Vlad Botoș (USR) și-a inaugurat biroul europarlamentar din Arad. Ce spune arădeanul despre munca la Bruxelles și care sunt obiectivele echipei sale

    de Andrei Fuliaș | 29 octombrie 2019, 5:18 PM | Politikos

    0

    Trimis de cetățeni în Parlamentul European la alegerile din mai 2019, pe listele comune ale alianței USR-Plus, arădeanul Vlad Botoș tocmai și-a inaugurat biroul europarlamentar de la Arad, loc unde arădenii îl pot contacta direct sau prin intermediul echipei sale. Totodată, în cadrul unei conferințe de presă susținută în incinta respectivului birou, acesta și-a prezentat echipa de consilieri și, în același timp, obiectivele pe care le are această echipă.

    Astfel, biroul europarlamentarului Vlad Botoș își are locația pe strada Dimitrie Bolintineanu, la nr. 5, etaj 5. Cei care vor să ia legătura cu europarlamentarul USR sau cu echipa acestuia, o pot face de luni până vineri, între orele 09:00 și 17:00, respectiv sâmbăta între orele 11:00 și 13:00. De asemenea, programul audiențelor este vinerea între orele 12:00 și 15:00, respectiv sâmbăta între 11:00 și 13:00, ținând totuși cont de săptămânile de activitate în circumscripție, având în vedere că Vlad Botoș va mai avea deschise astfel de birouri europarlamentare și la Deva, Timișoara, Alba Iulia, Buzău, Mehedinți sau Piatra-Neamț.

    Cine sunt cei din echipa lui Botoș și cum i-a ales

    Din capul locului, europarlamentarul USR a afirmat că a ținut neapărat să-și aleagă o echipă de consilieri care să nu mai fi făcut parte din echipele altor europarlamentari sau foști europarlamentari. Explicația acestuia este aceea că „am creat această echipă în primul rând cu oameni care își doresc să facă ceva concret pentru România și cu oameni care au experiență pe domeniile în care eu activez, fiind membru în Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului (IMCO) și membru supleant în Comisia pentru Dezvoltare Regională (REGI)”. Întrebat pe ce criterii și-a ales consilierii, Vlad Botoș a explicat că a făcut acest lucru abia după ce a văzut în ce comisii a fost desemnat, optând astfel pentru oameni capabili și cu experiență tocmai în domeniile respective.

    „În primul rând, la nivel European contează foarte mult încrederea reciprocă dintre europarlamentar și echipa lui. Astfel, eu mi-am ales consilierii în funcție de abilitățile lor și să se potrivească acelor comisii din care eu fac parte. Nu mi-am ales vreun consilier care avea deja experiență în Parlamentul European. În primele luni de mandat am primit aproximativ 600 de CV-uri. Gândiți-vă că aproximativ 70% dintre cei 751 de parlamentari europeni sunt noi. Fiecare europarlamentar are în medie cam trei asistenți acreditați. Gândiți-vă că acei consilieri ai foștilor europarlamentari își căutau locuri de muncă. Eu m-am ambiționat să nu iau pe nimeni din sistem. În primele două luni nu am avut pe nimeni, am fost singur, fiindcă am vrut să înțeleg eu mecanismul și să văd eu cum funcționează lucrurile. M-am întrebat cum voi putea lucra pe mai departe, dacă nu înțeleg eu mecanismul? Am mare încredere în asistenții mei și am văzut cum aceștia au deprins foarte repede mecanismele. Aceștia nu sunt novici în acest domeniu, dar nu vin din sistem”, a declarat europarlamentarul USR.

    „Vom aduce aici și vom arăta arădenilor toate proiectele pe care le inițiem la Bruxelles și la Strasbourg. Vrem să le aducem și să le arătăm arădenilor, dar pentru mine mai important este să putem prelua poriectele și ideile cetățenilor și să le împingem mai departe în Parlamentul European. Aici activează o echipă tânără, bine pregătită și o echipă cu care eu mă mândresc foarte mult. Din această echipă fac parte oameni precum Cristina Borhan, colega noastră din Arad, care a lăsat o carieră frumoasă în consultanță cu fonduri europene pentru a veni alături de mine la Bruxelles. De asemenea, în echipă este și colegul meu Bogdan Postăveanu, care înainte a lucrat la AFIR (Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale) și care, de asmenea, a renunțat la cariera din administrația publică centrală, având o expertiză impresionantă cu fonduri europene. Am și asistenți locali, printre care se numără Alina Pop – aceasta are experiență în ceea ce privește protecția consumatorului și alimentația publică. De asemenea, am câțiva colegi care momentan activează la Arad, dar care în viitor vor gestiona cabinetele din celelalte orașe, iar aici îi putem enumera pe Oana Biriș, care se va ocupa de cabinetul de la Deva, Dana Lazăr, la Timișoara, aceasta lucrând în trecut pentru Comisia Europeană. Totodată, din echipa mea face parte și Daniela Sabău, colega mea care are și ea o experiență în ceea ce privește fondurile europene și proiectele transfrontaliere”, a mai explicat Vlad Botoș.

    Totodată, pe lângă pozițiile din comisiile IMCO și REGI, tânărul europarlamentar este și vicepreședinte al delegației Uniunii Europene pentru relația cu Albania și face parte și din delegația UE pentru relația cu Muntenegru.

    Obiectivele europarlamentarului Botoș și ale echipei sale

    Alesul din Parlamentul European le-a explicat celor prezenți și care sunt obiectivele sale și ale echipei pe care o conduce în mandatul pe care l-a primit de la cetățeni. În speță, Vlad Botoș spune că ținta principală o constituie fondurile europene și atragerea acestora, explicând faptul că în trecut procentul de atragere a acestor fonduri este unul foarte mic.

    „O temă importantă în privința cabinetelor mele o reprezeintă fondurile europene. Vom încerca prin aceste cabinete să-i informăm pe oameni ce înseamnă aceste fonduri europene și ce înseamnă toate aceste proiecte europene. Ne propunem să pregătim mult mai bine tot ceea ce înseamnă atragerea de fonduri europene și ne dorim să ajutăm administrațiile locale și cetățenii să implementeze proiecte de succes. Prin poziția mea în Comisia de Dezvoltare și Fonduri Europene putem să facem acest lucru. Sper ca, împreună cu colegii mei, să venim cu lucruri concrete”, a mai spus europarlamentarul Vlad Botoș.

    Cum spuneam, cetățenii îl pot contacta pe alesul USR în Parlamentul European la sediul de pe strada Dimitrie Bolintineanu nr. 5, etaj 5, respectiv la numărul de telefon 0740.255.731 sau prin e-mail la adresa [email protected]

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    6 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.