duminicã, 16 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Modernizarea Gării Arad, sinonimă cu expresia: „Veniți la anul!…” (Galerie foto)

    de O. Peniță | 3 august 2014, 9:58 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    1

    În luna iunie a anului 2014 arădenii ar fi trebuit să plece cu trenul dintr-o gară modernă, conform promisiunilor din proiectul de reabilitare a liniei ferate Frontieră-Curtici-Arad. Însă, ca la români la nimeni! Începute în 2012, lucrările trebuiau finalizate după doi ani, costând nu mai puțin de 315 milioane de euro – sumă provenită în special din fonduri europene. Ieri însă, dorind să constatăm cu ochii noștri care este stadiul în care se află construcția, nu ne-a mai mirat nimic. Și, cel mai bine a descris totul un muncitor, dintre cei vreo douăzeci care munceau de zor: „Fotografiați? Aaaaa…. Veniți la anul și atunci o să aveți ce arăta!”.

    Într-adevăr, la cum arată și la cum se observă din fotografiile noastre, o să venim la anul sau, poate, peste un an și jumătate, sau peste doi… Că, așa cum spuneam, la români ca la nimeni…

    Ce presupune lucrarea de 315 milioane de euro?

    Gara va fi modernizată şi va dispune de lifturi şi scări rulante ce vor coborî direct la peroane. Clădirea nouă în care vor fi construite lifturile şi scările rulante va fi ridicată în prelungirea clădirii actuale. După ce linia ferată va fi reabilitată trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h. La finalul lucrărilor, gările prin care trece linia de cale ferată vor fi modernizate, în speţă cea de la Arad care va fi una dintre cele mai frumoase gări din România. În cadrul lucrărilor, la Curtici va fi realizat un pasaj rutier peste şapte linii de tren, iar la Arad va fi construit un pasaj pietonal începând de pe 6 Vânători, peste liniile de tren, cu câte o coborâre pe fiecare peron din staţia CFR Arad şi pe platoul din faţa gării. Lifturile şi scările rulante vor facilita accesul călătorilor, iar întreg sistemul de semnalizare existent va fi schimbat cu unul nou şi performant.

    În cadrul reabilitării realiazate de consorţiul Alstom (Franţa)-Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora sunt incluse: dublarea liniei de cale ferată între Frontieră şi staţia Curtici (5 km), reablitarea a 53,8 kilometri linii primire expediere din staţii, dar şi modernizarea staţiilor de pe tronson. Vor fi construite pasarele şi copertine noi atât la Arad cât şi la Şofronea şi vor fi montate instalaţii de centralizare electronică noi în staţiile Curtici, Şofronea şi Glogovăţ.

    În galeria foto am introdus și trei fotografii care arată cum ar trebui să fie Gara Arad în acest moment sau… la anul.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ce-ar fi de mirare, nu înțeleg. Doar suntem în an electoral cu trei luni și ceva înainte de hopamiticăcare-o fi la toamnă. 315 mii euro sunt bani de nimic. Voiculescuîncăliber a dat milionul de euroi țâgănocilor să-l facă pe băse prin prostia frățânesău dar ‘geaba că nu s-a prins bibanu! Gara CFR Arad într-adevăr va fi una dintre cele mai frumoase gări din RO dar mai trebuie să treacă noiembrie, înțelegeți.Pe măsură ce ne apropiem de nervul electoral, nimic nu mai mișcă. Toți banii sunt criogenizați pt campanie.Vai de pădurile Aradului, zona Hălmagiu (în special)și de toți mormolocii de partid multicolor. Ăștia tre’ să adune bani și să lămurească osul obosit de la țară și orășeanul oropsit de la oraș cum c-alui partid e mai bun și-al lor candidat! Ce gară ne trebuie nouă acum?! Sunt variante de buzunar – mai ieftine sau mai scumpe. Dar de gara Aradul Nou întreabă cineva? Cei din zonă îi spun ”Taraf Gară”. Își merită denumirea, soarta și se pretează la un film cu imagini hard (albnegru) plus un bregovici pe fundal muzical.

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    6 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.