sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Primăria ar urma să repare străzile Economului și Coloniștilor anul viitor, însă nu le va lărgi pentru noul traseu de transport public

    de Raluca Medeleanu | 16 noiembrie 2023, 10:40 AM | Administraţie | Recomandările editorilor

    1

    Scriam în articolul de marți, în care prezentam stadiul lucrărilor la noul pod peste Mureș, că două străzi prin care va trece noul traseu de transport public, aflate în apropierea coborâri de pe pod în Aradul Nou, sunt într-o stare deplorabilă și mai înguste, astfel încât ne puneam semne de întrebare dacă nu va fi îngreunat traficul pe viitor, întrucât și mașinile vor folosi acest traseu ca rută ocolitoare a centrului.

    Este vorba de strada Economului, situată ca o continuare a coborâri de pe pod (după intersecția noului drum construit de la zero cu strada Câmpia Turzii), respectiv strada Coloniștilor, care este perpendiculară cu Economului. Ambele străzi sunt mai înguste decât noul drum de coborâre de pe pod (care are câte 3 metri lățime pentru fiecare bandă), deși urmează și ele să aibă piste de biciclete, iar asfaltul de pe ele este deteriorat, fiind multe gropi și porțiuni cu „valuri”. Mai mult, la vizita noastră la fața locului, oamenii de acolo ne-au spus că ar fi și canalizarea defectuoasă.

    Citește și: Lucrările pentru traseul de transport peste viitorul pod arădean peste Mureș avansează, însă două străzi au fost „uitate” din proiect · Special Arad

    În acest sens, am trimis o solicitare Primăriei Arad, pentru a afla dacă se va interveni cu lucrări asupra celor două străzi menționate. Din răspunsul primit, aflăm că ar urma să se efectueze reparații anul viitor, însă că nu se pune problema lărgirii carosabilului.

    strada Economului Arad parte a traseului uta stefan cel mare pod peste mures

    Aceste porţiuni de stradă vor fi propuse a fi reparate în anul viitor, fără a modifica în această etapă trama stradală existentă. Referitor la lucrările de canalizare pe aceste străzi, din câte cunoaștem sunt cuprinse în programele Companiei de Apă Arad”, ne-a explicat Primăria Arad.

    Compania de Apă nu știe de vreo problemă cu canalizarea în zonă

    Pe de altă parte, Compania de Apă Arad ne-a informat că nu are în desfășurare și nici nu are în plan vreo lucrare în zonă. Mai mult, purtătorul de cuvânt ne-a declarat că nu a existat înregistrată nicio sesizare de la locuitorii de pe str. Economului ori de pe str. Coloniștilor despre probleme cu canalizarea, astfel că nu au motiv să programeze vreo intervenție. Pe această cale, Compania de Apă a îndemnat locuitorii să semnaleze orice problemă, în cazul în care observă nereguli.

    Revenind la proiectul de amenajare a unui nou traseu de transport public care să facă legătura între zona UTA și str. Ștefan cel Mare din Aradul Nou, amintim că până la ora actuală au fost achiziționate cele 10 autobuze electrice, au fost amplasate stațiile de închiriat biciclete, iar bicicletele au fost preluate de Primărie de la producător, dar încă nu au fost amplasate în stații. Pe străzile care fac parte din traseu, au fost amenajate stațiile de autobuz, montat iluminatul stradal, respectiv stâlpii pe care vor fi semafoarele. Și cele două stații de încărcare pentru autobuze au fost deja amplasate (una în curtea CTP din zona UTA, iar alta pe Calea Timișorii). Se mai lucrează în continuare la pod, respectiv la anumite părți de trotuar și la intersecția de la capătul str. Andrei Șaguna.

    Podul trebuie finalizat până în iulie 2024, restul părților din proiect până la finalul acestui an.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. În Timișoara, la intrarea dinspre Dumbrăvița, acum 2 luni era spre finalizare lărgirea la 4 benzi de circulație partea de drum din extravilanul localității și mă tot întrebam CUM NAIBA VOR FACE ÎN INTRAVILAN, unde sunt o mulțime de utilitâți, stâlpi electrici și de rețele in stânga și drespta șoselei, firele pt troleu, parcări, podețe, intrări în curți, pomi și, mau ales, ZONE „GÂTUITE” de spropierea caselor de pe cele 2 margini ale șoselei!!! 🤔
      .
      În plus, mai existau O MULȚIME DE INTERSECȚII FĂRA „mirificele sensuri-giratorii arădene”, care NECESITĂ BENZI DE PRESELECȚIE , uneori chiar și pe ambele părți.
      Deci, in total, pe lângă cele 4 benzi de circulație, mai sunt necesare ÎNCĂ 2 de preselecție și, culmea, se mai păstrează și „insulița de separare”.
      .
      Ei bine, vă invit să vedeți ACUM intrarea intravilană din Dumbrăvița:
      – pe toată lungimea ei S-AU MUTAT/ DESFIINȚAT DEJA toate obstacolele și utilitățile, o bună parte din șosea e lățită deja la 4, 5 sau 6 benzi (inclusiv cele de preselecție), deci STRABAG si Angajații CJ Timiș și Primăriile Timișoara & Dumbrăvița, AU GĂSIT DEJA SOLUȚII PT TOATE IMPEDIMENTELE!!!😀
      .
      Ba, mai mult, inclusiv Pasajul CF e deja lățit la 4 benzi, iar intersecția cu linia , inclusiv linia CF E REFĂCUTĂ COMPLET.
      Totul îm mai puțin de 2 luni!!!
      .
      La noi se chinuie să lăteasca șoseaua, de la ieșirea de pe Centură, de la Brico, până la sensul giratoru cu Autostrada, DE PESTE JUMATE DE AN și au înaintat cât face STRABAGul în cel mult 2 zile.😣
      .
      Degeaba, fraților, „omul sfințește locul”!
      Timișorenii AU AVUT CURAJ SĂ FACĂ SCHIMBARE (chiar dacâ nu totală); noi „DEFILĂM” CU ACEEAȘI IMPOSTORI IMPOTENȚI de zeci de ani și am schimbat DOAR eșalonul 1 cu 2…. 😡
      .
      Exact cum am făcut, la nivelul întregii țări, după așa-zisa Revoluție…
      Atunci, măcar, să tăcem naibii din gură, dacă ne e frică de SCHIMBARE (indiferent cum o fi ea -cine nu riscă nu câștigă).
      Nouă ne este mai dragă SIGURANȚA IMPOSTURUI și DELĂSĂRII (măcar nu ne pune nici pe noi la treabă). 😥

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.