marþi, 30 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Loteria Română și-a schimbat sigla, pe bani mulți, cu o pictogramă gratuită de pe Shutterstock

    de Tomck@t | 3 octombrie 2023, 5:20 PM | Dezvăluiri | Naţional

    1

    „Aniversarea celor 117 ani de activitate și tradiție a adus pentru Loteria Română un rebranding spectaculos realizat de agenția Rusu+Borțun”, aflăm de pe IQads. Cu noua identitate vizuală, „croită special pentru a scoate în evidență valorile de brand și evoluția mărcii”, Loteria Română vrea să puncteze „intrarea într-o nouă etapă de modernizare și digitalizare”. Doar că noua siglă a Loteriei ne amintește de scandalul din jurul siglei României, cu sloganul „Explore the Carpathian garden”.

    Designul trifoiului cu patru foi din noua siglă, afișată deja și pe site-ul Loteriei, este o pictogramă ce poate fi descărcată gratuit de pe Shutterstock (vezi aici sau varianta arhivată aici). A fost modificată doar ordinea culorilor, imaginea a fost pusă în oglindă și rotită puțin. Noua identitate vizuală a Loteriei nu a fost însă gratuită.

    Cel care a observat similitudinea în logo este antreprenorul bucureștean Robert Preda. „Văzând icon-ul din logo efectiv m-am blocat, știind că l-am mai văzut undeva… după un scurt research…bănuiala mea era reală”, a scris într-o postare de Facebook Robert Preda.

    loteria romana - noua identitate vizuala
    Foto: iqads.ro

    Pictograma creată de utilizatorul vectorara (din Ucraina, potrivit profilului Shutterstock) este un logo design simplu, creativ și colorat, se numește chiar „Creative simple colorful logo design”.

    Două companii au deja sigle extrem de similare

    De parcă n-ar fi destul că în noul logo al Loteriei s-a folosit o pictogramă gratuită, poate fi pusă la îndoială și originalitatea identității vizuale.

    Asta pentru că designul este același cu cel al siglelor folosite deja de companiile Pllenty din Canada și Drivenergy din Marea Britanie, singura diferență fiind unghiul pictogramei și ordinea culorilor.

    Pllenty - Drivenergy

    Mai mult, aceeași siglă s-a folosit și pentru ilustrația aplicațiilor „The Zones of Regulation” și „Color Challenge-Brain Training”, disponibile pe Google Play.

    The Zones of Regulation - Color Challenge-Brain Training

    Cât a costat noua identitate vizuală a Loteriei?

    În comunicatul de pe IQads (sau în știrea de pe Bugetul.ro) nu se precizează cât a costat noua identitate vizuală a Loteriei Române, dar aflăm că „este prima colaborare Rusu+Borțun cu Loteria Română, agenția fiind contractată printr-un proces de achiziții publice”.

    Achiziția publică se găsește pe SICAP (vezi aici), unde este afișat și prețul: 250.000 RON (echivalent cu 50.000 euro).

    Potrivit descrierii achiziției, pachetul îndeplinește „următoarele criterii impuse de către achizitor: 1. ANALIZA DE PIAȚĂ ȘI STRATEGIA 2. MARCA 3. IDENTITATEA VIZUALA 4. IMAGISTICA 5. COMUNICARE 6. ELECTRONICE 7. SIGNALETICA conform clauzelor contractuale”.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    7 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.