vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    OUG: Proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local vor fi transferate de la autorităţile centrale la nivelul celor locale

    de - | 12 iunie 2020, 12:22 PM | Naţional

    0

    Proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local vor putea fi transferate de la autorităţile centrale la nivelul celor locale, conform unei ordonanţe de urgenţă adoptate joi în şedinţa de Guvern, a anunţat, vineri, şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă.

    „Un act normativ adoptat în şedinţa de guvern de ieri reprezintă o adevărată revoluţie în domeniul proiectelor de infrastructură derulate cu fonduri europene. Astfel, Ministerul Fondurilor Europene a propus şi a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale. Este o soluţie aşteptată, cerută de foarte mult timp de către autorităţile locale care asistau neputincioase la modul în care unele rute de transport cu trafic intens, pur şi simplu, aglomerau comunităţile locale, aglomerau infrastructura de transport local la nivelul unor localităţi, fără a putea interveni pentru modernizarea, extinderea sau reabiliarea acestor infrastructuri”, a explicat Dancă, în cadrul unei declaraţii de presă, la Palatul Victoria.

    El a evidenţiat că, prin această OUG, autorităţile locale vor avea posibilitatea să preia în gestiune şi execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară, pentru dezvoltarea şi execuţia unor lucrări pe infrastructura de interes naţional. Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să revină în administrarea CNAIR.

    „Prin acest mecanism, se rezolvă o problemă acută a Programului Operaţional Infrastructură Mare, respectiv un risc de dezangajare de peste două miliarde de euro, tocmai pentru că sunt proiecte care au întârziat, nu au fost pregătite suficient de către guvernările anterioare – din lipsă de interes, din lipsă de competenţă – şi acum acestea au posibilitatea să fie transferate la nivel local, unde există voinţă şi interes major pentru realizarea acestora şi vor putea fi realizate, astfel încât România să nu piardă banii europeni”, a menţionat Ionel Dancă.

    Mai multe detalii AICI

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.