CFR a modernizat 50 de vagoane de tren care au fost produse la Astra Arad din 1996





CFR Călători informează că pune în circulație un număr de 50 vagoane mai vechi, produse începând cu 1996 la Astra Arad, care au fost supuse unui proces de modernizare, anul acesta, în atelierele CFR din Grivița. Ele au o capacitate medie de circulație de 200 km pe oră. Vagoanele vor fi adăugate trenurilor de pe rute naționale și internaționale.
„Creșterea parcului de vagoane reprezintă o prioritate permanentă pentru CFR Călători, pentru a răspunde cerințelor de trafic și confort.
Vagoanele seria 21-90 (AVA 200) au revenit la drum…. în haine noi! Acestea au fost produse de Astra Arad începând cu anul 1996, fiind livrate către C.F.R. (după anul 1998 C.F.R. Călători) 50 de vagoane. Sunt construite sub licenţă Corail şi DeDietrich, fiind primele vagoane moderne construite în ţara noastră, capabile de o viteza maximă de circulaţie de 200 km/h.
În anul 2024, vagoanele în cauză au fost supuse unei reparații capitale (cu modernizare, de tip RK) la SC Atelierele CFR Grivița, moment după care și-au reluat circulația sub o nouă serie, și anume seria 21-91. Materialul rulant face parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, prin programul investițional derulat din fonduri proprii de către CFR Călători.
Vagoanele sunt introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic. Acestea se află deja în circulație pe trenurile IC 581 și IC 582 de pe rutele București Nord – Constanța și retur.
Detalii tehnice:
PRODUCĂTOR: Sunt produse la „Astra Arad” începând cu anul 1996;
MODERNIZATE DE: „Atelierele C.F.R. Griviţa” în 2024;
REGIM DE CIRCULAȚIE: 61 (indicativ folosit în trafic intern și trafic internațional);
NUMĂR DE LOCURI: 74 de locuri duble, tip salon;
· Scaune individuale, tip fotoliu, tapițate cu țesături ignifuge, antiuzură și antivandalism, poziționate câte 2/batiu (prevăzute cu cotiere). Fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion;
· Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență;
· Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;
· Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător);
· Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou);
· Prize 230 V 50 Hz c.a. pentru fiecare scaun și prize cu încărcare USB;
· Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată;
· Iluminare cu led adaptiv in functie de intensitatea luminii exterioare;
· Viteza maximă de circulaţie: 200 Km/h”, se arată în comunicatul CFR Călători.
Comentariile portalului
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)
Sa-mi spuna cineva de ce acesti calugari copiaza Via Dolorosa de la Romano Catolici. Biserica Ortodoxa nu are " Drumul Crucii" inclus in randuiala bisericeasca . In nici o carte de cult (...)