Cele mai „cool” branduri în opinia Generației Alpha sunt, deloc surprinzător, din sectorul digital
YouTube, Netflix și Amazon sunt cele mai cool branduri pentru Generația Alpha, conform unui raport din august 2024 realizat de Beano Brain, care a intervievat peste 55.000 de copii sub 14 ani, aflăm din newsletter-ul Limitless Agency, care citează emarketer.com.
Generația Alpha se referă la cohorta demografică care urmează Generației Z (sau Gen Z). Cei din Generația Alpha sunt actualmente minori, fiind vorba despre cei născuți între anii 2010 până în prezent.
YouTube se află pe primul loc în preferințele tinerilor intervievați, aproape trei sferturi (72%) dintre copiii americani și britanici cu vârsta cuprinsă între 7 și 14 ani fiind de acord că este un brand cool, arată raportul.
Citește și: Infograficul zilei: Cele mai vizionate videoclipuri YouTube până în prezent
Este de remarcat că popularitatea TikTok scade în rândul minorilor, fiind pe locul 36 în topul 100 american. Copiii din SUA sub 11 ani folosesc de peste 10 ori mai des YouTube decât TikTok într-o lună, potrivit raportului. Popularitatea aplicației a scăzut și în clasamentul britanic: anul trecut a fost pe locul 21, anul acesta doar pe locul 28.
63% dintre copiii americani cu vârsta cuprinsă între 11 și 14 ani spun că Netflix este un brand cool, pe lângă 60% dintre copiii cu vârsta între 7 și 10 ani. Netflix se află pe locul 2 și în preferințele copiilor britanici, clasament în care, anul trecut, se afla pe primul loc.
68% dintre fetele din SUA spun că Amazon este un brand cool, împreună cu 59% dintre băieți. Copiii din întreaga lume cu vârsta cuprinsă între 9 și 13 ani au mai multe șanse decât adulții să aibă acces la laptopuri și tablete, conform datelor din decembrie 2023 de la Razorfish și GWI.
Accesul prematur la tehnologie face ca cei mici să facă cumpărături de pe aceleași site-uri web și aplicații de vânzare cu amănuntul mult mai ușor și rapid decât părinții lor din generația Millenials.
Preferința copiilor pentru Amazon ar putea fi rezultatul preferinței părinților pentru acest brand, notează Emarketer.com. Ca nativi digitali, Gen Alpha și Gen Z au crescut cu o familiaritate accelerată a mărcii, alimentând tendințe precum „Copii Sephora”. Această afinitate timpurie pentru mărcile orientate spre adulți poate fi și motivul pentru care multe dintre cele mai tari 25 de mărci nu sunt orientate direct spre copii, cum ar fi Amazon, Nike și Target.
În clasamentul britanic, Amazon se află doar pe locul 11, pe locul 3 fiind McDonald’s.
Din industria jocurilor, Nintendo se menține în frunte, pe locul 5 în clasamentul american și pe locul 4 în topul britanic, fiind urmat de Lego (SUA – locul 8, UK – locul 10), Roblox (SUA – locul 11, UK – locul 6), Playstation (pe locul 23 atât în SUA, cât și în UK), Minecraft (locul 30 atât în SUA, cât și în UK), Xbox (SUA – locul 43, UK – locul 32) și Fortnite (SUA – locul 61, UK – locul 48).
Alături de Lego, surprizele în această categorie sunt alte jocuri care nu sunt neapărat digitale (chiar dacă au și variante online), celebrele cărți de joc UNO (SUA – locul 33, UK – locul 46) și jocul de societate Monopoly (SUA – locul 68, UK – locul 56), precum și Barbie, însă numai în clasamentul american și doar pe locul 84.
Disney este mai iubit de copii în Marea Britanie decât în SUA, fiind pe locul 9 în topul britanic și abia pe locul 13 în SUA. Celelalte branduri deținute de Walt Disney Company se găsesc mai jos în cele două clasamente: Marvel (SUA – locul 41, UK – locul 62) și Star Wars (pe locul 57 atât în SUA, cât și în UK).
Coca-Cola conduce atât în topul american, cât și în topul britanic în rândul băuturilor răcoritoare, fiind pe locul 22 în SUA și pe locul 14 în Marea Britanie. În SUA este urmată de Sprite (locul 25), Fanta (locul 42), Pepsi (44), Dr. Pepper (47) și Mountain Dew (63), iar în Marea Britanie de Fanta (17), Pepsi (26) și Sprite (39).
Brandurile social media nu reprezintă un mare interes pentru copiii din ziua de azi, potrivit studiului. Lista în această categorie este condusă de TikTok pe locuri nu chiar fruntașe (36 în SUA și 28 în Marea Britanie), urmat de WhatsApp, însă prezent numai în topul britanic, pe locul 38, Instagram abia pe locul 56 în SUA și pe locul 66 în Marea Britanie, Snapchat pe locul 60 în SUA și 40 în Marea Britanie, Pinterest pe locul 75 în SUA și 90 în Marea Britanie, Messenger – prezent doar în topul american pe locul 86 și Discord – prezent doar în topul american pe locul 91.
Top 100 Branduri preferate de Gen Alpha în SUA (primele 25 locuri):
1. YouTube
2. Netflix
3. Amazon
4. Nike
5. Nintendo
6. Sour Patch
7. KitKat
8. Lego
9. Oreo
10. M&M’s
11. Roblox
12. Target
13. Disney
14. Chick-fil-A
15. Skittles
16. Apple
17. McDonals’s
18. Jolly Rancher
19. Starbucks
20. Hershey’s
21. Spotify
22. Coca-Cola
23. Playstation
24. Google
25. Sprite
Top 100 Branduri preferate de Gen Alpha în Marea Britanie (primele 25 locuri):
1. YouTube
2. Netflix
3. McDonald’s
4. Nintendo
5. Nike
6. Roblox
7. Oreo
8. Pringles
9. Disney
10. Lego
11. Amazon
12. Skittles
13. Apple
14. Coca-Cola
15. KFC
16. Domino’s
17. Fanta
18. Squishmallows
19. Cadbury
20. M&M’s
21. Doritos
22. Spotify
23. Playstation
24. Google
25. Pizza Hut
Comentariile portalului
DE-MI-SI-A!!!
Cladirea de pe str. Eminescu nu are aviz ISU!!! Sunt curios daca un control de la DSP nu ar gasi si alte probleme!
Cat de multa minciuna! Părinților li s -a comunicat prin intermediul învățătorilor despre relocare în imobil menționat. LNI ar fi trebuit sa fie școală europeana conform (...)