sâmbãtã, 20 iulie, 2024

Special Arad Logo

    Liderul pieței de băuturi din România a dat în judecată RetuRo. „E făcut pentru a specula, condus de 2 firme private”

    de Special Arad | 24 iunie 2024, 11:25 AM | Administraţie | Recomandările editorilor

    5

    Romaqua Group, cel mai mare producător de băuturi din România, a cerut în instanță anularea Sistemului Garanție-Returnare RetuRo.

    Directorul general al Romaqua Group și președinte al Patronatului din industria apelor minerale, Radu Lăzăroiu, arată faptul că acest sistem a fost pus în funcțiune înainte de a fi pregătit.

    De asemenea, Lăzăroiu reclamă faptul că sistemul RetuRO ar trebui să fie organizație non-profit, iar acum este condus de 2 firme private, iar statul român are o participație de 20%.

    „Micile magazine încep să nu mai accepte flacoane RetuRo din cauza faptului că, atunci când trimit sacii la RetuRo, rata de recunoaștere a flacoanelor și de acceptare la plată este de 50%. Deci dacă trimite 100 de sticle, primește banii doar pe 50 de sticle.

    Acest lucru se întâmplă pentru că, pe transport, flacoanele respective se deteriorează, fenomen pe care noi l-am semnalat de la început. Mi se pare o mare prostie să aduni flacoane goale și să ai pretenția ca acestea să și rămână întregi pe durata transportului, acestea fiind în saci și fără protecție.

    În centrele de colectare Returo acest control se face automat și, dacă etichetele nu sunt perfecte sau flacoanele sunt deformate, scanerul respectiv nu le recunoaște și nu le validează”, a declarat Radu Lăzăroiu, director general al Romaqua, potrivit National.

    „Sistemul RetuRo este făcut pentru a specula”

    Lăzăroiu a mai precizat faptul că micii comercianți trimit ambalajele în saci speciali Returo, dar nu ajung niciodată să li se deconteze sumele integrale, asta pentru că la transport ambalajele se deteriorează și nu mai sunt acceptate.

    ”În plus, comercianții sunt obligați să achiziționeze de la RetuRo și sacii aceia galbeni, cu sigla RetuRo, pe care plătesc 6-7 lei pe bucată. Iar sacii aceia, după ce sunt umpluți, sunt păstrați cu grijă de comerciant, deși îi ocupă spațiul pentru marfă, și după care vine un transportator, cu dubițe, în general, și le înghesuie, le presează, ca să-i încapă cât mai multe. Prin presare, se produc deteriorări”, a afirmat Radu Lăzăroiu, directorul general al Romaqua.

    Citește și: Natura și-a făcut de cap în Arad. Copaci şi elemente de construcţii căzute pe carosabil şi maşini, oameni fugind de la evenimente publice, localităţi fără curent

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. E deranjant mirosul pestilential și mizeria din incintele unde se recuperează peturile.
      Oare este la fel și acasă la angajații magazinelor?
      Da’ instituțiile abilitate de ce nu controlează acele focare de infecție?
      Sper sa treacă de cenzura unui site ,,independent”.
      Mulțumesc.

      +6 voturi
      +1
      -1
    2. Una din marile hoții Made in România practic plătești ambalajul de 2 ori odată când cumperi produsul și a doua oară garanția abuziva pusă de statul român, ăsta în condițiile în care deja se colectează selectiv.
      In Vestul Europei nu există suprataxa respectiva de 50 de bani doar tu ca și client poți vinde ambalajul produsului pe care l-ai cumpărat returnand-ul la magazin.

      +8 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.