Consiliul Județean și CNAIR au semnat protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a municipiului Arad-Est

    de Alin Olteanu | 22 august 2020, 2:58 PM | Știri Arad | Topic special

    4

    Consiliul Județean Arad și CNAIR au semnat, în prezența domnului Ludovic Orban, prim-ministru al României,  protocolul pentru realizarea ultimului tronson din șoseaua de centură a municipiului Arad, cel mai important proiect de la înființarea instituției. „Acest tronson de 11  km, pe care vom construi și un pod nou peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură al Aradului, după autostrada care tranzitează județul nostru de la Nădlac la limita cu județul Timiș. Și nu atât amploarea investiției conferă dimensiunea sa deosebită, ci faptul că acești 11 km completează inelul rutier din jurul municipiului, iar Aradul va deveni primul oraș reședință de județ din România cu o șosea completă de centură”, a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad.

    Scurt istoric

    În anul 2006, Ministerul Transporturilor/CNAIR a elaborat Studiul de fezabilitate pentru ”Varianta de ocolire a Municipiului Arad – Est”.

    În anul 2018, UAT Județ Arad a preluat investiția de la Ministerul Transporturilor, a elaborat Studiul de fezabilitate și în 24.07.2018 a depus proiectul la ADR Vest pentru obținerea finanțării prin Programul Operațional Regional 2014-2020. În 05.10.2018, proiectul a fost declarat admis, obținând un punctaj de 84 de puncte din 100, dar nu s-a încadrat în finanțarea disponibilă pe axă.

    În prezent, UAT Județ Arad dorește să beneficieze de prevederile art. 5 din OUG 101/25.06.2020, înaintând o propunere de parteneriat către CNAIR, în baza art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului 101/25.06.2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene, în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020.

    Proiectul „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est” presupune proiectarea şi realizarea unui tronson de drum pornind din DN 69 km 46+115 (din sensul giratoriu existent unde DN 69 intersectează breteaua nordică a autostrăzii A1 – nodul rutier Arad Sud) având punctul de racord cu DN 7 la intersecția acestuia cu DJ 709G.

    Pentru această investiție, stadiul elaborării documentațiilor tehnico-economice este:

    – A fost elaborat Studiul de fezabilitate (SF) întocmit de Search Corporation SRL și aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 162/07.06.2018. Studiul de fezabilitate este însoțit de toate documentațiile tehnico-economice: Analiza Cost Beneficiu, Studiu de trafic, Studiu hidrologic și hidraulic, Studiu geotehnic, Studiu topografic și toate avizele solicitate prin Certificatul de urbanism

    – Procesul de expropriere a fost iniţiat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 214/24.07.2018, modificată și completată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 253/30.08.2018. Culoarul de expropriere este aprobat.

    – A fost elaborat PUZ-ul aferent investiției, care a obținut toate avizele și acordurile necesare. PUZ-ul a obținut avizul final al arhitectului-șef al Județului Arad și aprobarea prin HCL a celor 3 UAT-uri pe teritoriul cărora este amplasată viitoarea investiție.

    – A fost obținut avizul CNAIR (avizul CTE) nr. 57004/13.08.2018.

    – Documentația de achiziție este elaborată în două variante, atât pentru servicii de proiectare – elaborare Proiect tehnic, cât și pentru execuție + proiectare (elaborare Proiect tehnic).

    Valoarea aprobată a investiției este de 177.486.563,51 lei, TVA inclus (din care C+M 166.764.331,15 lei TVA inclus). Este în curs de realizare/aprobare actualizarea Studiului de fezabilitate, valoarea propusă fiind 208.000.000,00 lei TVA inclus, din care C+M 193.690.887,33 lei TVA inclus. Este în discuție propunerea de iluminat public pe întreg tronsonul (în 2018 fiind propus iluminat doar pe pasaj și pod). Contractul cu Search Corporation este în vigoare, iar aprobarea Studiului de fezabilitate actualizat se va face după ce primim și punctul dvs. de vedere privind această documentație și propunere de parteneriat.

     Investiția

    Investiția presupune realizarea variantei ocolitoare a Municipiului Arad, făcând în același timp legătura între două drumuri naționale: DN69 și DN 7.

    Se vor construi 11 km de drum județean, cu caracteristici tehnice maximale. Intersecţiile cu drumurile naţionale şi judeţene vor fi amenajate la nivel, iar la intersecţia cu calea ferată 218 Timişoara – Arad se va construi un pasaj denivelat. Peste râul Mureş se va construi un pod în lungime de 1 km. Pe o lungime de 6,8 km, între localităţile Vladimirescu şi Fântânele se va construi o pistă de biciclete. Drumul va avea două benzi de circulaţie, cu o platformă de 9 m din care carosabilul va avea 7 m, cu o viteză proiectată de 80-100 km/h.

    Centura Est va rezolva problemele identificate prin PMUD şi anume suprapunerea reţelei stradale a municipiului Arad cu traseele drumurilor naţionale şi judeţene pentru fluxurile de tranzit, cu toate neajunsurile derivate din acestea: poluare cu noxe, poluare fonică şi incidenţă crescută a accidentelor de circulaţie în zone aglomerate ale municipiului Arad.

    Închiderea inelului de centură al municipiului prin construirea Centurii Est va permite reorganizarea fluxurilor de trafic prin interzicerea tranzitului prin oraş a vehiculelor masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Conform studiului de trafic, impactul va fi resimţit pe cele mai aglomerate artere ale oraşului, gradul de încărcare scăzând pe Centura Nord/strada Ştefan Teneţchi şi DJ 682, sectorul urban (str. Nicolaus Lenau şi Ştefan cel Mare), efectul pozitiv extinzându-se şi pe alte sectoare: Centura Nord (strada Ovidiu), Axa Est-Vest (Calea Iuliu Maniu – Calea Aurel Vlaicu), DJ 682 sectorul urban (str. Ogorului), Podul Traian, str. Pompei şi str. Cetăţii.

    Scăderea intensităţii traficului va duce la creşterea calităţii vieţii locuitorilor prin diminuarea noxelor, a zgomotului, scăderea numărului de accidente. Decongestionarea traficului va duce la fluidizarea acestuia, eliminând din timpii morţi, determinând creşterea eficienţei economice şi a accesibilităţii mijloacelor de transport în comun.

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ce importantă lucrare cu iz electoral “sa moară”ei că așa sa nimerit acum le-a ieșit proiectul asta pe țeavă .
      O sa fie și asta gata după încă vreo trei campani electorale că și viaductele începute cu ani în urmă că nici nu îmi mai aduc aminte de când ,așa de mult a fost ca și stadionul dealtfel , de fapt mai toate lucrările de anvergură a Aradului au durat deceni.
      Am uitat PSD îl e devina lozinca preferata a bravului conducător ,(nu sunt pesedist)
      Mi lehamite de acești politicieni de tinichea .

      0 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Andrei

    8 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.