172 de elevi au dezbătut problemele actuale ale omenirii în cadrul concursului național de la „Ghiba Birta” | Foto

Sărăcia, războaiele, accidentele, apa potabilă, alimentația, discriminarea, stresul, corupția, fundamentalismul, încălzirea globală, analfabetismul, manipularea, terorismul, epidemiile și poluarea — sunt probleme grave, la scară globală, pe care omenirea ar trebui să le neutralizeze, dacă vrem să trăim pe o planetă sănătoasă, într-o lume mai sigură și mai civilizată. Dar… se pune întrebarea: cum? Răspunsul este, firește, educația. Tocmai această responsabilitate își asumă concursul național „Problemele actuale ale omenirii”, organizat la Colegiul Național „Elena Ghiba Birta” deja pentru al șaselea an. 172 de elevi și-au prezentat ieri proiectele în fața juriului.
Au fost înscrise 46 de lucrări din municipiul și județul Arad și 29 din restul țării (Timișoara, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Suceava, Iași, Cluj-Napoca, Turda, Huși, Șuncuiuș, Caransebeș, Tecuci, Galați, Tulcea și Filiași), fiecare echipă formată din câte doi sau trei elevi având un profesor coordonator.
Scopul declarat al acestui simpozion-concurs este acela de a determina tinerii să conștientizeze și să aprofundeze numeroasele probleme pe care omul și le crează pe Terra, oferind chiar soluții realiste (pe care unii, poate, chiar să le aplice când vor deveni adulți).
Ca să nu existe discuții de favoritism, anul acesta, elevii patricipanți din Colegiul Național „Elena Ghiba Birta” au fost incluși într-o secțiune separată, celelalte două secțiuni fiind „Național” și „Județul Arad” (cu licee din județ, dar și celelalte licee din municipiu, în afara liceului organizator).
„La secțiunea liceelor teoretice trebuia să avem, teoretic, vreo zece-douăzeci de lucrări despre mediu și tot atâtea despre probleme sociale, numai că elevii s-au axat foarte mult pe probleme sociale și politice și n-avem decât vreo patru proiecte de mediu”, a explicat organizatorul concursului național, Mariu Țiu, profesor de geografie la Colegiul Național „Elena Ghiba Birta”.
Câștigătorii concursului sunt:
Licee tehnologice și vocaționale
Secțiunea I – Probleme tehnologice și de mediu pe Glob
• „Surse și tipuri de poluare” – elevi Burcușel Ana și Roșca Roxana, prof. Țiu Georgeana, Colegiul Economic
• „Manifestări climatice extreme în 2017” – elevi Dubaș Cristian și Novac Samuel, prof. Timofte Fabian, Liceul Teologic Penticostal
• „Defrișările și impactul lor asupra societății și mediului” – elevi Beleiu Ana și Câmpan Andrei, prof. Vădăsan Adriana, Colegiul Economic
Secțiunea II – Probleme sociale și politice pe Glob
• „Analfabetismul” – elevi Tetileanu Mihai și Toth Daniel, prof. Popescu Alina și prof. Szedlak Simona, Colegiul Tehnic ”Aurel Vlaicu”
• „Abandonul școlar, o problemă a României” – elevi Burcă Raul și Cozma Dariana, prof. Răducan Sorin, Colegiul ”Mihai Viteazul” Ineu
• „Bolile incurabile – o amenințare pentru umanitate”, elevi Ardelean Bianca și Popescu Cristina, prof. Ianculescu Cristina, Liceul ”Atanasie Marienescu” Lipova
Licee teoretice
Secțiunea I – Probleme tehnologice, de mediu, sociale și politice pe Glob
• „Topirea calotelor glaciare. Cauze și efecte” – elevi Berceni Raluca și Miclăuș Adina, prof. Bereteu Radu, Colegiul Național ”Moise Nicoară”
• „Grupări mafiote” – elevi Hornea Nicolas și Turcu Maximilian, prof. Bereteu Alina, Colegiul Național ”Moise Nicoară”
• „Un subiect important mai puțin abordat” – elevi Ghender Giulia și Moraru Alexia, Liceul Teoretic ”Adam Muller Guttenbrunn”
Secțiunea II – Probleme tehnologice, de mediu, sociale și politice pe Glob
• „Este sclavia de domeniul trecutului?” – elevi Chioseaua Cristina și Demeter Anita, prof. Bereteu Radu, Colegiul Național ”Moise Nicoară”
• „Supremații religioase” – elevi Belghir Ștefania și Poșta Alexandra, prof. Bereteu Radu, Colegiul Național ”Moise Nicoară”
• „Tehnologia ne completează sau ne înlocuiește?” – elevi Cristea Ligia și Roman Daria, prof. Bereteu Radu, Colegiul Național ”Moise Nicoară”
Colegiul Național „Elena Ghiba Birta”
Secțiunea – Probleme tehnologice, de mediu, sociale și politice pe Glob
• „Mărimi invers proporționale: restrângerea perspectivei, extinderea discriminării” – elevi Bene Alexandra și Cichi Carina, prof. Bulzan Monica
• „Stresul” – elevi Pintilie Andreea și Tomuța Patricia, prof. Berar Elena
• „Consumul excesiv dăunează grav societății” – elevi Ioja Melania și Rus Radu, prof. Voinescu Diana
Comentariile portalului
@Florin: De ce DOAR autorul acestui film-reportaj ar avea "obligația" (cel puțin morală, după cum lasați să se înteleagă) de a găsi "2-3 persoane cu gandire (...)
Lipsă de creier au dovedit-o și cei care au proiectat aleile alcătuite din dale de culoare deschisă din părculețul aflat în fața hotelului Continental. Nu poț (...)
Numai în Arad am văzut mal falimentat. Si astea vor da falimentat nu are cine sa meargă să facă consumație