vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Primăria vrea să reabiliteze și să extindă sistemul de apă potabilă și de canalizare din estul cartierului Grădiște

    de Raluca Medeleanu | 20 iulie 2021, 11:45 AM | Administraţie

    0

    pasajul aflat în construcție

    Compania de Apă a realizat un studiu de fezabilitate care are în vedere atât reabilitarea sistemului de alimentare cu apă și apă uzată din zona estică a cartierului Grădiște, cât și extinderea acestui. În ședința de joi, 22 iulie, consilierii locali vor supune la vot proiectul de hotărâre care a fost introdus pe ordinea de zi la inițiativa primarului.

    Potrivit documentului, suma la care ar urma să se ridice investiția ar fi 21.906.804,5 lei, iar timpul necesar ducerii la bun sfârșit al întregului proiect ar fi 18 luni, din care lucrările propriu-zise 6 luni. Banii vor fi asigurați din bugetul orașului.

    Printre altele, motivul pentru care se intenționează realizarea acestor lucrări este ca țevile să fie mutate pe un teren public, pentru a facilita accesul la ele când este necesară vreo intervenție. „Având în vedere că aceste conducte existente au durata de exploatare depășită și în ultima perioadă au apărut o serie de avarii (avarii datorate vechimii și uzurii foarte mari) rezultă necesitatea înlocuirii acestora conform propunerii din acest proiect. Menționăm că accesul pentru intervenții la conducte este greoi, mai ales în perioada când culturile agricole sunt neculese.
    Terenul pe care sunt amplasate aceste conducte în mare parte este un teren privat, aflat în posesia mai multor proprietari, iar în prezent, în zona de trecere a conductelor este în construcție și pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad – București”
    , se arată în proiectul de hotărâre.

    Studiul de fezabilitate, doar un prim pas

    Aprobarea studiului de fezabilitate este însă doar unul dintre mulți pași până la începerea lucrărilor. Așa cum cere procedura, urmează apoi, printre altele, întocmirea unei documentații tehnico-ecomonice (DALI), în care să se stabilească exact costurile, apoi documentația pentru caietul de sarcini în care să se stabilească criteriile prin care trebuie formulat anunțul pentru începerea unei licitații publice în vederea găsirii unui constructor, iar abia apoi, după selecția ofertei cea mai avantajoasă pe SEAP, semnarea contractului cu firma care să înceapă lucrările.

    Vorbim așadar de o investiție care se va materializa peste mai mulți ani, însă care – odată implementată – va oferi următoarele avantaje (cităm din studiul de fezabilitate): „Asigurarea furnizării apei potabile fără întreruperi, eliminarea pierderilor de apă și protecția mediului, eliminarea costurilor suplimentare cu chirii, despăgubiri ale producției agricole, datorită intervenției pe proprietăți private, posibilitatea de atragere a noi clienți, fluidizarea traficului pe Centura DN 7 și eliminarea posibilelor accidente datorită ocolirilor zonelor de intervenție, asigurarea desfășurării separate în zonă a traficului rutier și pe calea ferată, respectiv asigurarea terenurilor libere de sarcini pentru investiții viitoare pe acest traseu”.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.