marþi, 16 iulie, 2024

Special Arad Logo

    A fost montat ultimul segment de tablier la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Când va fi deschis circulației

    de - | 29 iunie 2022, 8:18 AM | Naţional

    0

    Facebook/Cristian Pistol

    Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila sau „Golden Gate de România”, cum a fost supranumit, a intrat într-o nouă etapă, după ce marți a fost montat ultimul segment de tablier metalic. Structura suprafaței de rulare este gata, iar constructorii dau asigurări că va fi deschis circulației din luna decembrie a acestui an. „Prin montarea ultimului segment al tablierului metalic al Podului Suspendat Braila-Tulcea s-a încheiat cea mai importantă etapă a acestui proiect de infrastructură rutieră”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

    Segmentele au fost montate la o înălțime de 38 de metri și formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Acum că montarea lor a luat sfârșit, va începe operaţiunea de sudare a acestora în poziţia finală.

    „Începând de săptămâna viitoare, peste 200 de sudori vor lucra la fixarea definitivă a segmentelor care cântăresc împreună peste 22.000 de tone”, a anunțat, marți, Grindeanu.

    Ultimul segment din tablierul care formează calea de rulare a Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost montat, marţi, în prezenţa presei, la începutul lunii iulie urmând să demareze operaţiunea de sudare a celor 86 de segmente.

    „Astăzi am ridicat ultimul segment de tablier, al 86-lea element constructiv al acestui proiect. Încheiem o etapă extrem de importantă din acest proiect, după care va urma cea de sudură a tablierului. Momentan, tablierul este montat în sistem de prindere provizoiu, după care va urma partea de sudură, prevăzută să pornească la începutul lunii iulie. După ce vom finaliza procesul de realizare a geometriei finale, cu sudura efectivă, se va aplica hidroizolaţia pe partea de tablier, pe partea de suprastructură, urmând apoi să asfaltăm toată lungimea podului, până la ancoraj. Suntem într-un ritm accelerat, pentru a îndeplini termenul asumat, respectiv luna decembrie a acestui an”, a declarat reprezentantul antreprenorului, inginerul Viorel Eşanu, notează Agerpres.

    Citește continuarea articolului pe Digi24.ro.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.