vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Un nou gigant în mobilă, deschis aproape de Arad! Brandul Mömax intră pe piața românească

    de - | 9 martie 2018, 9:30 AM | Regional

    0

    (foto: adevărul)

    Compania austriacă de retail de mobilă XXXLutz a inaugurat magazinul Mömax de la Timişoara, intrând astfel pe piaţa din România.

    Retailerul de mobilă XXXLutz, cu o istorie de 72 de ani, cu 566 de magazine în Europa şi peste 33.000 de angajaţi, cu o cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro, a intrat pe piaţa din România. Austriecii au deschis la Timişoara primul magazin al brandului Mömax, o investiţie care se ridică la aproximativ patru milioane de euro. Amplasat la ieşirea din oraş, pe Calea Aradului, Mömax are aproximativ o sută de angajaţi, „Am ales Timişoara pentru că aveam nevoie de colegi care vorbesc limba germană. Apoi, nici centrala din Austria nu se află în capitală. Nu numai din capitală se pot face lucruri extraordinare. Este foarte important să aratăm cum se amenajează, să dăm exemple. Să venim cu trendul nostru, cu accesoriile noastre”, a declarat János Grigassy, direcorul Mömax România.

    János Grigassy este originar din Târgu Mureş, însă a emigrat în Ungaria în urmă cu 26 de ani. „Prima dată am stat în Ungaria, iar de acolo am plecat Germania, unde am început meseria într-un magazin de mobilă. După 11 ani în Germania, am ajuns în Austria, la compania Kika. De zece ani sunt însă angajat la Lutz. Pot să spun că sunt mândru să fiu eu acela care deschide primul magazin Mömax din România. Mă leagă multe de Timişoara. Am avut o mătuşă care a locuit aici şi veneam des în copilărie, în anii ’80. Atunci încă erau încă mulţi germani în oraş. Important este că mai sunt şi acum. Au mai fost şi alte oraşe în discuţie, Cluj, Bucureşti, Oradea, dar ne-am oprit totuşi la Timişoara”, a mai declarat János Grigassy.

    Deşi se ştie că Timişoara are un deficit al forţei de muncă, cei de la Mömax nu au avut probleme. Pentru departamentele de conducere au angajat conuscători de limba germană şi maghiară (de deschiderea magazinului s-a ocupat centrala de la Budapesta). „Când am ajuns la Timişoara, în urmă cu un an, mi s-a spus că va fi foarte greu să găsim angajaţi. Pot să vă spun că în două zile am recrutat toţi colegii din sediul central, iar într-o lună am angajat tot personalul pentru magazin. Toţi competitorii pot oferi produse la fel ca ale noastre. Un singur lucru nu pot face ca noi. Să servească clienţii aşa cum îi servim noi. Este un lucru important pentru noi. Ne bazăm foarte mult pe angajaţi, pe colegii noştri. Dacă noi îi apreciem pe angajaţi, aceştia la rândul lor îi vor aprecia pe clienţi”, a mai declarat Grigassy.

    O noutate pe piaţa de retail din Europa este afişajul electronic. Preţul este afişat pe un display electronic, asemănător readbookurile, şi toată baza de date este digitalizat. Numai această investiţie a costat aproape 100.000 de euro.

    Citeste mai mult: adev.ro/p567h8

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.