Ce s-a întâmplat cu reclamațiile depuse de români la ANPC împotriva companiilor aeriene care nu au dat banii înapoi pe bilete pentru zborurile anulate din cauza pandemiei
Mulți dintre cei care și-au cumpărat bilete de avion pentru zboruri ce nu au mai putut fi efectuate de companiile aeriene din cauza pandemiei COVID-19 nu și-au putut recupera banii, în ciuda demersurilor făcute pe lângă operatorii aerieni respectivi.
Potrivit directivelor europene, în cazul în care zborul este anulat de companie, plătitorii de bilete au dreptul la rambursarea sumei plătite într-un termen de 14 zile. Din cauza crizei financiare în care au intrat din cauza pandemiei, multe companii au încercat să-și convingă clienții să primească vouchere în schimbul banilor.
Într-un interviu acordat Hotnews, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, le-a recomandat celor care nu și-au primit banii înapoi să se adreseze instituției de protecție a drepturilor consumatorilor.
„Companiile pot oferi vouchere sau alte servicii, dar numai cu acceptul specific al pasagerului respectiv. Este legislație primară iar aceasta nu poate fi modificată unilateral de statele membre. Referitor la întrebare, îi spun cetățeanului respectiv și altora aflați în această situație că trebuie să se adreseze autorităților naționale competente de protecția consumatorului, iar acestea trebuie să sesizeze companiile și să pună presiune pe ele ca să aplice legea europeană.”, a declarat Adina Vălean.
Citește articolul integral AICI.
Comentariile portalului
S-a defectat din cauză că nu fost inaugurat!Tot grupul marii famiglii PDL-PSD,obligatoriu trebuiau să asiste la inaugurarea electorală a closetului.Placa din alamă, fanfara de la Ferneziu,nelipsita (...)
Dacă asta vor înțelege din ce am scris, este doar treaba lor. Am și precizat că îmi cer iertare, dar nu-mi pun cenușă-n cap și nici nu retractez (...)
Adevărat a înviat! Cum să nu putem, noi, oamenii să iertăm? Sigur că putem. Chiar avem datoria de a învăța să iertăm. "... precum și noi iertă (...)