Aproape 8 km de cale ferată nouă, dați în circulație pe tronsonul Timișoara-Lugoj | Video





Trenurile circulă pe încă aproape 8 km de cale ferată nouă dublă pe lotul 2 de cale ferată Timișoara-Lugoj, parte din magistrala CFR care se modernizează cu fonduri europene, prin PNRR, informează Opiniatimisoarei.ro.
Lucrările aferente Lotului 2 Lugoj – Timișoara Est se îndreaptă spre 35% realizare, acesta fiind cel mai avansat segment dintre cele 4 în care a fost împărțită magistrala.
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) este încă în faza de pregatire de santier.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), care traversează Timișoara, va depăși în curând 20% realizare.
Pe lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km), au fost executate 16% dintre lucrări.
Va reamintim, întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.
„În cadrul modernizării liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, pe distanța Lotului 2 Lugoj – Timișoara Est, în data de 11.06.2025, au fost finalizate o serie de lucrări ce au avut drept scop deschiderea circulației feroviare pe un nou tronson de 7,6 km de linie nouă modernizată.
Acest nou segment este situat între km 525+100 – 531+800 (inclusiv liniile 3 și 4 din stația Belinț), iar pentru realizarea lui au avut loc ample lucrări de infrastructură, suprastructură și instalații.
Totodată a fost finalizat primul din cele 3 peroane ale stației, peronul aferent liniei 3-4. Se mai lucrează la platforma betonată precum și la rampa de încărcare-descărcare.
Pentru un acces mai facil la peroane, s-a demarat și construcția unei pasarele pietonale deschisă ce va avea 2 deschideri peste liniile de cale ferată şi 3 accese formate din scări fixe.
Urmează demolarea clădirii de călători din stația Belinț, și construirea uneia noi, cu un design nou și modern, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea atractivității transportului feroviar.
Menționăm că în data de 13.06.2025, constructorul FCC Construccion, va mai da în folosință circulației feroviare, încă un segment modernizat situat între stația Chizătău și pod Bega, pe o distanță de 1,7 km, între km 533+400 și 535+100„, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Sursa: Opiniatimisoarei.ro.
Citește și:
CFR Călători se pregătește să dea startul pentru „Trenurile Soarelui”, care au traseul și prin Arad
Comentariile portalului
Ce au mai devenit gardienii publici ,specialiști în construcții. Ei sesizează ca nu e așa și pe dincolo o constructie;chiar sunt competenți în construcții?
Bine ca am aflat ca e a unui politician. Nu mai întru niciodată acolo
Mult, foarte mult, d-le Grindeanu!!!, oare, câți centimetri, mai aveți în plan?, că după atâta amar de ani la transporturi, este rezultat record!( doar la bătut (...)