Cum ne trădează creierul de Black Friday
În creierul nostru avem anumite sisteme de recompense, care stimulează senzația de plăcere. Pe aceste sisteme de recompensă imediată se bazează tot mai multe companii pentru a vinde bunuri de care nu avem nevoie sau pentru a creea dependență, cum sunt tehnicile folosite de rețelele de socializare.
De Black Friday, companiile profită la maximum de aceste sisteme de recompensă din creierul nostru, care se activează când vedem cuvinte precum Reducere sau Ofertă.
Expertul în neuroștiințe Christian Elger a explicat în cadrul unui interviu pentru Deutsche Welle că „de fiecare dată când aceste structuri sunt activate, diferite grupuri de neuroni sunt declanșate. Acestea stimulează senzația de plăcere. Acea senzație este atât de puternică, încât creierul nostru uită totul în acele momente”. Astfel, creierul este păcălit de faptul că avem un timp limitat pentru a prinde „cea mai mare reducere” și cumpărăm unele lucruri de care nu avem nevoie.
Gândurile au fost urmărite de experți cu ajutorul tomografului, iar cercetările arată că shoppingul activează cel mai mult sistemul de recompense.
Totodată, sistemul de recompense este activat de droguri, pentru că „stimulează senzația de plăcere. Așa este creată dependența. Se aplică la heroină, în special cocaină, dar și altor amfetamine”, a explicat expertul în neuroștiințe pentru Deutsche Welle.
Astfel, acest sistem de recompense din creier ne poate face dependenți de droguri, de rețele sociale sau chiar de shopping.
Și culoarea roșie este un element de care companiile profită pentru a ne face să cumpărăm lucruri de care nu avem neapărat nevoie, potrivit expertului.
De asemenea, folosirea cardului pentru a face cumpărături ne face să nu mai simțim cât de mult cheltuim. Expertul în neuroștiințe spune că plata cash ne face să simțim fizic pierderea.
Publicitatea și toată tevatura creată în jurul campaniei de BlackFriday sunt un alt motiv pentru care sunt atrași mulți oameni în acest fenomen. Se creează impresia de normalitate și crezi că e un lucru obișnuit, pentru că toți cumpără câte ceva în Vinerea Neagră.
Autocontrolul este crucial, conform unui articol din revista „Health News“. De asemenea, psihologii ne sfătuiesc să ne stabilim în mod clar prioritățile, dar și un buget, pentru a nu ne lăsa păcăliți de Black Friday.
sursa: Adevărul
Comentariile portalului
Faceti lucrarile etapizat pe sectiuni ale cladirii sau pe etaje ca sa se stinga si scandalul. Altfel astia o sa ajunga la Bucuresti si auzim iar ''de toate ... s.a. (...)
Bravo pt articol Tom si bravo pt birt Ioana, o parte importanta din viata mea
Erata : "viceprimar" in loc de "primar"