Sâmbătă, concert cameral al Filarmonicii în Sala Regele Ferdinand





Muzică preclasică, partituri de inspiraţie sacră, arii antice dar şi numere de coloratură lejeră, cântece de dragoste sau de adoraţie, ópusuri de velocitate instrumentală sau vocală, sunt toate cuprinse în concertul din 1 aprilie 2017 al Filarmonicii, un eveniment realizat pe suportul orchestrei de cameră, dirijată de Petronius Negrescu.
În seara de debut a lunii, la ora ora 19.00, în Sala Regele Ferdinand, continuă seria programelor de mare popularitate, cu numere convenabil alese, demonstrând o diversitate neîncorsetată, inspirată deopotrivă din calendarul anotimpului dar şi din cel al anului religios.
Valsurile Voci de primăvară op.410 de Johann Strauss şi Il bacio de Luigi Arditi, sau Cavatina Rosinei din Bărbierul din Sevilla de Gioacchino Rossini, partituri de acrobaţie vocală, definitorii pentru secolul al XIX-lea, al virtuozităţii, o readuc pe soprana Annamaria Kaszoni, în timp ce arta lirică a secolului precedent se lasă prospectată cu ajutorul baritonului David Buzgău şi al liceenilor Lois Borlovan (mezzosoprană) şi Răzvan Jurcuţă (tenor). Între capodoperele primelor lui decenii, materializate sub semnăturile lui Georg Friedrich Händel (Lascia ch’io pianga din opera Rinaldo) sau Francesco Durante (rugăciunea Vergin tutto amor, închinată Fecioarei Maria), şi acelea ale articulaţiilor finale, din splendida baladă de dragoste a lui Giovanni Martini (Plaisir d’amour) sau sublimul imn euharistic mozartian (Ave Verum Corpus K. 618), secolul al XVIII-lea îşi reconfirmă cu ajutorul lor, al invitaţilor, splendoarea şi puterea de seducţie.
Economic dimensionat, tabloul instrumental al serii completează punctual colecţia de audiţii lirice cu alte patru favorite ale literaturii universale: Adagio de Tomaso Albinoni, Intermezzo din opera Cavalleria Rusticana de Pietro Mascagni, Concertul în re minor pentru oboi şi orchestră de coarde al preclasicului Alessandro Marcello (solist Ovidiu Giurgiu), precum şi o celebră lucrare pentru marimbă a secolului XX, Prokleti Koreni de Nebojsa Jivkovic, care scoate în evidenţă performanţele tinerei percuţioniste Sara Gheorghe.
Program:
Dirijor: Petronius Negrescu
Solişti:
Annamaria Kaszoni (soprană), Lois Borlovan (mezzosoprană)
Răzvan Jurcuţă (tenor), David Buzgău (bariton)
Ovidiu Giurgiu – oboi
Sara Gheorghe – marimbă
În program lucrări de Tomaso Albinoni, Georg Friedrich Händel, Francesco Durante, Alessandro Marcello, Giovanni Martini, Wolfgang Amadeus Mozart, Gioacchino Rossini, Johann Strauss, Luigi Arditi, Nebojsa Jivkovic
Comentariile portalului
Nu se potriveste absolut deloc aceasta apropiere politica - biserica. De ce nu a fost reprezentat Aradul de un doctor bun sau de un profesor de calitate sau un inginer (...)
Toți candidații la alegerile prezidențiale sunt cu Dumnezeu în gura, nu știu dacă și în suflet. Lipsește cel mai cel dintre toți, acela care adaugă (...)
= DUPA CE AU LUAT LUMINA ACUM INAPOI LA FURAT -- ASTA I CRESTINISMUL LA HAIMANALELE POLITICE ARADENE -- SCARBA MI E -- PANA SI CEREMONIA IN SINE A FOST O (...)