Primul turn digital operational din țară, la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. Serviciile vor fi operate din centrul de control de la Arad
Saab Digital Air Traffic Solutions (SDATS) a semnat un contract de livrare a unui turn digital pentru furnizarea de servicii de navigaţie aeriană pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav. Serviciile vor fi operate de ROMATSA, furnizorul de servicii de navigaţie aeriană din România, de pe aeroportul din Arad, potrivit bzb.ro.
Contractul a fost semnat între Saab şi un consorţiu românesc condus de UTI Construction and Facility Management SA. Acesta include un sistem digital Saab (r-TWR) care urmează să fie instalat pe noul aeroport din Braşov, precum şi o sală de control conectată la centrul de control al traficului aerian ROMATSA din Arad, potrivit unui comunicat de presă al companiei suedeze.
„Instalarea Saab r-TWR pe aeroportul Brasov-Ghimbav va face ca al doilea aeroport nou construit, să folosească un turn digital din prima zi. Această soluţie digitală flexibilă, cu o platformă tehnică, va sprijini partenerii noştri din consorţiu, Aeroportul Brasov si ROMATSA, în înfiinţarea primului turn digital operational din România”, a precizat Per Ahl, CEO Saab Digital Air Traffic Solutions.
Soluţia de turn digital de la Saab este o descoperire în controlul traficului aerian şi a fost introdusă pentru prima dată în Suedia, iar apoi a fost utilizată şi de aeroporturi din Marea Britanie, Olanda, Germania, Belgia şi SUA, dar şi de către Royal Navy pentru staţiile aeriene din Marea Britanie, mai arată compania.
Saab proiectează, produce şi întreţine sisteme avansate în aeronautică, arme, comandă şi control, senzori şi sisteme subacvatice. Saab are sediul în Suedia. Are operaţiuni majore în întreaga lume şi face parte din capacitatea de apărare internă a mai multor naţiuni.
O asociere formată din 9 firme, al cărei lider este UTI, ar urma să furnizeze echipamentele de navigaţie aeriană pentru Aeroportul Braşov. Costul total depăşeşte 70 de milioane de lei.
Sursa: bzb.ro.
Comentariile portalului
Aradul este pierdut,si asta de pe timpul cand locuitorii au permis unui venetic,pripasit de prin Apuseni,sa puna gheara pe administratia locala,sa imprime un traseu catre nimic, (...)
Populism grobian, bonomie de fațadă, dezgust mascat, sictir bine ascuns (oare?) - iată câteva ingrediente ale prestației publice a aleșilor noștri, Bibilică fiind doar vâ (...)
Arhitectura aradeana a murit impreuna cu Maestrul Milos Cristea,un vizionar si inovator... Restul sunt gogomanii...Areduri,betoane,o comisie de sistematizare habarnista,decizii imberbe in constructii si circulatie,tot (...)