Avem fotografii cu locomotivele jefuite de groparul-șef al Depoului CFR Arad!





UPDATE 5: Avem fotografii cu locomotivele jefuite de groparul-șef al Depoului CFR Arad!
Un control de la Centru, derulat la sfârșitul lunii trecute (26-28.05.2015) în incinta Depoului CFR Arad, a scos la suprafață… exact ce spera Călin Darău și companionii săi de jaf să ascundă.
Sursele noastre din interiorul „cuibului de nebunii” din Grădiște au preferat ne dezvăluie, deocamdată, „doar” faptul că „de pe locomotiva Diesel DA 930 (foto) nu mai corespunde seria motorului cu cea inițială – nouă sau recondiționată -, din aceasta deducându-se clar că motorul a fost înlocuit cu unul vechi și nefuncțional. Au fost controlate și verificate 4 locomotive – și motorul niciuneia nu corespunde cu cele din cartea tehnică a utilajului. De asemenea, există – și s-au ridicat – acte care atestă că motoarele originale care au existat pe aceste locomotive erau în stare perfectă.”
Ca măsuri, comisia de control a decis „cercetarea șefului de atelier Gheorghe Dârlău” și, pare-se, la momentul la care vorbim, se lucrează intens la… „remedierea lipsurilor” de pe locomotiva în cauză.
Dosarul penal merge mai departe – dar asupra acestui aspect vom reveni după constituirea Comisiei rogatorii.
UPDATE 4: Practici sovietico-naziste la Depoul CFR Arad!
Dacă sub domnia neechivocă a lui Călin Darău, Depoul CFR Arad a fost o reprezentare a unei închisori cu circuit închis, asemeni Bastiliei când a prins-o Revoluția de la 1789, acum, cu „umbra lui Călin la Timișoara” și Ilie Virgil în provincie, fortăreața s-a transformat într-un soi de lagăr de concentrare sovietico-nazist… de parcă au lucrat la el fantomele lui Stalin și Himmler…
Șefii își anchetează subalterinii… colegii se prăduiesc între ei ca să își salveze locul de muncă… climatul clocotește de tensiune. Nu mai departe de săptămâna trecută, convocându-se la consultări liderii de sindicat, pentru a găsi soluții și luându-se în considerare inclusiv proteste publice, una dintre marile nedumeriri ale angajatilor Depoului CFR Arad a fost aceea că, dacă până mai ieri, „haiduceau” împreună, acuma, brusc (sau firesc – depinde de pe care parte a biroului privești problema), după ce a ajuns la Timisoara, Călin Darău s-a deghizat într-un kapo nazist. „Practicile sale de intimidare, transmiterea de mesaje subliminale pe timpul controalelor de genul cum e acum? nu era mai bine cand eram eu? depășesc limita bunului simț cel putin...” – șoptesc cei speriați de întorsătura oribilă pe care a luat-o (pseudo)ancheta de la Depoul CFR.
Cei mai curajoși… câți au mai rămas, ne transmit în egală măsură îngrijorați și revoltați, că „până acum au fost dați trei oameni afară… unul a murit deja de nervi… după două atacuri cerebrale consecutive înlăturării sale în manieră Gestapo… i-au găsit 3 bidoane de motorină goale și i-au înscenat un furt pe care nici măcar nu l-a comis.”
În altă ordine de idei, redacția noastră studiază un set de documente și reclamații venite pe acest subiect – încă nehotărându-se dacă să le publice sau nu… până la încheierea anchetei organelor abilitate.
UPDATE 3: S-a pornit „motorul penal” la Depoul CFR!
Dosarul d/p/ 264/2014 cuprinde, în mare, ceea ce Special Arad a prezentat în cadrul investigației jurnalistice binecunoscute cititorilor noștri ca fiind seria cea mai șocantă de furturi ce a colindat Aradul și a fost înregistrat, în luna decembrie, la una dintre parchetele Ministerului Public. Conform surselor noastre, audierile operate de anchetatorii oficiali care se ocupă de caz vor începe de luni.
UPDATE 2: În loc să-și caute locomotivele furate, angajații Depoului CFR își caută… turnătorii
Nu mai au mult până să-i ia cu duba, dar câțiva dintre angajații Depoului CFR Arad își sporesc cumulul de infracțiuni, adăugându-și la dosar și șantaje, amenințări și tăinuiri. Noul șef, conform surselor noastre – care au rămas aceleași, în pofida presiunilor la care sunt supuse – pare depășit de situație, iar puterea lui Călin Darău încă își face simțită efectul.
Dosarul înregistrat la Judecătoria Arad despre care Special Arad a relatat destul de amănunțit își urmează cursul – faza actuală fiind stabilirea competenței din punct de vedere procedural-penal.
UPDATE: Groparul-șef al locomotivelor Depoului CFR Arad a fost „avansat strategic” la Timișoara. În locul lui a fost numit un specialist în modernizarea locomotivelor
De la conducerea Depoului CFR Arad, Călin Ovidiu Darău a fost trimis alaltăieri verbal, ieri prin ordin scris, iar de astăzi și-a luat postul în primire la SNTFC „CFR CALATORI” Timișoara. În locul lui a fost numit Ilie Virgl, de la Regionala de Transport Feroviar Călători Timișoara. Mutarea – una „șahistică”, parte a unei strategii, desigur – pare una avantajoasă pentru „capul răutăților” de la Depoul CFR Arad, dar nu e decât o „avansare formală.”
Inginer I, Ilie Virgil este un specialist în domeniu și expert… tocmai în problemele pe care Depoul CFR Arad le are: pe modernizarea locomotivelor (click aici)… nu că Darău n-a fi… dar pe sens invers. Autor de proiecte pentru creșterea eficienței în domeniul feroviar, noul director, n-avem motive să ne îndoim, deocamdată, își va face treaba pentru care a fost mandatat de conducerea centrală, astfel încât să ajute organele de anchetă să deconspire periculoasa rețea internațională de hoți de motoare și subansamble de locomotive.
TITLUL PRINCIPAL: Plângere penală pentru furt calificat împotriva conducerii Depoului CFR Arad
Joi, 27 august, 2014, s-a depus și înregistrat oficial la Parchetul de pe lângă Judecătoria Arad o plângere penală sub acuzația de furt calificat săvârșit de către, în complicitate sau cu acordul conducerii Depoului CFR Arad. Acuzațiile, extrem de grave atât prin prejudiciile materiale aduse Statului Român, cât și sub raport politico-social, pornesc de le ceea ce Special Arad a prezentat în articolul „Depoul CFR Arad – cuibul celor mai șocante furturi de la inventarea locomotivei încoace!”
În funcție de competența pe care instituțiile statului o au pentru a cerceta, ancheta și trimite în judecată vinovații în această speță (desigur, dacă ei vor fi dovediți), cauza se va declina pentru rezolvare organului Ministerului Public – probabil Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, întrucât Depoul CFR Arad este subordonat ierarhic și aparține de Regionala CFR Timiș.
Aflându-ne în această fază a cercetărilor, în conformitate cu prevederile Noului Cod de procedură penală, înțelegem să nu facem publice numele celor ce, începând cu săptămâna aceasta, se vor prezenta la declarații.
Comentariile portalului
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)
Sa-mi spuna cineva de ce acesti calugari copiaza Via Dolorosa de la Romano Catolici. Biserica Ortodoxa nu are " Drumul Crucii" inclus in randuiala bisericeasca . In nici o carte de cult (...)