Tribunalul Arad își prezintă bilanțul pe anul trecut. Indicativi de „foarte eficient” pentru majoritatea activităților

    de Special Arad | 29 ianuarie 2020, 2:38 PM | Administraţie

    0

    Comunicat. Tribunalul Arad se situează în raza de competență a Curții de Apel Timișoara, împreună cu Tribunalul Timiș și Tribunalul Caraș Severin, fiind al doilea ca mărime sub aspectul volumului de activitate.

    Tribunalul Arad, ca primă instanţă, instanţă de apel şi de recurs, a funcţionat în anul 2019 cu patru secţii: Secția I-a Civilă, Secția a II-a Civilă, Secția Penală și Secția a III-a de Contencios Administrativ şi Fiscal, Litigii de Muncă și Asigurări Sociale.
    Conducerea managerială a tribunalului, începând cu data de 03.07.2018 este asigurată de către domnul judecător Szep Otto Șandor în funcția de președinte și de domnul judecător Bradin Virgiliu Flavius în calitate de vicepreședinte. În activitatea managerială au fost ajutați de președinții celor 4 secții și de colegiul de conducere, alcătuit din 7 membri.

    În cadrul Tribunalului Arad activează compartimentele de grefă, registratură, arhivă, bibliotecă şi informatică, precum şi biroul de statistică, biroul de executări penale, biroul de informaţii şi relaţii cu publicul, precum şi departamentul economic – administrativ condus de managerul economic al tribunalului.

    În circumscripția Tribunalului Arad funcţionează Penitenciarul de maximă siguranţă Arad ce deserveşte toate instanţele din judeţ dar care, prin amplasarea sa în municipiul Arad, influenţează volumul de activitate de la nivelul Judecătoriei Arad şi al Tribunalului Arad, raportat la cererile formulate de persoanele aflate în detenţie, ce atrag competenţa instanţei în a cărei rază teritorială se află locul de deţinere.

    Fiind preocupat constant pentru apropierea actului de justiție de cetățeni, profitând de corpul de excepție al specialiștilor IT angajaţi la toate instanţele din Arad, Tribunalul Arad a fost instanță pilot în implementarea și dezvoltarea dosarului electronic.

    Citește și Două treimi din țară folosesc aplicația creată gratuit la Tribunalul Arad

    Pe rolul Tribunalului și al judecătoriilor din județul Arad au fost înregistrate în cursul anului 2019 un număr de aproape 48.000 (47.184) de cauze nou intrate, a căror soluționare a fost asigurată de 82 de judecători și 152 de grefieri, asistenți judiciari, agenți procedurali, aprozi, funcționari publici, şi personalul contractual angajat al instanțelor.

    VOLUMUL TOTAL DE ACTIVITATE AL INSTANŢELOR DIN JUDEŢUL ARAD

    În anul 2019, pe rolul Tribunalului Arad și al celor 5 judecătorii arondate a fost înregistrat un număr total de 47.184 dosare – cauze noi și stoc, din care 38.270 dosare la cele 5 judecătorii și 8.914 dosare la tribunal.
    Din acestea un număr de 39.772 dosare reprezintă cauze noi, înregistrate în anul 2019, din care 32.821 dosare la cele 5 judecătorii și 6.951 dosare la tribunal, diferența de 7.412 dosare reprezentând stocul preluat din anii anteriori.
    Pe instanțe situația se prezintă astfel:
    – Judecătoria Arad – 25511 dosare din care 22115 cauze noi, 3396 stoc
    – Judecătoria Chișineu-Criș – 4305 dosare din care 3704 cauze noi, 601 stoc
    – Judecătoria Gurahonț – 1913 dosare din care 1646 cauze noi, 267 stoc
    – Judecătoria Ineu – 3324 dosare din care 2871 cauze noi, 453 stoc
    – Judecătoria Lipova – 3217 dosare din care 2485 cauze noi, 732 stoc
    – Tribunalul Arad – 8914 dosare din care 6951 cauze noi din care 4770 dosare de fond, iar din acestea 3427 nou intrate, 2890 dosare în apel din care 2440 nou intrate, 668 dosare în recurs din care 545 nou intrate și 586 contestații în materie penală din care 539 nou intrate, 1963 dosare reprezentând stoc preluat.

    VOLUMUL DE ACTIVITATE AL TRIBUNALULUI ARAD

    În anul 2019 volumul de activitate al Tribunalului Arad a fost similar celui din anul precedent, înregistrând o ușoară creștere, de sub 5%, în ceea ce priveşte cauzele nou intrate, fiind înregistrate un număr de aproximativ 7.000 de dosare noi (6951 cauze nou intrate).

    În medie, fiecărui judecător i-a revenit pentru soluționare un număr de 721,7 dosare, cea mai mare încărcătură fiind înregistrată la Judecătoria Chişineu Criş -1266,2 dosare/judecător și cea mai scăzută la Tribunalul Arad – 441,3 dosare/judecător.

    Din totalul cauzelor rulate au fost soluționate 39986 dosare din care 33040 la cele 5 judecătorii și 6946 dosare la tribunal, ceea ce reprezintă o rezolvare a cauzelor cu care instanțele au fost sesizate în procent de 84,60 %.

    Din numărul total al dosarelor înregistrate la tribunal și la cele 5 judecătorii, la data de 31.12.2019 au rămas pe rol un număr de 7198 dosare, adică 15,26% din cele cu care au fost sesizate, din care 5230 dosare la cele 5 judecătorii și 1968 dosare la tribunal, iar din acestea din urmă 550 de dosare sunt în materia falimentului.

    Din stocul prezentat au acumulat vechime de peste 1 an și 6 luni pe rol un număr de 345 dosare, din care 104 dosare la cele 5 judecătorii și 241 dosare la tribunal.

    În ce privește cele 241 de dosare (vechi) de pe rolul tribunalului, un număr de 228 dosare sunt în materia falimentului, ceea ce reprezintă un procent de 94,61% din totalul cauzelor vechi, și 8 dosare în materii non-penale şi 5 dosare în material penală.

    Marea majoritate a acestor dosare (228) se găsesc pe rolul Secție a II-a civilă și reprezintă dosare de insolvență deschise în perioada vechilor proceduri care nu puneau la dispoziția judecătorului mijloace adecvate în vederea urgentării soluționării cauzelor. De altfel doar această secție a obținut calificativul „insuficient” la acest indicator, celelalte secții fiind cotate ca fiind „foarte eficiente”.

    La ceilalți indicatori de eficiență calificativul obținut a fost de „foarte eficient” atât la nivel de instanță cât și la nivel de secții.

    Pentru soluționarea dosarelor au fost necesare, în materie penală în medie 2 luni de la înregistrare, iar în materiile non-penale în medie 2,5 luni de la înregistrare, iar pentru motivarea hotărârilor pronunțate, în medie în toate materiile un număr de 29 zile, ceea ce corespunde termenului procedural recomandat de 30 de zile.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.