luni, 29 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Declinul diesel: de la 55% la 44% în Europa. Analiștii prevăd continuarea scăderii, unii constructori continuă investițiile în tehnologie

    de - | 7 ianuarie 2018, 2:12 PM | Auto

    0

    Sursa foto: The Sun

    Dacă acum 6 ani reprezenta cele mai vândute motoare din Europa, diesel-ul a coborât în 2017 la sub 45%. Analiștii au opinii amestecate legate de ritmul viitor al scăderii, dar toți converg spre aceeași concluzie: era diesel apune lent, dar sigur, scrie automarket.ro.

    Vânzările de mașini noi cu motoare diesel au scăzut anul trecut în Europa, continuându-și declinul început încă din 2012. Dacă vârful absolut al diesel-ului în Europa a fost atins în 2011, când 55% dintre mașini au fost rerpezentate de motorizări diesel versus 43% pe benzină, anul 2017 a consemnat o scădere a cotei de piață diesel în Europa până la 44% conform JATO Dynamics. Coborârea a fost resimțită cel mai acut în ultimele 12 luni, când diesel-ul a pierdut 5 procente din cota de piață europeană.

    Analiștii: dieselul va coborî sub 40%

    Analiștii și producătorii auto converg spre aceeași concluzie: diesel-ul va continua să scadă, însă prognozele pentru anul 2018 diferă în funcție de originea analizelor. James Verrier, CEO al departamentului de motoare din cadrul BorgWarner, este citat de Automotive News: „Am ajuns de la 50% cotă de piață diesel în cazul mașinilor noi vândute în Europa la mijlocul segmentului 40-50%. Unde se va opri coborârea? Nu știe nimeni. Probabil în zona 30-40%”, spune acesta.
    Opinia specialistului BorgWarner este dublată de cea a analiștilor Continental, unul dintre furnizorii de top din industria auto, care susțin că diesel-ul va pierde în continuare o cotă de piață care va duce tehnologia la sub 40%.

    Citește continuarea pe automarket.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.