joi, 18 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Locuitorii din Lipova își pun viața în pericol trecând pe un pod al cărui termen de finalizare a reabilitării a fost depășit acum o lună de zile! Lucrările sunt „în aer” / FOTO

    de Dan Lazăr | 11 iulie 2020, 4:37 PM | Lipova | Recomandările editorilor | Știri Arad

    1

    Cuprins în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, podul metalic din Lipova ar fi trebuit să arate ca nou în 12 iunie 2020, însă starea sa este mai mult decât jalnică…

    „Acum mai mult de un an s-a luat hotărârea de a reabilita podul, pentru că nu mai era sigur pentru mașini și nici pentru pietoni. Au stricat ce era de stricat, că nu e greu, iar apoi, cred, că nu au mai reușit să îi de-a de căpat și l-au lăsat așa…”, ne spune o localnică, care dorește să puncteze că acest pod este unul foarte important pentru locuitorii din zonă, care în lipsa lui sunt nevoiți să facă un ocol important până la noul pod aflat mai la vest.

    Își pun viața în pericol

    „Reabilitat” de o firmă din Dumbrăvița (jud. Timiș), podul este ca și părăsit de mai multe luni, singurul lucru care arată că ar urma să se întâmple unele lucrări fiind niște saci de nisip, în rest buruienile au crescut în voie, iar o parte din gardurile de la capetele sale au fost îndepărtate de trecători, care își riscă zilnic viața, trecând pe cealaltă parte a Mureșului.

    Conform anunțului aflat în preajma podului, valoarea totală a investiției este de 2.936.512 lei, din care 2.596.508 lei provin de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar 340.004 de la bugetul primăriei orașului Lipova. Tot de pe acel panou aflăm că reabilitarea a demarat în 12.06.2019 și are ca termen de finalizare 12.06.2020…

    „Vama”, doar în Ardeal

    Primăria își anunța intenția, la începutul anului 2019, de a reface și cele două clădiri de la capetele podului, care erau puncte de vamă între Banat și Ardeal. Deocamdată, doar una dintre „vămi”, cea din Ardeal, a fost refăcută.

    Ce spune proiectul podului ce va deveni pietonal…

    În cadrul proiectului sunt prevăzute, printre altele, înlocuirea barelor de rezistență, desfacerea straturilor căii până la placa de beton, repararea plăcii de beton, deblocarea rosturilor de dilatare, montarea de borduri pe noua configurație a trotuarului, așternerea căii pe pod și trotuare, ambele din asfalt, recondiționarea parapetului metalic pietonal, dar și realizarea de scări și casiuri pe taluze și realizarea marcajelor și montarea indicatoarelor necesare. De asemenea, după reabilitare pe pod vor apărea bănci, jardiniere și coșuri de gunoi, împărțite în 34 de module. Deocamdată acestea sunt doar vise… expirate.

    Cu o lungime de 144 de metri, podul de metal ce face legătura între Radna și Lipova a fost construit în anul 1896.

    107600619 2330734920565660 1028975209409881041 n 107603519 197260528391773 6601412071834346339 n 107617700 3213288065418665 3485000994766118701 n 107640424 215303712976399 4683476795510839031 n 107708039 1597585773741003 5510043165404720440 n 107718540 281723576496888 838507862164419390 n 107761703 2375125939460484 4056205974723099303 n 107800316 307442753720387 5424085797764267926 n 107811902 2580226758904801 7262768598313924634 n 107835003 1626901527472956 3202528038696035692 n 107916166 286991732416379 4993748227883578588 n

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. in sfirsit ceva ce concorda cu realitatea romaneasca , unde doar fonduri ‘romanesti’ si nu ‘complicatii’ ue, ci locale – MUE, unde mue inseamana si dat la ‘mue’ multi bani la x, y, si in rest …. vorba lui Nea MITICA : SA AUZIM NUMA DE BINE -adica sa auzim pirtzuri, ca de putoare de basinoase e FUUUL , inclusiv in Lipova

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.