Deși anulat de Tribunal, proiectul transformării Pieței Catedralei în zonă pietonală a fost din nou votat în CLM

    schiță a viitoarei zone pietonale, extrasă dintr-o prezentare realizată de Primăria Arad

    Proiectul de hotărâre care vizează modificarea şi completarea Hotărârii nr. 41/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie ”Regenerare urbană zona Piaţa Catedralei din Municipiul Arad” a produs mult zumzet în Sala Regina Maria din cadrul Primăriei Arad, unde s-a desfășurat astăzi ședința Consiliului Local Municipal.

    Deși studiul de fezabilitate care viza transformarea spațiului pieței agroalimentare în zonă pietonală, prevăzută cu parcare subterană, a fost atacat de Prefectură în luna februarie a acestui an și anulat de Tribunalul Arad în aprilie, iată că acesta a fost din nou introdus pe ordinea de zi a ședinței de azi și a reușit chiar să treacă de vot, chiar dacă nu a obţinut unanimitate.

    Citește și „Primăria nu se lasă: Vom face tot ceea ce este necesar pentru ca proiectul de regenerare urbană a Pieţei Catedralei să meargă mai departe”

    Consilierii aflați în opoziție au votat împotriva proiectului, motivând că nu li se pare corect ca un proiect care a fost anulat printr-o decizie judecătorească, să fie din nou readus în discuție. Cu toate acestea, Elena Portaru, șef serviciu edilitar din cadrul Primăriei Arad, le-a explicat că Tribunalul nu a anulat Hotărârea inițială de regenerare a Pieței Catedralei, ci a anulat hotărâre care conținea documentația,  pe motiv că a constatat că anumite documente sunt incomplete sau neexplicate pe larg. Acum, Primăria a refăcut hârtiile, conform cerințelor, astfel că în cadrul prezentei ședințe a fost supus la vot proiectul de hotărâre cu modificările de rigoare.

    „Proiectul cu Piaţa Catedralei este un proiect mai vechi care a mai fost adus în dezbatere publică. Noi ne dorim  să refacem acea zonă începând cu amenajarea unei parcări subterane şi continuând cu reconfigurarea actualei pieţe într-o zonă pietonală.  Evident că sunt şi păreri contra cu privire la acest subiect. Aşa cum ştiţi, s-a încercat oprirea acestui proiect de către reprezentanţii opoziţiei. El a fost reintrodus pe ordinea de zi, astfel încât să putem demara procedura de licitaţie pentru a avea o proiectare şi un executant ”, a declarat viceprimarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, afirmând în glumă, la final, că așteaptă următorul atac în contencios administrativ al Prefecturii.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Un REFERENDUM LOCAL prin care populația Aradului să-și spună cuvântul ar rezolva acest conflict de „interese”. (bine înțeles cu o dezbatere publică)
      Să impui desfințarea uneia din piețele TRADIȚIONALE din oraș fiindcă așa vor mușchii și „buzunarele” unor nevolnici, este o metodă dictatorială a unui paranoic mincinos, perfid și mare nesimțit.
      Rgenerarea Urbană nu poate înseamna doar PARCĂRI!!! … betoane și asfaltări, doar că umplu buzunarele unora nu mai vrem. Parcările nu regenerează urbea! Nu mașinilor trebuie făcut loc în centrul orașului… idioților!!! Puneți mâna de „cetiți” afonilor, … gașcă de lichele ce sunteți.

      „Urban and transport planning has a large impact on sustainability, liveability and health. A recent study in Barcelona estimated 3,000 people die prematurely each year (20% of total mortality) because of urban and transport planning-related environmental and lifestyle factors. The largest contributor to premature death was lack of physical activity, followed by air pollution, noise, heat island effects and lack of green space.

      There are direct links between urban and transport planning, level of environmental exposures and physical activity and health and well-being. For example, infrastructure for cars results in higher car use and increases in air pollution, noise, greenhouse gas emissions, stress, mental health problems and heat island effects, and lack of physical activity, green space and social contacts.

      On the other hand, an investment in infrastructure for active transport such as cycling and walking leads to reductions in air pollution and CO₂ emissions, noise, stress, mental health problems and heat island effects, and increases in physical activity, social contacts and possibly green space.

      Climate change is a real threat and motorised traffic is one of the large contributors to CO₂ emissions. And motorised traffic takes up a lot of public space in a city – up to 60%-70%. This space could be used in much better ways to make a more pleasant living environment.”
      .
      În loc să construiți o „Hală alimentară VERDE” care să atragă producătorii locali și să încurajați astfel o „Tradiție arădeană”, … UN PUNCT DE ATRACȚIE pentru oamenii actuali și viitori ai orașului, … un „street food festival” permanent (de ex.) … voi vreți să ne băgați pe gât o „parcare subterană” stearpă, ce nu poate fi un punct de atracție și nu crează prosperitate!!! REPETENȚILOR!!! huooooooooo!
      Cine, la naiba, va fi atras de o suprafață betonată ce înmagazinează căldura în zilele toride de vară???? Pe voi ar trebui să vă punem în mijlocul ei, fără apă de băut și legați de bancile de 8-9 mii de euro, să vă stafidiți într-o zi toridă de vară. Gloată de analfabeți urbani ce sunteți! Nesimțiților!!!
      ,
      #rezistenții sunt pe nicăieri… fără manipulările mincinoase de la Bucale pe FB nu se mișcă. Pentru asemenea crime urbanistice nu merită să iasă să înjure administrația. „Ciuma Portocalio-Gălbejită” nu trebuie combătută de „forța civică” din Arad. Să nu cumva să-l supere pe olteanul dictator cu falca botoxată.

      0 voturi
      +1
      -1
      • …esti atat de babalau incat nici acum nu ti-ai dat seama ca #rezist sau cei ce se organizau pe FB pentru a protesta n-au treaba cu opozitia! Cu toate astea te crezi inteligent! Johannis sau falca sau orban si-ar vinde un rinichi pentru a scoate in strada 4-500 de mii de oameni numa’ pt ochii lor frumosi. La fel oricare politician scrofulos! Nu poti pricepe de ce s-au organizat acei oameni in august sau in alte dati pentru ca atat poti!
        Oameni ca tine sau jegu’ ala de m.z. ar trebui banati peste tot. Pentru ca specimene ca voi sunt setate doar pe o singura directie.

        Cum e frate sa te dai doct, sa scrii articole despre libertatea de exprimare si tu sa fii o biata tarfa care face lobby unor ghertoi pe gratis? Cu oameni mici ca tine falca sau caprar au ajuns sa conduca orase ca Aradu’ …pt ca au avut cu cine!

        0 voturi
        +1
        -1
    2. Perfect de acord cu Peterpan.
      Dacă totuși vreți să desființați piața alimentară vă propun un parc cu mult verde, simplu și de bun gust, eventual cu spații pentru boules, pentru șah. Ceva ce să rămână frumos și util ți peste 50 de ani.
      Unul din elementele de campanie a lșui Falcă și PNL îl reprezintă organizarea de evenimente așa zis de interes pentru cartiere și în logica asta este nevoie de spații adaptate manifestărilor poilitico-inculturale ale partidului comunist local șmecherește denumit PNL.
      Platforma aia imensă de beton sau asfalt la fel ca pișatul de apă ce imită patetic potcoava Mureșului va reprezenta un plus doar pentru inculții și primitivii lui Falcă. În câțiva ani apa aia va fi doar o mizerie identică și penibilă cu mizeria de apă din Parcul Reconcilierii – pe care nu-l salvează decât pomișorii, arbuștii și gazonul – verdele pe care-l urăște țărănoiul exasperat de noroiul prin care trebuia să navigheze zilnic la buda din curte.
      În loc să amenajăm spații verzi, vii noi facem chiciuri de tot rahatul – o ruralizare cretină a unui oraș tot mai puțin oraș și tot mai mult sat de prost gust.

      --8 voturi
      +1
      -1
      • mah LAKE N-AI PRICEPU T NIMIC DIN CE S-A SCRIS IN ARTICOL! Da’ ai avut oleaca de erectie cand ai vazut ca nu esti singur! Tot ce ai scris n-are legatura cu subiectu’ numa cu fanteziile tale! Fii in puii mei la subiect si daca nu-ti place de ghita cumparati o pereche de c…e si du-te si spune-i.
        …apoi cumpara una si pentru peterpan. Vezi daca gasesti luati-va si niste coloana pentru ca va ia vantu’ nevertebratii pacii!

        +1 voturi
        +1
        -1
      • https://www.stefanoboeriarchitetti.net/en/homepage-en/wall-street-journal-green-buildings-literally/ (doar un ex la ce mă refer mai jos)
        ,
        Se poate construi o combinație de funcționalitate, atractivitate+încadrare în peisajul urbanistic, „Verde” (de ex impact zero la emisii de carbon – „pasiv” energetic), HOTSPOT în viața comunității, … încadrare într-un concept DEȘTEPT de infrastructură activă, mobilitate și funcționalitate adaptată la nevoile cetățeanului de azi si de viitor. Azi nu este nevoie să cauți prin arhive … sau să bâjbâi. Totul este la îndemâna tuturor, doar la o apăsare a degetelor.
        ,
        Și cu toate astea suntem nevoiți să acceptăm asemenea ȚEPE urbanistice, nonsensuri pe grămezi de bani, dar care nu sunt altceva decât niște jigniri maneliste, ale inteligenței celor cu carte și bun simț educat. Și din partea cui? … a unora care cred că dacă își iau un SUV, … sunt REALIZAȚI!!! Creiere cât nuca, … găști de mafioți cu puțulica cât o virgulă, ce au nevoie de „prelungitoare” să-și compenseze frustrările cauzate de propria nesiguranță. Ei cred că inteligența și înțelepciunea o pot achiziționa odată țoalele de la Pandorf, sau ea vine de la sine, privind disprețuitor la pietoni, prin gemurile fumurii ale unui SUV.
        ,
        În era „Paprica”, Masterchef și bolgurilor culinare, … piețe precum cele de pe la cei la care ne ducem în City break-uri (Budapesta, Viena, Londra, Milano, Paris, Amsterdam, Barcelona …etc) sunt puncte de atracție maximă atât pentru localnici cât și pentru vizitatori. Ori ei vor „PARCARE SUBTERANĂ” … și noi tăcem cuminți, cu flegma curgându-ne pe obraz.

        +2 voturi
        +1
        -1
    3. Ma uit la proiect si constat:
      – nu se poate merge din str. A. Teologica spre str. Cicio Pop. Drumul duce obligatoriu in subteran si iesirea este spre E. Teodoroiu si spre E. Gojdu.
      — inseamna ca str. Cicio Pop pe segmentul intre Eminescu si Piata va fi drum infundat este accesibil doar dispre V. Goldis, respectiv de pe Bulevard?
      — pe E teodoroiu nu se mai poate intra decat din parcare?

      Cati bani a luat desteptul cu proiectul si care este coeficientul de inteligenta a specialistului in drumuri, doctor in comunicare?
      Care o fi coeficientul de inteligenta si/sau nivelul de cultura al votantului PDL/PNL/Falca care prin votul lui sustine astfel de specimene, organizatii si proiecte?

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    4 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.