„Școala altfel” a fost… altfel la Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad

    de - | 7 aprilie 2020, 11:29 AM | Contributors | Educaţie

    0

    În perioada 30 martie – 3 aprilie 2020, elevii și cadrele didactice ale Liceului Tehnologic „Francisc Neuman” Arad au realizat, parcurs și implementat, activități educative specifice Programului național „Școala altfel”.

    Suspendarea cursurilor pentru elevi, ne-a pus în situația de a găsi o cale prin care să realizăm activitățile propuse pentru această săptămână. Drept urmare am utilizat instrumentul digital web 2.0 Padlet. Această aplicaţie online permite utilizatorilor să-și exprime cu ușurinţă opiniile pe un subiect comun pe un „avizier” virtual (wall). Peretele este, de fapt, o pagină web unde utilizatorii publică scurte mesaje conţinând text, imagini, clipuri video şi/sau legături. Poate fi folosit pentru sesiuni de brainstorming, a posta adrese de internet utile, cuvinte noi, termeni sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

    Panoul creat are nouă coloane realizate pe următoarele domenii: educație culturală, e-learning, autocunoaștere, educație pentru carieră, ne jucăm, desenăm, educație pentru sănătate, siguranța pe internet și feed-back elevi. Prin intermediul grupului de whatsapp sau messenger al clasei, elevii au primit acest link.

    Prin intermediul învățătorilor și diriginților, elevii au fost ghidați să parcurgă activități specifice vârstei și preocupărilor lor, încurajați să se implice în activități interactive, să evalueze fiecare activitate propusă printr-un comentariu sau vot. Elevii au avut de realizat sarcini de lucru diverse: completarea fișelor de activitate, a chestionarelor, realizarea unor activități practice, vizionarea de documentare, accesarea link-urilor recomandate, ascultarea discursurilor motivaționale, realizarea desenelor.

    Instrumentul contribuie la îmbunătățirea competențelor elevilor precum: gândirea critică și rezolvarea de probleme – elevii au analizat și dat răspunsuri, exprimat opinii; conștientizarea culturală – au valorizat patrimoniul cultural național și european;  colaborarea și comunicarea – elevii au utilizat instrumente colaborative pentru a comunica impresii, comentarii, evaluări; comunicarea într-o limbă străină – elevii au exersat discuții în limba engleză sau franceză; creativitatea și inovarea – elevii au descoperit ceva nou; informarea – elevii au căutat, accesat resurse online, selectat materiale; utilizarea instrumentelor digitale – elevii au folosit social media și resursele digitale; flexibilitatea – elevii au lucrat în ritm propriu.

    Panoul padlet este integrat ca rezultat în proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ „Effective elearning system based on digital competences”, dovadă a folosirii de către cadrele didactice și elevi a competențelor digitale efectiv și cu încredere. Prof. dr. Adina Avacovici – director adjunct al școlii a conceput panoul padlet „Școala altfel”. Autori ai postărilor au fost: prof. Cosmin Julan, prof. Monica Șerban, prof. Adina Hărțău, prof. Corina Coșeri, prof. Camelia Iovescu, prof. Cristina Gal, prof. Ramona Hanga, psiholog Otilia Ardelean.

    Astfel am oferit elevilor noștri posibilitatea de a se menține în formă, i-am ajutat să învețe în continuare și în același timp am păstrat legătura cu ei.

    prof. dr. Adina Avacovici

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.