sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Iustin Cionca: „Nu putem să renunțăm la aeroport”

    de Raluca Medeleanu | 28 martie 2024, 1:03 PM | Administraţie

    3

    Aeroportul Arad are buget aprobat pentru anul 2024. Majoritatea consilierilor județeni au ridicat mâna pentru sumele alocate, dar ședința a avut parte și de o intervenție, Răzvan Anghel reiterându-și opinia că, mai devreme sau mai târziu, soarta va fi una negativă: va trebui închis, nefiind profitabil.

    „Cât timp credeți că va trece ca să renunțăm la aeroport, dacă va fi tot pe pierdere?”, a întrebat consilierul USR, iar președintele CJ i-a explicat că este ceva ce nu poate fi luat în calcul.

    „Nu putem să renunțăm la aeroport! Veniți să vedeți strategia națională și o să vedeți că este un obiectiv care nu poate fi închis de noi, fără să ne consultăm măcar cu Guvernul, dacă nu cu alte instituții. Nu o să ne permită nimeni”, a declarat Cionca.

    Totuși consilierul a insistat, exemplificând cu un caz din țara vecină: „Și pe unguri i-a forțat Comisia Europeană în 2012”, a spus Răzvan Anghel.

    Președintele Iustin Cionca a argumentat însă că nu s-ar fi primit bani europeni pentru investiții la Aeroportul Arad dacă ar fi existat intenții de acest fel:

    „Noi am investit 10 milioane de euro, anul trecut, din fonduri europene. Credeți că dacă cineva dorea să îl închidă, ne mai dădeau banii? Cred că obiectivul nostru trebuie să fie să cerem conducerii aeroportului noi curse, pe lângă cele existente”, a spus președintele CJ.

    Potrivit proiectului de hotărâre supus la vot în ședință, veniturile și cheltuielile Aeroportului Arad au crescut pentru anul acesta cu 33%. Veniturile Aeroportului Arad calculate pentru anul acesta se ridică la 13.396.000 lei, iar cheltuielile sunt preconizate la suma de 12.937.000 lei (din care cheltuielile salariale se ridică la 4.340.000 lei).

    Bugetul a fost aprobat, dar nu în unanimitate, cei 5 consilieri de la USR abținându-se de la vot.

    La ora actuală, de pe Aeroportul Arad zboruri comerciale sunt doar de tip charter către litoralul turcesc, restul fiind de cargo, respectiv zboruri SMURD și NATO. Ultima încercare de a aduce o companie comercială a fost cu Blue Air, în 2022, însă contractul a fost reziliat din cauza mai multor probleme ale operatorului înainte ca arădenii să se bucure de vreo cursă.

    • Citește și:

    Adio, curse Blue Air la Arad! Consilierii județeni au votat întreruperea contractului cu operatorul aerian · Special Arad

    •Sentință finală: Aeroportul din Arad nu este viabil pentru cursele de linie · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Normal ca nu! Intr-o epoca in care industria transporturilor aeriene se dezvolta exponential in toata lumea ar fi o greseala greu de remediat. Pana si Odorheiul Secuiesc isi construieste aeroport din fonduri proprii. Ar fi interesant de stiut background-ul vocilor care cer desfiintarea aeroportului aradean infiintat in 1937 ; sa vedem daca sunt chiar asa dezinteresate….(poate sunt membrii in CA-ul aeroporturilor din vecini) Bineinteles ca de desfiintarea aeroportului aradean ar beneficia cel din Timisoara si poate cel din Oradea (unde desi singurul operator in acest moment este Tarom-ul au loc ample lucrari de extintedere. Ca de obicei mâța moarta se arunca la europeni (ei doar recomandă, nu impun)…ei sunt de vina pt toate relele, dar la aspectele pozitive de ce nu „ne luăm” dupa ei?

      +1 voturi
      +1
      -1
    2. Total nefericita interventia celor din USR in acest caz! Sper din suflet sa nu fie aceasta pozitia lor privind planurile de viitor ale orasului! Astfel de decizii sunt descurajante pentru cei care ne punem sperante in ei…
      Ideea este sa caute solutii sa revitalizeze aeroportul care a fost Aeroport INTERNATIONAL! S-a lasat in paragina datorita lipsei de profesionalism, de perspectiva si a dezbinarii politice din aceasta comunitate! S-a cam pierdut identitatea dupa plecarea celor care au transformat canalele mlastinoase ale Muresului in cel mai dezvoltat si puternic oras, atat din punct de vedere economic cat si cultural. Si s-a tot dat/luat…de la acest oras…dar pana cand?!
      Cei care vor sa candideze pentru administrarea acestui oras trebuie sa construiasca, sa gaseasca solutii, sa pregateasca specialisti sa aiba vointa si puterea de a-i reda aeroportului functionalitatea si eficienta – cel putin de-odinioara!
      Sunt prea mari cheltuielile si nu e profitabil?! Asta este o provocare pentru a-l face profitabil, nu pentru a-l inchide!

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.