luni, 10 februarie, 2025

Special Arad Logo

    DRDP: Șantierul la Centura Arad Est a depășit 75%, iar podul se apropie de 90% stadiu de finalizare

    de Special Arad | 21 septembrie 2024, 1:14 PM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    1

    Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara informează că lucrările avansează într-un ritm constant la viitoarea Centură de Est a Aradului. Șantierul a ajuns la 75%, iar finalizarea șoselei în termenul prevăzut de contract, începutul anului viitor, este un obiectiv mai mult decât realizabil.

    „Stadiul Variantei de Ocolire Arad Est a depășit 75%, termenul contractual fiind ianuarie 2025.

    Antreprenorul PORR Construct a avansat cu toate categoriile de lucrări: umpluturile rampelor, realizarea stratului de fundație, a straturilor bituminoase, colectarea și evacuarea apelor pluviale, relocarea utilităților (gaz, electricitate), pista de biciclete și au început și lucrările de realizare a suprastructurii de iluminat (stâlpi, console).

    La pasajul peste calea ferată și la podul peste Mureș, stadiul lucrărilor se apropie de 90%”, a transmis DRDP Timișoara.

     

    •  Citește și: Contribuția CJ pentru varianta de ocolire Arad Est este de circa 7 milioane lei · Special Arad

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. 1. Mai știe cineva să-mi spună, cu cât timp înainte acestui pod, a fost începută construcția „hobanatului” de pe A. Șaguna, pt că, acuși ajung la același stadiu de realizare (dacă nu au și ajuns deja) ?
      Doar că „hobanatul” a fost început CU MULT ÎNAINTE de acesta, doar că a fost executat – în „dulcea tradiție” a Administrației flaco-bibarțiene – , de către o firmă ‘de casă” (care și-a mai declarat și insolvența !).
      Asta e diferența dintre a folosi firme serioase, cu un CV decent, și altele care au supraviețuit doar prin „contracte cu dedicație”.
      .
      2. De ce PORR-ul a putut face acest pod atât de lung (mai lung ca „hobanatul”) la un anumit unghi cu cursul Mureșului (nu perpendicular , ca „hobanatul” !), iar PAB-ul nu… ?
      Asta ca să POATĂ ASIGURA LINIARITATEA cu axul șoselei/străzii de conexiune și să permită FLUENȚA TRAFICULUI, în timp ce „hobanatul” E TOTAL DECALAT de axul străzii, atât la urcare, cât și la coborâre, traseul carosabilului mergând (mă scuzați !), „ca pișatul boului” .
      Să nu mai vorbim nici de faptul că, dacă am observat bine, podul făcut de PORR are și o ușoară curbă, (ca să asigure rectiliniaritatea cu șoseaua), – pt că soluția tehnică a unui pod CLASIC PERMITE ACEST LUCRU – , în timp ce „nielcoșagul”celor de la PAB, cu „mirifcele” HOBANE, NU PERMITE această soluție tehnică mult mai practică pt șoferi, dar nu atât de spectaculoasă pt „fudulia găștii de Arad” !
      .
      De fapt, ceea ce mă deranjează cel mai mult în această „poveste” (și în altele) este faptul că INVESTIȚII VITALE pt Arad, au fost executate atât de Falcă , cât și de Bibarț, în cea mai cruntă bătaie de joc, fiind necesari alți zeci de ani ca să poți aloca alți bani ca să le faci corect.
      Acolo unde se mai poate….
      Că podurile, viaductele și traseele aberante/ decalate ale unor șosele/străzi (din interese de gașcă sau indolență/ incompetență), CU ASTEA VA RĂMÂNE Aradul, pe veci, ratând șansa de a face din Arad un oraș modern și EFICIENT, și cu o istorie CORECT CONSERVATĂ !
      .
      Până acum, construcția acestei Centuri, pentru prima dată, pare să contrazică „regula” de mai sus, atât ca și viteză bună de execuție , cât și ca eficiența și corectitudinea soluțiilor tehnice adoptate.
      Dar să nu visăm prea repede …

      +14 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.