Modernizarea Gării Arad, sinonimă cu expresia: „Veniți la anul!…” (Galerie foto)





În luna iunie a anului 2014 arădenii ar fi trebuit să plece cu trenul dintr-o gară modernă, conform promisiunilor din proiectul de reabilitare a liniei ferate Frontieră-Curtici-Arad. Însă, ca la români la nimeni! Începute în 2012, lucrările trebuiau finalizate după doi ani, costând nu mai puțin de 315 milioane de euro – sumă provenită în special din fonduri europene. Ieri însă, dorind să constatăm cu ochii noștri care este stadiul în care se află construcția, nu ne-a mai mirat nimic. Și, cel mai bine a descris totul un muncitor, dintre cei vreo douăzeci care munceau de zor: „Fotografiați? Aaaaa…. Veniți la anul și atunci o să aveți ce arăta!”.
Într-adevăr, la cum arată și la cum se observă din fotografiile noastre, o să venim la anul sau, poate, peste un an și jumătate, sau peste doi… Că, așa cum spuneam, la români ca la nimeni…
Ce presupune lucrarea de 315 milioane de euro?
Gara va fi modernizată şi va dispune de lifturi şi scări rulante ce vor coborî direct la peroane. Clădirea nouă în care vor fi construite lifturile şi scările rulante va fi ridicată în prelungirea clădirii actuale. După ce linia ferată va fi reabilitată trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h. La finalul lucrărilor, gările prin care trece linia de cale ferată vor fi modernizate, în speţă cea de la Arad care va fi una dintre cele mai frumoase gări din România. În cadrul lucrărilor, la Curtici va fi realizat un pasaj rutier peste şapte linii de tren, iar la Arad va fi construit un pasaj pietonal începând de pe 6 Vânători, peste liniile de tren, cu câte o coborâre pe fiecare peron din staţia CFR Arad şi pe platoul din faţa gării. Lifturile şi scările rulante vor facilita accesul călătorilor, iar întreg sistemul de semnalizare existent va fi schimbat cu unul nou şi performant.
În cadrul reabilitării realiazate de consorţiul Alstom (Franţa)-Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora sunt incluse: dublarea liniei de cale ferată între Frontieră şi staţia Curtici (5 km), reablitarea a 53,8 kilometri linii primire expediere din staţii, dar şi modernizarea staţiilor de pe tronson. Vor fi construite pasarele şi copertine noi atât la Arad cât şi la Şofronea şi vor fi montate instalaţii de centralizare electronică noi în staţiile Curtici, Şofronea şi Glogovăţ.
În galeria foto am introdus și trei fotografii care arată cum ar trebui să fie Gara Arad în acest moment sau… la anul.
Comentariile portalului
Ce clișeu, nea Anti? Icoana Umblătoare pe care o pupi in dos a spus pe gaura gurii că NATO și UE sunt nasoale pt Romania și ne-am descurca (...)
== RALUCA == 2 DINTRE ELE AU ORELE EXPIRATE -- MERG PE CARPACEALA == CEL DE AL TREILEA EXPIRA ORELE DE FUNCTZIONARE LA SFARSITUL ANULUI == NU I MUSAI UN CT PUTEA FI SI ALTCEVA (...)
in 2012 Andrei al meu trebuia operat in strainatate pt ca in tara nu a binevoit nimeni sa mi-l opereze pe nou-nascutul meu-de Tetralogie Falot la inima!Am mers la dansa (...)