luni, 24 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Presa americană, despre scandalul Antenelor: „Premierul Cioloş apără ordinul de evacuare a postului TV”

    de - | 18 februarie 2016, 2:26 PM | Internaţional

    0

    Scandalul declanşat de decizia ANAF de evacuare a postului Antena 3 a ajuns şi în presa de peste Ocean, dar numai la secţiunea „altele„. O notiţă din secţiunea „World” a publicaţiei The New York Times (o preluare de pe agenția de știri The Associated Press, de fapt) nu vorbeşte, culmea!, de vreo televiziune afiliată CNN, ci de problemele unei televiziuni al cărui patron este condamnat pentru spălare de bani.

    Articolul este mai degrabă o relatare despre lupta anti-corupţie din România, şi nicidecum un material despre încălcarea libertăţii presei. Lucru firesc, având în vedere că în SUA nimeni nici măcar nu şi-ar putea închipui că vreo autoritate, chiar şi preşedintele, poate da ordine directe fiscului american.

    Iată, în continuare, relatarea integrală a celor de la The New York Times:

    „Premierul României, Dacian Cioloș, a apărat, miercuri, ordinul de evacuare al unuia dintre sediile unei televiziuni naţionale, deşi acesta a recunoscut că perioada de 5 zile căruia i s-a dat pentru a face acest lucru a fost prea scurtă.

    Dacian Cioloș a fost chemat în Parlament pentru a da explicații despre această mutare, pe care președintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu a descris-i ca fiind „o brutală încercare de a suprima dreptul la libertate”.

    De asemenea, și președintele Klaus Iohannis a luat apărarea postului de televiziune Antena 3.

    „În primul rând, cred că libertatea de exprimare în media nu poate fi suprimată pentru banale motive administrative. În al doilea rând, această abordare heirupistă a ANAF mi se pare cel puțin nepotrivită, dacă nu discutabilă”, a spus președintele.

    Statul român a confiscat studiourile televiziunii Antena 3 în 2014 ca urmare a unei decizii judecătorești pentru a recupera daunele dintr-un caz de spălare de bani. Autoritățile fiscale au emis un ordin de evacuare de cinci zile luni, 15 februarie, dar acesta a fost atacat în instanță de către Antena 3 în cursul zilei de miercuri. Cioloș a mai spus că autoritățile fiscale ale țării sunt autonome și nu are puterea și autoritatea să le zică ce să facă.

    Dan Voiculescu, fostul proprietar al grupului Antenelor, are de ispășit o sentință de 10 de ani, după ce a fost găsit vinovat de spălare de bani în 2014. Din acel an, fiica sa a trecut la conducerea televiziunii. Instanța a dispus confiscarea studiourilor TV pentru a acoperi daunele.”

    Sursa: b1.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.