Cel mai lung tunel feroviar din România va deveni obiectiv turistic, promovat cu povestea inginerului care a proiectat tunelul, decedat la inaugurare

    de - | 2 martie 2022, 8:05 AM | Naţional | Turism

    1

    Tunelul feroviar Teliu – Întorsura Buzăului, considerat cel mai lung tunel construit pe teritoriul României, va fi transformat în obiectiv turistic, scrie WeRadio.

    Primăria Întorsura Buzăului vrea să amenajeze un tunel al groazei, ca să atragă mai mulți vizitatori în zonă.

    „Noi la Întorsura avem un avantaj, avem cel mai lung tunel feroviar din România, între Întorsura și Teliu, iar în acest tunel vreau să creez un tren turistic, este singurul obiectiv care poate fi valorificat acum, și cred că va fi interesant. În turism se vinde bine orice poveste, și se spune că la inaugurarea tunelului nostru, inginerul care l-a proiectat și care a fost de față ca șef de șantier, s-a curentat la inaugurarea tunelului și a decedat. Sunt articole din ziarele vremii care spun că stafia lui încă bântuie tunelul și astăzi. Va fi un tunel al groazei, un tunel în care trenulețul poate să se oprească la jumătate, putem pune un filmuleț cu o stafie pe un videoproiector, imagini din timpul în care s-a construit acel tunel, se poate crea un obiectiv turistic și din această poveste”, a declarat primarul Raul Urdă.

    Tunelul feroviar de la Teliu măsoară 4.379 de metri și a fost finalizat pe 30 septembrie 1928.

    Un an mai târziu, în cadrul unei ceremonii pentru conectarea tunelului la rețeaua electrică, inginerul român Colţână a murit electrocutat în timp ce încerca branșarea.

    Pe 25 iunie 1931, tunelul a fost deschis circulaţiei însă inaugurarea a avut loc abia trei ani mai târziu, pe 24 iunie 1934.

    Sursa foto: We Radio

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Bai! Preluati o stire de la celebra agentie WeRadio si o dati ca buna. Un primar cretin (ca multi altii si de pe la noi) s-a gandit cum sa distruga el calea ferata (ca si asa sunt multi care pun umarul la asta). Cand intreaga Europa pune umarul la trecerea de pe sosea pe calea ferata a transportului de marfa si persoane, noi distrugem calea ferata. Pe sectiunea respectiva nu circula trenuri deoarece un viaduct este in reconstructie dupa un dezastru natural. In 2-3 ani se va circula (daca nu cumva acel primar isi va vedea visul. Oricum va face studii de fezabilitate pe sute de mii de Euro. Si voi prezentati stirea fara nici un comentariu, ca si cand ar fi ceva demn de lauda.

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    6 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.