sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Filmele cu cele mai mari încasări din 2018. Rețeta succesului: supereroii. Ce producții apar în prima jumătate a anului 2019

    de Special Arad | 31 decembrie 2018, 10:21 AM | Film | Recomandările editorilor

    0

    2018 a fost un an „istoric” pentru industria cinematografică care a înregistrat per total cele mai mari încasări din istorie – peste 41 de miliarde de dolari, cu aproape 3% mai mult decât în 2017. Patru filme au trecut bine de pragul de un miliard de dolari. Reţeta succesului – supereroii.

    Cel mai profitabil film al anului este de departe „Răzbunătorii: Războiul Infinitului” cu încasări de peste două miliarde de dolari.

    Produs al studiourilor Marvel, povestea semnată de regretatul Stan Lee, de care ne-am despărţit în 2018, reuneşte o pleiadă de supereroi, printre care Thor, Căpitanul America, Omul-Păianjen. Ei îşi unesc forţele pentru a lupta cu Thanos, un despot intergalactic care vrea să distrugă omenirea.

    Pe locul doi în topul celor mai profitabile pelicule ale lui 2018 ne reîntâlnim cu unul dintre supereroii din „Răzbunătorii: Războiul Infinitului”. Este vorba de T’Challa, regele unui tărâm african, cu care cei de la Marvel ne făcuseră cunoştinţă încă din 2016 când a apărut în producţia „Căpitanul America: Război Civil”.

    T’Challa îşi spune acum propria poveste în „Pantera Neagră”, peliculă care a avut încasări de 1,3 miliarde de dolari la nivel mondial şi conduce topul încasărilor din Statele Unite, unde banii strânşi din bilete depăşesc 700 de milioane de dolari.

    Părăsim universul supereroilor şi intrăm în lumea Jurassic pentru că pe locul 3 în Box Office-ul Mondial se află filmul „Jurassic World: Un regat în ruină”. Noile aventuri ale dinozaurilor au atras zeci de milioane de oameni la cinema şi a strâns din bilete peste un miliard şi 300 de mii de dolari.

    Unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului, „Bohemian Rhapsody” nu lipseşte nici el din top 10 cele mai profitabile pelicule. Lansat în luna noiembrie, filmul spune provestea legendarei trupe Queen şi a solistului ei, Freddie Mercury. A avut până acum încasări de aproape 700 de milioane de dolari şi se află pe locul opt în top.

    Cele mai așteptate producții cinematografice din 2019

    2019 se anunţă la rândul lui un an profitabil pentru studiourile de film şi asta pentru că mulţi supereroi revin pe marile ecrane. În luna aprilie va avea premiera unui nou film din seria Răzbunătorii. „Avengers. Endgame” se află deja în faza de postproducţie, iar trailerul lansat la începutul lunii decembrie a devenit cel mai vizonat din istorie cu 300 de milioane de vizualizări in numai 24 de ore.

    Şi tot în 2019 ne vom întâlni cu unele dintre cele mai îndrăgite persoanje animate. Revin pe marile ecrane „Dumbo”, în filmul cu acelaşi nume, sau simpaticul dragon Toothless – în Cum să îţi dresezi dragonul 2.

    În ceea ce priveşte studiourile de producţie, Disney este producătorul cu cele mai mari încasări în 2018, cu peste 7 miliarde de dolari şi o cotă de piaţă de 26%, fiind urmat pe locul doi, la o diferenţă de aproximativ un miliard de dolari de Universal.

    Producţiile care vor intra în cinematografele româneşti în 2019 vin mai ales cu personaje deja cunoscute spectatorilor din toată lumea, dar şi cu adaptări care aduc pe marele ecran poveşti afirmate în varianta literară.

    Clint Eastwood este „Curierul traficanţilor/ Mule”, începând de pe 4 ianuarie, pe ecranele româneşti. Vedeta născută în acelaşi an cu Sergiu Nicolaescu îşi continuă seria de filme în care descrie bătrâneţea eroilor în lumea de azi.

    Încă din prima lună a anului, regizorul Lars von Trier are un criminal în serie în centrul peliculei sale „The House That Jack Built”, unde Matt Dillon, Bruno Ganz şi Uma Thurman şi Willem Dafoe ţin capul de afiş.

    Tot în ianuarie, Bruce Willis, Samuel L. Jackson şi James McAvoy sunt protagoniştii peliculei „Glass”, cea mai recentă producţie regizată de M. Night Shymalan. Personajul lui Willis şi cel al lui Jackson din „Indestructibilul/ Unbreakable” (2000) se întânesc cu eroul lui McAvoy din „Split” (2016) şi aruncă în aer siguranţa în azilul de boli nervoase în care erau trataţi.

    Matthew McConaughey joacă cu Anne Hathaway în „Calmul dinaintea furtunii/ Serenity”, filmul care se lansează în România pe 1 februarie, regizat şi scris de un nominalizat la Oscar, Steven Knight („Locke”, „Eastern Promises”, „Redemption”) şi produs de Greg Shapiro („The Hurt Locker”, „Zero Dark Thirty”). Filmul spune povestea unui pescar liniştit din Caraibe a cărui viaţă se întoarce un pic pe dos imediat ce i se cere să îl ucidă pe soţul unei tinere. Iar rugămintea e adresată de soţie.

    Tot în cuplu, dar unul jucat de Penelope Cruz şi Javier Bardem, are loc drama din „Todos lo saben/ Everybody Knows”, care debutează în România pe 8 februarie. Filmul lui Asghar Farhadi începe cu o întoarcere acasă între prieteni şi ritualuri de familie şi continuă cu tot ce poate să aducă trecutul înapoi în materie de frică şi angoase personale.

    Martie e luna în care vine pe ecrane „Captain Marvel”, producţia cu o femeie în postură de supererou. Sau supereroină?

    Terry Gilliam revine în aprilie cu „Omul care l-a ucis pe Don Quijote/ The Man Who Killed Don Quixote”. Un regizor se trezeşte că fantezia dintr-un film pe care l-a realizat cu ani în urmă se dovedeşte mai puternică decât ar fi crezut şi preia controlul asupra vieţilor celor implicaţi. Cu alte cuvinte, actorul care a jucat într-un film mai vechi trăieşte viaţa personajului la mulţi ani după încheierea peliculei.

    „Hellboy” se duce în Marea Britanie în 2019. Cum regizorul e Neil Marshall, cu „Hannibal”, din 2013, „Vele Negre/Black Sails” şi „Westworld” în materie de televiziune în palmares, ar putea să fie ceva aici. Dar cum bugetul e unul de criză, s-ar putea şi să nu fie nimic.

    Filme românești în 2019

    În februarie, „Oh, Ramona” e producţia regizată de Cristina Jacob în limba engleză, care aduce pe ecran personajele din „Suge-o, Ramona”, volumul de succes semnat de Andrei Ciobanu. „În vara anului 2016, am primit de la Cristina Jacob (regizorul filmului „Selfie”) o ofertă de a ecraniza povestea, născută pe Facebook şi continuată în librării, pe care am acceptat-o fără să clipesc. Am scris scenariul, am tăiat, am şters, am rescris, ne-am enervat, am căutat actori, ne-am îmbrăţişat, am filmat, ne-am înjurat şi apoi ne-am pupat timp de doi ani de zile şi până la urmă treaba a ieşit”, povestea autorul volumului.

    În spaniolă vorbesc personajele lui Tudor Giurgiu din „Parking”, adaptarea pentru cinema a romanului lui Marin Mălaicu-Hondrari „Apropierea”, din 2010, despre poezie şi imigraţie.

    În „Nu mă atinge-mă/ Touch Me Not”, filmul Adinei Pintilie premiat la Berlin cu Ursul de Aur, se vorbeşte mult în engleză cu accente din toate colţurile Europei. Publicul din România va putea să îşi facă propria părere în legătură cu filmul care i-a împărţit pe cinefili între susţinători ai investigaţiei afective pe tema sexualităţii şi a identităţii şi inamici ai îndepărtării de ceea ce ştim de acasă că ar trebui să facă un lungmetraj.

    Sursa foto (principală): Grazia

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.