Utilizatorii de trotinete, sancționați în cazul în care nu respectă anumite reguli

    de Special Arad | 24 June 2021, 7:41 PM | Administraţie | Știri Arad

    2

    (foto: Facebook: Primăria Municipiului Arad )

    COMUNICAT Timpul favorabil deplasărilor pe două roți, începutul vacanței de vară, precum și apariția celui de-al doilea operator de flote de trotinete electrice în municipiul Arad sunt doar câteva dintre aspectele care au determinat creșterea masivă a numărului de utilizatori de biciclete și trotinete electrice.

    Riscurile la care expun cei care circulă pe alte suprafețe de rulare decât pistele de biciclete și drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 de kilometri la oră, precum și pericolele generate la adresa celorlalți participanți la trafic și a pietonilor au crescut.

    În aceste condiții, activitatea Direcției Generale Poliția Locală va aborda mai sever contravențiile săvârșite la regimul rutier ce contribuie la consolidarea unui comportament necorespunzător al bicicliștilor și utilizatorilor de trotinete.

    Din acest punct de vedere, oprirea și staționarea neregulamentară pe pistele de biciclete constituie o explicație frecventă a reorientării utilizatorilor de vehicule pe două roți fără combustie internă către trotuare și alei sau, mai grav, o cauză a schimbărilor de bandă ce interferează riscant cu traiectoria automobilelor.

    În mod similar, polițiștii locali au în atenție situațiile destul de frecvente în care bicicliștii și utilizatorii de trotinete electrice aleg să folosească alte trasee de deplasare decât cele prevăzute de codul rutier din considerente ce țin de comoditate.

    DGPL operaționalizează în această perioadă o abordare preventivă și sancționatorie care tratează echilibrat cele două categorii de participanți la trafic, în vederea atingerii unui model de deplasare urbană care să corespundă intereselor ambelor părți, fără a neglija drepturile celei de-atreia categorii de public implicate, pietonii.

    Primăria Municipiului Arad, prin Direcția Generală Poliția Locală, susține parteneriatul cu asociațiile civice, organizațiile profesionale, cluburile de ciclism, cei doi operatori de flote de trotinete prezenți în oraș și structurile ce reprezintă interesele cetățenilor din diverse cartiere ale municipiului în efortul de a crea cadrul necesar unei mobilități urbane sustenabile, sigure și ecologice.

    Obiectivele urmărite sunt:

    – Culegerea de date de la populație privind îmbunătățirea configurației traseelor și a profilului pistelor, în vederea creșterii numărului de utilizatori;

    – Decelarea zonelor cu cel mai mare risc de accidente, din perspectiva reprezentării simultane, pe domeniul public, a tipurilor de deplasare susmenționate;

    – Însușirea de către arădeni a unor deprinderi care să minimizeze riscul producerii de accidente între vehicule din categorii diferite;

    – Concretizarea cât mai rapidă a minim două trasee sigure de traversare a municipiului Arad cu bicicleta/trotineta electrică: unul nord-sud și altul est-vest. Asigurarea respectivelor variante continue și cât mai sigure de deplasare ecologică pe două roți ar contribui semnificativ la adoptarea acestui mod de deplasare de un număr mai mare de concetățeni care se duc/revin de la lucru. O consecință pozitivă suplimentară ar fi decongestionarea traficului auto și reducerea presiunii asupra locurilor de parcare, atât din zona centrală, cât și din cartiere.

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. „– Culegerea de date de la populație privind îmbunătățirea configurației traseelor și a profilului pistelor, în vederea creșterii numărului de utilizatori;”
      .
      ESTE O MINCIUNĂ!!!… acestă declarație.
      Există o EXPERINȚĂ BOGATĂ, deja, în rândul unor țări ale comunității europene, ce au început acest proces acum 50-80 de ani, ce azi au AUTOSTRĂZI cu undă verde pentru bicicliști. Nu numai că în aceste țări, cu orașe de multe milioane de locuitori, circulația pe bicicletă este la ordinea zilei, dar PROIECTELE PRIMĂRIILOR respective, au fost COPIATE chiar și de americani.
      .
      În consecință toate aceste BULSHITURI venite de la conducerea administrației locale, recte INCOMPETENȚII ILUȘTRII ai urbei noastre, ȚĂRĂNOI veniți la oraș să ne conducă, de cel puțin 15 ani, nu-și au sensul. Să inițiezi proiecte absurde, SĂ BÂJBÂI, într-un domeniu în care ai putea să aduci competență KNOW-HOW și să FACI DE LA ÎNCEPUT EXACT CE TREBUIE!!! Este o atitudine AROGANTĂ, ȘMECHEREALĂ de doi lei, voit MAFIOTĂ, după metoda FACEM ȘI DESFACEM de zeci de ori, că doar PE NOI NE INTERESAZĂ PARANDĂRĂTUL. Deci ceea ce se propune și se implementează ESTE O STRATEGIE CRIMINALĂ, cheltuid banii publici de geaba, pe tot felul de aiureli, fără un efect concret … cu o pasivitate cel puțin ciudată, să nu spun complice, din parte celor ce ar trebui să controleze cum sunt cheltuiți banii publici. (vezi REGENERAREA URBANĂ … ce a produs ”sute” de kilometrii de piste impracticabile)
      .
      Ce au ei de câștigat din a face de la început ceea ce trebuie? MĂRUNȚIȘ! Iar ceea ce fac dovedește cu prisosință ceea ce eu spun aici. Deci nu-mi cereți dovezi. Prin însăși ce propun și implementează, este vizibil pentru cei ce vor să vadă, că acuzațiile mele sunt meritate. HUOOOOOOOOOOOOOOO!!! MINCINOȘILOR!

      +3 voturi
      +1
      -1
    2. pentru pistele astea ar trebui să existe un dosar penal pentru fraudare a fondurilor publice fiindcă toate milioanele de euroi plătite pentru aceste piste impracticabile sunt bani prădați.
      dar cine are curajul, tupeul, profesionalismul și conștiință să declanșeze împotriva clasei politice un proces penal știind bine că de clasa politică depind privilegiile lor de birocrați coțcari, incompetenți, șemcheri și lacomi din doate instituțiile din domeniu: miliție, procurori iresponsabili și judecători slugi dar cu privilegii gârlă: salarii și pensii aberant de mari, nejustificate, indecente și autoadministrate (într-un conflict flagrant de interese)?

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    1 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.