joi, 29 mai, 2025

Special Arad Logo

    CTP intră în reorganizare: Polițiștii locali, de acum și controlori. Directorul Godja dezminte zvonurile anulării tramvaielor în Grădiște

    de Raluca Medeleanu | 28 mai 2025, 4:15 PM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    3

    (foto: directorul CTP Claudiu Godja)

    Consilierii locali au aprobat planul de reorganizare, restructurare și redresare financiară al Companiei de Transport Public (CTP) Arad, în cadrul ședinței extraordinare de miercuri, 28 mai. Aflat în sală, directorul Claudiu Godja a adus și lămuriri cu privire la zvonurile despre anularea circulației tramvaielor în cartierul Grădiște, afirmând că informațiile au fost interpretate eronat, fiind în fapt vorba doar de casarea liniei dintre Sere și CET SA din afara orașului, tronson care nu mai este utilizat de ani de zile.

    Planul de reorganizare a Companiei de Transport Public Arad a fost întocmit în urma unei prevederi din „Ordonanța trenuleț”, care impune o astfel de măsură pentru societățile care au închis anul cu pierderi sau plăți restante.

    Directorul CTP a explicat însă pentru Special Arad că societatea nu se află pe minus, problema fiind provocată de întârzierile unor facturi din partea unor alte firme beneficiare:

    „Nu avem pierderi, dar am încheiat anul cu plăși restante din cauza că beneficiarii au achitat cu întârziere facturile și noi am plătit mai târziu din această cauză furnizorii. Suntem obligați ca anexă la buget să prezentăm un plan de reorganizare, cu măsuri care să nu mai întâmpinăm pe viitor astfel de problemele. Noi am demarat niște acțiuni, ne-am mărit linia de credit de la 5 la 8 milioane de lei, ca un backup, banii nu sunt accesați, dar dacă beneficiarii mai întârzie cu plățile, să avem de unde să luăm. Repet, momentan nu e atins niciun leu, dar am mărit linia de credit ca să ne asigurăm ca nu mai închidem anul cu plăți restante”.

    Casarea liniei de tramvai dintre serele din Grădiște și CET SA a fost realizată tot ca parte a acestui plan de redresare financiară.

    Decizia de a casa porțiunea de la ieșirea din oraș, către Oradea, a liniei neutilizate de tramvai, a produs temeri că ar urma să fie desființată complet linia de tramvai în Grădiște, în favoarea autobuzelor. Informația însă a fost infirmată atât de primar cât și de directorul CTP. Călin Bibarț a mai afirmat că linia din Grădiște alături de cea din Gai sunt singurele din municipiu care au rămas necuprinse într-un proiect de modernizare, din această cauză nefiind posibilă circulația pe aceste rute a tramvaielor noi achiziționate de la Astra. Pe acest considerent, în Comisia de Sistematizare s-a dispus și amenajarea unor stații de autobuz, care să existe în cazul în care vor începe lucrările de reabilitare pe viitor.

    Nu dezafectăm nicio linie, așteptăm în speranța de a obține o finanțare pentru modernizare”, a explicat consilierilor Călin Bibarț.

    „Am solicitat casarea de la linia respectivă, pe porțiunea de la Momax până la noul viaduct CET, deoarece acolo ni s-au furat deja vreo 200-300 metri de fir, de cupru, de aceea ne-a și determinat să cerem casarea, că altfel va dispărea pe bucăți, pentru că lumea știe că nu se circulă acolo”, ne-a explicat, după ședință, directorul Claudiu Godja.

    Tot ca parte din programul de valorificarea a activelor neutilizate stă la bază și decizia CTP de a scoate la vânzare autobaza de la Lipova.

    „Fosta autobază de la Lipova stă în paragină de vreo 15 ani și foar plătim impozit acolo, nu mai avem activitate în zonă. O vom scoate la vânzare în acest an. Am mai prevăzut și vânzarea către Primărie a clădirilor noastre în care funcționează Poliția Locală, am mai prevăzut și creșterea serviciilor către terți, motiv pentru care deja am preluat contactul cu efectuarea inspecțiilor tehnice ITP la vehiculele din cadrul Primăriei, ne mai facem publicitate și prin alte modalități, să încercăm să câștigăm bani și din alte părți”, ne-a spus directorul.

    CTP se confruntă cu o lipsă de șoferi de autobuz. Polițiștii locali devin și controlori de bilete

    Planul de reorganizare prevede și partea de resurse umane, noua ordonanță blocând însă angajările suplimentare față de numărul de posturi existente la sfârșitul anului 2024.

    Conducerea a apelat astfel la un artificiu, suplimentând numărul posturilor de șoferi de autobuz (în creștere ca număr necesar în această perioadă) prin disponibilizarea controlorilor de pe tramvaiele din municipiu, astfel ca organigrama să rămână la același număr total de angajați.

    Chiar și așa însă, CTP nu are suficienți șoferi, întrucât pe lângă suplimentarea autobuzelor necesare să preia călătorii pe ruta Podgoria – Micălaca – Vladimirescu – Ghioroc, din această vară ar urma să fie inaugurat și noul pod ca prelungire a str. Andrei Șaguna, începând astfel și noul traseu de transport în comun cu autobuzele electrice, între UTA și str. Ștefan cel Mare.

    „Avem o necesitate de 29 soferi autobuz, pentru că se închide linia de tramvai Podgoria – Micălaca – Ghioroc, noi pe partea de logistică am cumpărat încă 29 autobuze, dar ne mai trebuiau șoferi. Neavând posibilitatea să mărim schema de personal, am renunțat la anumite posturi la care puteam renunța și le-am transformat în posturi de autobuze, organigrama rămâne la fel, dar ne axăm pe șoferi de autobuz.

    Am renunțat la partea de control, atribuția fiind delegată de către primar către Poliția Locală, din 1 mai, iar controlorii CTP intră în preaviz și vor fi disponibilizați. Mai păstrăm 7 persoane din cele 15, pentru controlul pe cursele din județ. Am mai restrâns și personalul de la mentenanța autobuzelor, iar serviciul de curățenie pe linii și din stații urmează să fie externalizat. După studiul de piață pe care l-am realizat, externalizat serviciul va fi la costuri mai mici”, a spus Claudiu Godja.

     

    Citește și:

    De luni, fără tramvaie de la Podgoria în Micălaca și până la Ghioroc. Lucrările la linii vor dura până la 3 ani

    Reducerea normei de hrană la 32 lei aduce mari nemulțumiri polițiștilor locali. Ce spune liderul de sindicat din Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ar putea primăria să achiziționeze depoul Micalaca de tramvaie care acum e ipotecat către o bancă, sunt acolo aproape 3 hectare care pot fi utile pe viitor orașului,așa ajută economic și compania care scapă de plata unor dobânzi.

      +4 voturi
      +1
      -1
    2. Dar de la birouri ați mai redus că și așa șunt mulți ce stau și freacă menta sunt in plus nu fac mai nimic că in rest vad că tot dați afară dar la birou sunt și rămân cei cu pile ceilalți n
      Cu alte meserii nu mai sunt buni 😡tot neamul lui director e acolo

      +16 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.