Primarul Bibarț, pasajele din Micălaca, profetul, aurul și ardelenii… sau cum ne găsim de lucru la „carul” mic când cel mare e în șanț

    de Andreea Daniela B. | 22 februarie 2021, 12:15 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    0

    Aradul, orașul unde ne place să ne complicăm când nu e cazul și dacă e ceva treabă serioasă de rezolvat preferăm să o lăsăm în aer. Vorbim de această dată despre deciziile interesante luate de primarul Călin Bibarț pe care chiar am vrea să le înțelegem, dar nu prea reușim. Într-unul dintre rondurile de seară și-o fi dat seama că lucrurile nu merg cum trebuie la pasajul de la Maranata din Micălaca, acela fiind momentul în care a luat naștere prima idee neinspirată.

    Au apărut indicatoare rutiere! Unele nu te mai lăsau să treci, altele te lăsau doar dacă ești cu mașina, iar pietonii au fost, în mare măsură, uitați pe undeva. Mai exact, două (Afidea și stația de taxi) din cele trei pasaje care fac legătura între zona 2 și zona 3 au devenit cu sens unic, iar al treilea (Kaufland) a interzis accesul pietonilor.

    Am înțeles, a încercat să facă un bine, doar că a reușit să încurce pe toată lumea care până la apariția interdicțiilor se descurca de minune. A apărut și aglomerația, se stătea la rând până la „saturație” și primarul a considerat că totul merge conform planului, însă le recomanda pietonilor să circule doar pe unde au ei voie, căci probabil ei erau vinovați că s-au pus indicatoare care dădeau peste cap mersul lucrurilor. Bun, să zicem că e bine, dar nu totuși nu prea. De ce nu prea? Că au mai trecut câteva zile și i-a mai venit o idee, moment în care nimeni nu mai înțelege nimic.

    La solicitarea multor cetățeni, pasajul care face legătura dintre zona 3 Micălaca (Bd.N.Titulescu, în apropiere de Maranata) și zona în care se află magazinul Kaufland, va fi, urmare a analizei făcute ieri în Comisia de sistematizare a circulației, transformat pe o perioadă de 6 luni în pasaj exclusiv pietonal, pentru a se verifica eficiența unei astfel de măsuri. Celelalte pasaje își păstrează în continuare reglementările stabilite anterior”.

    Dacă nu v-ați pierdut încă mințile, stați pe aproape, urmează. Deci am ajuns în punctul în care un pasaj este redat pietonilor, ei au voie doar pe acolo, mașinile prin celelalte două și pare că primarul nostru este mulțumit și mândru de alegerile lui. Orașul începe să funcționeze ca o adevărată metropolă. Dar stați! Asta nu e tot. O nouă zi, o nouă idee.

    Ideea numărul doi, venită în data de 22.02.2021: „În urma concluziilor primite de la Grupul de lucru și analiză constituit pentru a găsi soluții eficiente în privința pasajului închis traficului auto din zona Maranata-Micălaca, voi propune astăzi Comisiei de sistematizare următoarea modificare: deschiderea traficului auto, cu sens unic dinspre strada Exterioară înspre Titulescu, și interzicerea traficului pietonilor doar între orele 7-8.30 în zilele lucrătoare, când traficul auto este intens în acea zonă”.

    Ne vine să ne oprim aici și să vă lăsăm pe voi să trageți concluziile, dacă e bine sau nu e bine, căci noi începem să avem nevoie de o pauză de relaxare a creierului… Și totuși nu ne putem abține. Acum să înțelegem că urmează ca un polițist local să stea de luni până vineri lângă pasaj și să oprească toți pietonii? Sau să stea însuși Călin Bibarț? Eventual să le dea și câte o amendă pietonilor ca să fie bine și să nu fie rău? O să îi țină la marginea pasajului până la opt și 31, moment în care urmează să se pună în fața mașinilor ca să le oprească lor circulația?

    În fine, nu ne rămâne altceva de făcut decât să așteptăm să se decidă Călin Bibarț și Grupul de lucru care este poțiunea magică prin care semnele acelea de circulație pot „lucra” împreună, căci bănuim că nu le mai dau jos, mai ales că au fost atât de mândri de ideile lor. Sperăm totuși să rezolve problema cât mai repede sau măcar până la finalul anului 2021, ca să se poată ocupa și de lucruri mai importante, nu că orașul ar avea nevoie de îmbunătățiri, dar așa, ca fapt divers.

    Citește și  Pasajul de la Maranata, redat pietonilor, dar nu definitiv. Primăria anunță că va verifica eficiența acestei măsuri

     

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.