sâmbãtã, 15 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Noua magistrală feroviară întâmpină dificultăți în județul Arad

    de - | 22 aprilie 2022, 11:56 AM | Naţional | Recomandările editorilor | Știri Arad

    0

    (foto: Asociația Pro Infrastructura)

    În mai multe locuri de pe noua magistrală feroviară construită în vestul României, constructorii au întâmpinat dificultăţi.

    Asociaţia Pro Infrastructură, care monitorizează proiectele mari de infrastructură derulate în România, a publicat un raport privind situaţia lucrărilor de modernizarea a magistralei feroviare Simeria – Arad (KM 614), în lungime totală de 141 de kilometri.

    Membrii asociaţiei arată că au identificat împreună cu unul dintre antreprenori şi cu reprezentanţii Căilor Ferate Române punctele critice de pe şantierul căii ferate din vestul ţării.

    Unul dintre acestea se află la Mintia, fiind cuprins în proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 41 de kilometri.  Pe acest sector, lucrările au început în toamna anului 2017 şi au termen de finalizare anul 2023. „Descărcarea arheologică de la castrul roman Micia (la vest de Mintia) a amânat lucrările în zonă. Arheologii sunt în teren şi aşteptăm antreprenorul (FCC) să dea startul execuţiei pe primul fir în scurt timp”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.

    Alte două zone în care constructorii întâmpină dificultăţi se află în judeţul Arad, pe subtronsonul Bârzava – Iteu, aflat în şantier din 2017. Cele mai complexe lucrări au loc în zona localităţii Bătuţa, unde se construieşte un tunel de aproape 600 de metri. Un deal aflat în faţa tunelului Bătuţa spre est urmează a fi excavat. „Am primit o estimare, jumătatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel încât consolidarea dealului să nu întârzie circulaţia prin noul tunel (aşteptată în 2023). Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic este avansat”, informează asociaţia. Potrivit reprezentanţilor acesteia, la cetatea Vărădia se circulă pe traseul provizoriu proiectat, pe un singur fir. „Linia definitivă este prevăzută pe amplasamentul cetăţii, care trebuie deci mutată. Sursele indică faptul că documentaţia necesară strămutării este avansată, deci sperăm să putem filma în curând aceste operaţiuni arheologice speciale”, arată API.

    Mai multe detalii aici

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.