Presa Fidesz se apropie cu pași repezi de graniță! Aradonul ce mai zice? (Video cu Sharon Stone cum n-ai mai văzut!)

    de Lajos Notaros | 29 iulie 2017, 12:34 PM | Recomandările editorilor | Regional

    7

    V-am informat nu de mult că cel mai vechi ziar al Aradului, Jurnalul arădean cu mutația sa online, aradon, proprietatea grupului de presă austriac Russmedia, este în situația de a-și schimba proprietarul, de a trece sub controlul grupului maghiar controlat de primarul comunei Felcsút, Lőrinc Mészáros, omul de afaceri aflat în grațiile premierului maghiar, Viktor Orbán.

    Felcsút este și comuna natală a premierului, probabil localitatea din lume aflată acum în cea mai expansivă dezvoltare, o replică postmodernă și capitalistă la Scorniceștiul marelui cârmaci.

    Presa maghiară de provincie se află deja, în marea ei majoritate, în proprietatea grupului Mediaworks a lui Mészáros, excepțiile find județul Csongrád, cu centrul la Szeged, respectiv câteva județe din Nord-Est, cu centrele la Miskolc și Debrețin, care rezistă încă asaltului fideszist.

    Nu pentru mult timp, după câte se pare, ziarul Délmagyarország din Szeged fiind cumpărat chiar în zilele trecute de un alt grup de presă apropiat lui Orbán și patronat de noul mogul de presă din Ungaria, numitul Andy Vajna, fost mare producător la Hollywood, aflat în spatele unor filme celebre precum Basic Instinct, Rambo, Die Hard sau Terminator 2.

    delmagyar

    Întors în Ungaria, Andy, András în ungurește, a preluat conducerea cinematografiei maghiare, după care a trecut la televiziune, achiziționând TV2, postul comercial nr 2 al țării, iar mai nou intră si în domeniul presei scrise prin grupul de presă recent înființat, Avalue Investments.

    Ca prim pas, grupul lui Vajna, desigur aflat în slujba Fideszului lui Viktor Orbán, a cumpărat Lapcom, grup care deținea, printre altele, publicația Bors, a doua ca număr de exemplare vândute în Ungaria, respectiv ziarul județean din Szeged, așa cum am văzut.

    10267629_317999_fe95a18d69b2dfe459ee55b0dc92f42a_wm

    În această situație, Russmedia, respectiv austriecii care pe lângă ziarul din Miskolc dețin și câteva publicatii din zona de vest a României, printre care și Jurnalul arădean, au de ales cui să vândă: Mediaworksului lui Mészáros sau Avalue Insvestments-ului lui Andy Vajna, finalul fiind același: toate ziarele și online-urile de știri din provincie din Ungaria ajungând astfel sub controlul lui Viktor Orbán.

    BELGIUM-EU-SUMMIT-EPP

    Poziția Russmedia a fost clară de la început: nu vor vinde decât la pachet, adică cine dorește publicațiile lor din Ungaria, trebuie să le cumpere și pe cele din România, inclusiv Jurnalul arădean.

    Poate prin apariția noului competitor, Andy Vajna,  vor reuși să primească cu câțiva filleri în plus, ceea ce însă nu va însemna nimic promițător pentru cei de la Jurnalul arădean, Andy și Lőrinc aflându-se amândoi în slujba lui Viktor Orbán, nu neapârat un mare fan al presei românești independente.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    2 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.