sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Parcarea subterană și piramida din Piața Avram Iancu, din nou în atenția consilierilor locali municipali

    de Raluca Medeleanu | 24 martie 2018, 10:51 AM | Administraţie | Recomandările editorilor

    19

    planul noului aspect al P-ței Avram Iancu

    La inițiativa primarului Gheorge Falcă, pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Consiliului Local Municipal, care va avea loc în 27 martie, a fost introdus din nou proiectul de hotărâre privind realizarea unei parcări subterane în Piața Avram Iancu din Arad. Proiectul propus are în vedere amenajarea unei parcări subterane, dispusă  pe  două  nivele precum şi propunerea unui nou design pentru Piaţa Avram Iancu, astfel încât aceasta „să-şi recâştige atractivitatea pentru cetăţenii municipiului” – după cum este notat în proiect.

    Menționăm că proiectul de hotărâre ce vizează actualizarea acestei fundamentări a mai fost supus votului consilierilor locali municipali în trecut, însă a fost respins pe diferite motive. Rămâne de văzut dacă de această dată consilierii îi vor da undă verde sau îl vor trimite din nou înapoi „în sertar”.

    Proiectul vizează mai exact realizarea unei parcări subterane cu o capacitate de 588 locuri de parcare, iar la nivelul zero al pieţei s-a studiat  realizarea unei suprafeţe pietonale fără  intersecţii  cu circulaţia carosabilă.

    Accesul în parcare

    Accesul mașinilor s-ar face pe două fire de circulaţie din Bulevardul Revoluţiei, adiacent Teatrului Clasic „Ioan Slavici”, latura  vestică, după intersecţia  cu strada  Vasile Goldiș . Sunt prevazute două ieşiri din parcare,  amplasate pe latura estică a pieței,  înspre  Bulevardul Revoluţiei şi  înspre strada Nicolae Bălcescu.

    Piața Avram Iancu – zonă pietonală cu o piramidă și terase

    Circulația carosabilă ar fi deviată în zona vestică a pieței cu traversarea ei prin subteran. În treimea nordică a pieţei s-ar dori amplasarea unei oglinde de apă și un ansamblu de fântani, iar în zona sudică o construcție modernă de  formă  piramidală (despre a cărui rol nu sunt oferite detalii). Zona  centrală  se  inteționeaz să se amenajeze astfel încât să poată găzdui diferite evenimente publice, iar toată suprafaţa pieţei, inclusiv cea de circulație a tramvaielor, se dorește să fie acoperită cu dale decorative.

    Întregul ansamblul se dorește revitalizat prin amplasarea  unor terase cu caracter provizoriu ( construcții realizate din materiale ușor demontabile) și vor fi prevăzute și spaţii verzi cu plantații în jardinieră. Se ia în considerare și „înierbarea” teraselor.

    Fundamentarea inițială a amplasării acestei parcări subterane în Piaţa Avram Iancu a fost făcută în cadrul studiului privind dezvoltarea reţelei de circulaţie din municipiul Arad, studiu ce stă la baza „Masterplanului de transport şi trafic al municipiului Arad“, masterplan aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Arad.

    Fezabilitatea tehnică a proiectului „Amenajare  Parcare Subterană  Piaţa Avram Iancu din Municipiul Arad” a fost deja evaluată în cadrul Studiului de fezabilitate aprobat prin Hotărârea Consiliului Local  al Municipiului Arad nr.316 din 28 decembrie 2011. În  Studiul de fundamentare s-au inclus părţile semnificative ale acestei analize.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Daca ar renunta la piramida aia idioata care nu are nici un rol poate ar inghiti mai usor lumea proiectul si ar trece si de consilieri. Sper sa fie realizata pe banii municipalitatii (care sunt destui), licitatia cu concesionarea pe 20 de ani de privati nu a dat rezultate

      +11 voturi
      +1
      -1
    2. ACCESUL AUTORISMELOR ÎN CENTRUL ORAȘULUI TREBUIE LIMITAT!

      Mergând pe filozofia larg agreată de toate capetele gânditoare în ale traficului din Uniunea Europenă (dar nu numai), în care printre altele se copiază modelele orașelor Amsterdam și Copenhaga, pentru a reduce marcabil poluarea emisă de traficul urban, se dorește implementarea unui trafic nepoluant, în care transportul în comun este fundația și care se combină cu folosirea mijloacelor nepoluante, de ex. electrice și biciclete. (inclusiv alte mijloace moderne de deplasare pe două/trei roți).

      De ce acest „Master Plan” pe care un primar paranoid îl promovează și în aceste zile, nu a fost modificat și aliniat la ultimele TENDINȚE mondiale de dezvoltare a unui trafic modern, de viitor. La ce naiba să avem o parcare subterană, dacă autoturismele trebuie excluse în majoritate și spațiile centrale redate cetățenilor … nu depozitării unor Măgăoaie de tablă și plastic pe patru roți???
      De ce, se propun construcții și regularizări de trafic urban după o filozofie de mult depășită?
      De ce, se construiește aiuristic și megaloman, … PROST, ca până la urmă să ajungă să fie nevoiți să modifice Totul din nou pentru a urma un Trend ireversibil???
      De ce nu se face ceva Bun de la început?

      Primare?! Proiectul ăsta se include în strategia de a deveni Oraș Verde European??? Mincinosule!
      Atât ai învățat cheltuind banii primăriei pe participări la competiția sus amintită?
      Ori nu ai ținere de minte ori ești rău intenționat. Explică oamenilor care este adevărul!

      +9 voturi
      +1
      -1
    3. Eu mi-as dori un oras fara nicio masina.
      Oricine poate ajunge oriunde cu o bicicleta.
      Pentru cei care nu vor sau nu pot sa dea la pedale sa se permita vehicule electrice de tipul bicicletelor electrice si in rest sa se dezvolte transportul in comun cu tramvaie.
      Calitatea vietii ar creste.

      +4 voturi
      +1
      -1
        • Asta deja este o decizie a ta personala, numa ai grija sa nu patesti ca magarul tiganului.
          Oricum inteleg ca nu te aranjeaza o astfel de propunere.
          Sa stii ca m-am gandit si eu ca poate nu am dreptate, m-am gandit ca daca as fi gras si puturos mi-ar veni tare greu, sau daca tocmai as fi unul din fericitii posesori ai unei masini de cocalar, iarasi nu as mai gandi asa.
          Poate ca e mai bine cum e acuma … si asta ma duce cu gandul nedreptatea care ni s-a facut cand nu am selectati in competitia Aradul capitala verde sau culturala.
          Nu, noi nu suntem pentru verde, liniste, aer curat, miscare, transport ecologic. Noi suntem pentru asfalt, betoane, borduri, praf si mizerie…

          +2 voturi
          +1
          -1
    4. Vad pe aici comentand diversi frustrati in legatura cu masinile…o ard ei eco,latra de despre capitale europene,biciclete…..pai bai boschetarilor,voi aveti salarii de lumea a 4-a si vorbiti de Londra si Copenhaga? Aradul nu e in stare sa faca naibii pasajele alea de pe centura(gluma de centura) si voi aberati cu gratie? Aradul si Romania nu sunt in stare sa faca centuri ocolitoare, jumatate din Romani au wc in fundu curtii si nu au apa de la retea,nu au drumuri de acces,nu au caldura in scoli si medici sa-i salveze,cad spitalele pe ei, castiga mai rau ca somalezii ….dar visati cai verzi pe pereti cu masini electrice….voi aia ce mai mult ca sigur slugariti pe 300 de euro la luna…

      +1 voturi
      +1
      -1
      • Ma gandesc cum o majoritate, in numele sanatatii si a dreptului majoritatii de a decide impotriva minoritatii, au promovat o lege antifumat in spatiile publice, cu toate ca acestea nu erau nici ale majoritatii si nici ale statului.
        O alta lege ar putea sa impuna vointa majoritatii impotriva unei minoritati, in numele aceleasi sanatati.
        Daca in cazul fumatului nefumatorii puteau sa nu intre in localurile in care se fuma, in cazul masinilor, locuitorii nu pot sa ocoleasca orasul si astfel argumentele impotriva fumatului in localuri publice devine mai coerent decat in cazul masinilor poluante.
        Problemele financiare si cele ce tin managementul public sunt cat se poate de reale, din pacate. Nu cred ca exista viziune si daca ar exista nu cred ca exista dorinta si competente pentru a implementa o interdictie a masinilor poluante si noi, pe termen lung, vom ramane un orasel de provincie, mic, cu oameni saraci si umili, plin de praf si de cocalari manelisti.
        Niste arhitecti si proiectanti, chiar si designeri sau elevi de la liceul de arte ar putea sa imagineze strazi din Arad amenajate ca parcuri, cu pomi, cu verdeata, cu un ritm al vietii incetinit, cu un plus de relaxare, fara simbolurile de rahat ale societatii de consum, fara motivatiile triviale pentru facut bani, cu o reorientare a individului spre motivatii mai umane, mai perene. Ar putea face orasul asta prafuit si viziunea lui Falca, asfaltatorul cultural, un oras in care sa primeze altceva decat lungimea si latimea balenelor, multe la second hand, ce umplu un oras mic si chinuit de prostie si de prost gust.

        +1 voturi
        +1
        -1
      • @ Cristi

        Drăgălașule!
        Vorbești despre frustrări, când tu ai limba inveninată?
        Să ai o părere a devenit un drept. Dar pentru a comenta subiecte de interes în comunitate, mai ales când este vorba de modificări aduse circulației și arhitecturii orașului, … trebuie să fi citit și umblat. Nu prin shoping centeruri după țoale! Când umblii pe la alții, trebuie să înțelegi ce vezi. Tu nu dai dovadă de o asemenea înțelegere.

        Nu este vorba de „Vise”. În orașele date exemplu de mine, mașinile electrice și bicicletele sunt o realitate … și pe deasupra au și „Autostrăzi” pentru bicicliști. Ori dacă directivele UE sunt foarte clare în definirea strategiilor regionale de transport urban, atunci ceea ce tu numești „Vise de … boschetari” probabil, este nivelul de la care vezi tu lumea din jurul tău.

        Dacă a existat dorința unei parcări subterane în 2002, (acum 16 ani) asta nu înseamnă că azi acel deziderat, ce nu a fost realizat până acum (și am putut trăi fără el), mai este actual. Lumea normală la cap evoluează rapid și noi la ăia trebuie să privim. Nu la falcă și proiectele lui megalomane debitate de paranoia acută de care suferă. Când construiești așa ceva nu o faci pentru ce ai azi. O faci pentru ce ai vrea să ai mâine. Și atunci nu cetățenii adulți ar trebui să fie întrebați. Ci copiii!!!

        0 voturi
        +1
        -1
    5. Agresiv, superior, condescendent. Profil de fruntas comunist avansat pe criterii de slugarnicie, fara nici o legatura cu decenta si bunul-simt. Un penibil posesor al unei fieratanii cu 4 roti si volan care-i umnple egoul si orizontul cultural.
      Ideea era sa mergi la Leoni sau in oricare alta parte cu bicicleta sau cu transportul in comun.
      Pentru cocalari, s-ar putea imagina un sistem care sa le permita sa mearga cu masinile prin oras – o taxare de cca. 200Euro pe zi. Daca esti smecher atunci sa fii si ca smecher unul adevarat, nu unul de 2 bani!

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    4 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.