Iustin Cionca: „Nu putem să renunțăm la aeroport”
Aeroportul Arad are buget aprobat pentru anul 2024. Majoritatea consilierilor județeni au ridicat mâna pentru sumele alocate, dar ședința a avut parte și de o intervenție, Răzvan Anghel reiterându-și opinia că, mai devreme sau mai târziu, soarta va fi una negativă: va trebui închis, nefiind profitabil.
„Cât timp credeți că va trece ca să renunțăm la aeroport, dacă va fi tot pe pierdere?”, a întrebat consilierul USR, iar președintele CJ i-a explicat că este ceva ce nu poate fi luat în calcul.
„Nu putem să renunțăm la aeroport! Veniți să vedeți strategia națională și o să vedeți că este un obiectiv care nu poate fi închis de noi, fără să ne consultăm măcar cu Guvernul, dacă nu cu alte instituții. Nu o să ne permită nimeni”, a declarat Cionca.
Totuși consilierul a insistat, exemplificând cu un caz din țara vecină: „Și pe unguri i-a forțat Comisia Europeană în 2012”, a spus Răzvan Anghel.
Președintele Iustin Cionca a argumentat însă că nu s-ar fi primit bani europeni pentru investiții la Aeroportul Arad dacă ar fi existat intenții de acest fel:
„Noi am investit 10 milioane de euro, anul trecut, din fonduri europene. Credeți că dacă cineva dorea să îl închidă, ne mai dădeau banii? Cred că obiectivul nostru trebuie să fie să cerem conducerii aeroportului noi curse, pe lângă cele existente”, a spus președintele CJ.
Potrivit proiectului de hotărâre supus la vot în ședință, veniturile și cheltuielile Aeroportului Arad au crescut pentru anul acesta cu 33%. Veniturile Aeroportului Arad calculate pentru anul acesta se ridică la 13.396.000 lei, iar cheltuielile sunt preconizate la suma de 12.937.000 lei (din care cheltuielile salariale se ridică la 4.340.000 lei).
Bugetul a fost aprobat, dar nu în unanimitate, cei 5 consilieri de la USR abținându-se de la vot.
La ora actuală, de pe Aeroportul Arad zboruri comerciale sunt doar de tip charter către litoralul turcesc, restul fiind de cargo, respectiv zboruri SMURD și NATO. Ultima încercare de a aduce o companie comercială a fost cu Blue Air, în 2022, însă contractul a fost reziliat din cauza mai multor probleme ale operatorului înainte ca arădenii să se bucure de vreo cursă.
• Citește și:
•Sentință finală: Aeroportul din Arad nu este viabil pentru cursele de linie · Special Arad
Comentariile portalului
Eu cred ca problema e mai complexa de atat
Raspunsul cred ca e la indemana la intrebarea ce s-a schimbat. Cam prin anii 90 au inceput sa se stabileasca in Arad, Banat in general, oltenii! :)
Oare mai exista politisti adevarati?