duminicã, 14 iulie, 2024

Special Arad Logo

    Ministrul Grindeanu, la Bata, județul Arad: „Din 2024 se va circula pe cale ferată nouă de la Curtici la Sighişoara”. Ce a spus despre Centura de Est a municipiului

    de Alin Olteanu | 22 august 2023, 4:48 PM | Administraţie

    1

    Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat marţi, în judeţul Arad, că lucrările la calea ferată care mai sunt de executat între Curtici şi Simeria ar putea să fie finalizate până în august 2024, de când ar urma să se circule pe o infrastructură nouă, dar şi cu trenuri noi, relatează Agerpres.

    Ministrul a vizitat şantierul tunelului din zona comunei arădene Bata şi s-a declarat încrezător că de anul viitor condiţiile de transport pe calea ferată vor fi îmbunătăţite şi prin achiziţia de trenuri noi.

    „Azi am vrut să văd aceste proiecte care ar trebui, în vara anului 2024, undeva în august, să ducă la următorul lucru, şi anume la a putea circula pe o linie modernizată de la Curtici până la Sighişoara. (…) În acest moment noi avem în licitaţie achiziţia a 161 de garnituri de tren noi în România. De 25 de ani nu s-a cumpărat nici măcar o garnitură de tren nou în România.

    În acest moment avem în licitaţie, pe bani europeni, pe proiecte europene… Undeva la sfârşitul acestui an va veni prima garnitură de tren nou, ceea ce e un lucru bun, pentru că ştim cu toţii că nu sunt cele mai bune condiţii de circulat pe tren în România”, a spus ministrul.

    Grindeanu: Până la finalul lui august se ia în discuție autorizația pentru centura de Est a Aradului

    Ministrul s-a referit şi la proiectul de construire a ultimei părţi din centura municipiului Arad, care va închide inelul în jurul oraşului.

    „Cred că până la finalul acestei luni vom putea să dăm autorizaţia de construcţie pentru Varianta de ocolire Arad – Est. Sunt toate documentaţiile depuse la minister”, a declarat Grindeanu.

    ***

    Tunelul săpat în munte în zona localităţii arădene Bata are o lungime de 649 metri, iar prin acesta va trece o cale ferată de mare viteză. Muntele a fost străpuns la începutul acestui an, dar se continuă lucrările de amenajare a tunelului, urmate de instalarea şinelor, electrificare şi realizarea instalaţiei de semnalizare.

    Tunelul este construit în cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 şi Tronsonul 3”.

     

    Citește și: Centura de Sud-Est a Aradului a primit acordul de mediu de la Agenția pentru Protecția Mediului Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    7 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.