vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    „De la an la an, Tribunalul Arad devine tot mai eficient ridicând standardele” – CSM laudă instanțele și managementul de la Arad

    de Special Arad | 3 februarie 2018, 8:39 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    1

    Dacă la alte capitole Aradul nu se poate lăuda ca fiind printre pozițiile fruntașe, iată că Tribunalul Arad este lider incontestabil la eficiență. Calitatea actului de justiție, activitatea eficientă cu un indice foarte bun al parametrilor esențiali, au fost posibile datorită eforturilor conjugate ale judecătoriilor ce funcționează la nivelul Tribunalului Arad şi al judecătoriilor arondate, sprijinite de munca personalului auxiliar din instanţe și al specialiștilor IT.

    În anul 2017, pe rolul Tribunalului Arad și al celor 5 judecătorii arondate a fost înregistrat un număr total de 49.911 dosare-cauze noi și stoc, din care 36.729 dosare la cele 5 judecătorii și 13.182 dosare la tribunal.

    Din acestea un număr de 42.764 dosare reprezintă cauze noi, înregistrate în anul 2017, din care 31.569 dosare la cele 5 judecătorii și 11.195 dosare la tribunal, diferența de 7147 dosare reprezentând stocul preluat din anii anteriori.

    Pe instanțe situația se prezintă astfel:
    -Judecătoria Arad -25.218 dosare din care 21.630 cauze noi, 3588 stoc
    -Judecătoria Chișineu-Criș -3397 dosare din care 3033 cauze noi, 364 stoc
    -Judecătoria Gurahonț-1818 dosare din care 1577 cauze noi, 241 stoc
    -Judecătoria Ineu-3019 dosare din care 2647 cauze noi, 372 stoc
    -Judecătoria Lipova-3277 dosare din care 2655 cauze noi, 622 stoc
    -Tribunalul Arad-13182 dosare din care 11195 cauze noi din care 8846 dosare de fond iar din acestea 7270 nou intrate, 3549 dosare în apel din care 3108 nou intrate, 138 dosare în recurs din care 112 nou intrate și 649 contestații în materie penală din care 577 nou intrate, 1987 dosare reprezentând stoc preluat.

    Comparativ cu cifrele anilor 2015 și 2016 se constată o majorare a numărului cauzelor noi mai ales la nivelul judecătoriilor, în materie penală la obiectele privind: modificarea pedepsei, confirmarea redeschiderii urmăririi penale , confirmarea renunțării la urmărirea penală, contestația la executare , măsuri și excepții dispuse de judecătorul de cameră preliminară, verificarea măsurilor preventive-efect al noilor dispoziții de drept material și procedural, care intrate în vigoare din plin în anul 2014 au suportat modificări care au atras sesizări ale instanței și majorarea numărului de hotărâri pronunțate în dosare raportat la fazele actuale ale procesului penal; și în materiile non-penale la obiectele privind: acordarea personalității juridice, cereri de valoare redusă, contestație la executare (efect al actelor normative privind recuperarea timbrului de mediu), încuviințarea executării silite (preponderent efect al acelorași acte normative privind recuperarea timbrului de mediu), plângeri contravenționale, curatelă și divorț.

    „Este efectiv un exemplu pentru toate instanțele din țară. Tribunalul Arad nu numai că a implementat întreaga procedură a dosarului electronic cu succes, dar a și sprijinit celelalte instanțe. De la an la an totul a fost îmbunătățit. Tribunalul Arad este un model pentru toată lumea. Este un rezultat remarcabil și în acest an. Și anul trecut am participat la ședința de bilanț, la începutul mandatului nostru, și echipa managerială a fost și este un exemplu, a primit și sprijinul Curții de Apel Timișoara. Există o armonie aici, am surprins o relație specială între instanțe”, a declarat judecătoarea Gabriela Baltag din partea CSM.

    Evaluînd punctele tari, dar şi punctele vulnerabile identificate în activitatea noastră, vom orienta obiectivele anului 2018 spre măsuri care să sprijine fluidizarea procedurilor de lucru interne cu scopul reducerii termenelor prealabile procedurii publice a procesului, în paralel cu o continuare a eforturilor legate de transparentizarea activităţii instanţelor îndeosebi prin acţiuni la nivelul managementului general menite să asigure promovarea imaginii pozitive a instanţelor arădene şi evident cu menţinerea aceluiaşi ritm al demersurilor pentru adecvarea schemelor de personal la nevoile reale, generate de volumul de dosare deduse judecăţii, care s-a dovedit a fi pe lângă activitățile constante privind pregătirea profesională şi organizarea secţiilor prin valorificarea potențialului profesional, o componentă importantă pentru încadrarea activităţii într-una de maximă eficienţă.

     

     

     

     

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    0 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.