duminicã, 30 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Reorganizări și desființări de birouri la Aeroportul Arad, dar cu „peripeții”

    de Raluca Medeleanu | 27 iunie 2024, 3:44 PM | Administraţie | Topic special

    2

    Consilierii județeni au aprobat, în ședința de joi, 27 iunie, un proiect de hotărâre ce prevede o serie de modificări la partea administrativă de la Aeroportul Arad. Mai exact, anumite birouri au fost desființate, iar alte servicii au fost reorganizate.

    Reorganizarea vine ca o cerință la nivel național, prin care se urmărește reducerea personalului în mai multe instituții ale statului. Dacă la unele, reorganizarea a putut fi realizată exact conform cerințelor, la aeroporturi s-au întâmpinat probleme. Reorganizare nu s-a întâmplat așa cum se cerea din partea Guvernului, întrucât se contrazicea cu o altă lege, cea prin care se obțin acreditările de funcționare în cazul aeroporturilor.

    Astfel, în urma unui memorandum trimis de asociația care reprezintă toate aeroporturile la nivel național, s-a reușit exceptarea de la lege în cazul anumitor posturi, inclusiv în cazul Aeroportului Arad.

    Președintele Consiliului Județean Iustin Cionca, instituție în a cărei subordonare se află aeroportul, a explicat pentru Special Arad:

    „Au dreptul să facă un memorandum, dacă ei consideră că sunt scutiți de anumite aspecte. E vorba de restructurare. E o lege care ne-a cerut să reducem numărul de șefi, iar la Aeroport tot am întârziat pentru că ei au cerut de la bun început să facă o excepție. Am făcut și la Evidența Populației la fel, singura problemă a fost că nu am mai putut să ținem 2 șefi serviciu. Dar nu am ce face, că așa cere legea. La aeroporturi însă, în ce sens au dreptate: dacă legea le spune că trebuie să ai un responsabil cu anumite lucruri, nu poate să vină o altă lege care să spună desființează-i postul. Ordonanța care s-a dat a fost făcută pe genunchi. Repede, repede, să tăiem din posturi, fără să gândească aprofundat. La început au vrut să transfere Evidența Populației ca serviciu în cadrul Consiliului Județean și până la urmă s-a dovedit că nu se poate, că trebuie să-și păstreze personalitatea juridică. Deci lucrurile nu merg așa de simplu. Acum am închis cu legea asta, au fost ultimele două. Din punctul nostru de vedere, ne-am făcut treaba. Că la Asistență Socială, bibliotecă și personalul propriu și celelalte toate le-am făcut”.

    Vicepreședintele Răzvan Cadar a declarat și dumnealui că pentru a putea avea acreditarea de Aeroport Internațional, Aeroportul Arad – la fel ca celelalte aeroporturi din țară – trebuie să respecte reglementările europene:

    „La memorandum, directorii de aeroporturi au făcut un memorandum către asociație cum că restructurarea le-ar afecta buna funcționare, adică la numărul de pompieri, la numărul de oameni care fac de la handing, ticketing și tot ce ține… Nu s-ar încadra pe schemă. Atunci prin asociația tuturor aeroporturilor din România au depus un memorandum, au mers la Minister și au demonstrat și li s-a acceptat să fie exceptați cu privire la restructurarea care era impusă de lege. Ei au o reglementare europeană, au acreditări. Ei nu ar mai fi putut funcționa. Când vin aceia și le dă autorizația și îi acreditează că pot face zboruri internaționale, ei cer un număr de atâtea utilaje, mașini, oameni și au o organigramă stabilită”.

    Aeroportul Arad are la ora actuală zboruri internaționale de tip charter către Turcia, de 3 ori pe săptămână, respectiv zborurile General Aviation, business, cele de la Școala de Aviație, de la SMURD și zborurile militare.

    Reorganizările de la Aeroportul Arad au fost aprobate de consilieri după cum urmează, cităm din raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre:

    1. Se desființează postul vacant de conducere în regim contractual de șef compartiment, studii superioare, din cadrul Compartimentului Mentenanță Aerodrom, conform prevederilor art. XXXII din Legea nr. 296/2023. Compartimentul Mentenanță Aerodrom va avea o structură organizatorică formată din 1 post ocupat de execuție în regim contractual de tehnician, studii medii.

    2. Se desființează Compartimentul Audit Intern și Control Financiar de Gestiune, prin desființarea celor 2 posturi vacante de execuție în regim contractual din structura acestuia, conform prevederilor art. XXXII din Legea nr. 296/2023, astfel:
    – 1 post vacant de execuție în regim contractual de economist, studii superioare;
    – 1 post vacant de execuție în regim contractual de controlor de gestiune, studii superioare.

    3. Se desființează Compartimentul Achiziții Publice, prin desființarea postului vacant de execuție în regim contractual de referent achiziții publice, studii superioare din structura acestuia, conform prevederilor art. XXXII din Legea nr. 296/2023. Menționăm faptul că un număr de 14 posturi vacante din cele 18 posturi vacante existente la data apariției Legii nr. 296/2023 au fost exceptate de la prevederile art. XXXII, conform adresei Ministerului Dezvoltării.

    4. Se desființează ca structură organizatorică Serviciul Handling, iar cele 2 compartimente (Compartimentul Handling Rampă cu o structură organizatorică de 8 posturi de execuție și Compartimentul Handling Pasageri cu o structură organizatorică de 3 posturi de execuție) se vor subordona directorului operațional.

    5. Se desființează Biroul Operațiuni Aeriene, conform prevederilor art. XXXVII alin. (7^1) din Legea nr. 296/2023, prin reorganizare în Serviciul Operațiuni Aeriene. Ca urmare a acestei reorganizări, postul vacant de conducere în regim contractual de șef birou, studii superioare, se transformă în post vacant de conducere în regim contractual de șef serviciu, studii superioare.

    Serviciul Operațiuni Aeriene va avea o structură organizatorică formată din 7 posturi, astfel:
    – 1 post vacant de conducere în regim contractual de șef serviciu, studii superioare;
    – 5 posturi ocupate de execuție în regim contractual de inspector siguranță operațiuni aeriene, studii medii;
    – 1 post vacant de execuție în regim contractual de inspector siguranță operațiuni aeriene, studii medii.

    6. Se desființează Biroul Administrativ, conform prevederilor art. XXXVII alin. (7^1) din
    Legea nr. 296/2023, prin reorganizare în Serviciul Administrativ.

    Ca urmare a acestei reorganizări, postul ocupat de conducere în regim contractual de șef birou, studii superioare, se transformă în post ocupat de conducere în regim contractual de șef serviciu, studii superioare.

    Serviciul Administrativ va avea o structură organizatorică formată din 5 posturi, astfel:
    – 1 post ocupat de conducere în regim contractual de șef serviciu, studii superioare;
    – 4 posturi ocupate de execuție în regim contractual de îngrijitor clădiri, studii generale.

    Menționăm faptul că Serviciul Operațiuni Aeriene și Serviciul Administrativ au fost exceptate de la prevederile art. XXXVII alin. (7) din Legea nr. 296/2023 și totodată s-a aprobat transformarea lor din birouri în servicii.

    De asemenea, prin aceeași adresă, au mai fost exceptate de la prevederile privind normativul de personal următoarele structuri:
    a) Serviciul Energetic și Automatizări, care își schimbă denumirea în Serviciul Energetic și va avea o structură organizatorică formată din 9 posturi, astfel:
    – 1 post ocupat de conducere în regim contractual de șef serviciu, studii superioare/medii;
    – 8 posturi ocupate de execuție în regim contractual de electrician exploatare centrale și stații electrice, studii medii.

    b) Compartimentul Dezvoltare, Investiții și Programe de Finanțare, care va avea o structură organizatorică formată din 2 posturi, astfel:
    – 1 post ocupat de conducere în regim contractual de șef compartiment, studii superioare;
    – 1 post ocupat de execuție în regim contractual de consilier juridic, studii superioare.

    c) Compartimentul Security și Documente Clasificate, care va avea o structură organizatorică formată din 4 posturi, astfel:
    – 1 post ocupat de conducere în regim contractual de șef compartiment, studii superioare;
    – 1 post ocupat de execuție în regim contractual de referent securitate aeronautică, studii superioare/medii;
    – 1 post ocupat de execuție în regim contractual de auditor calitatea securității aeroportuare, studii superioare;
    – 1 post vacant de execuție în regim contractual de agent securitate aeroportuară, studii medii.

    d) Compartimentul Financiar Contabilitate, care va avea o structură organizatorică formată din 4 posturi, astfel:
    – 1 post vacant de conducere în regim contractual de contabil-șef, studii superioare;
    – 3 posturi ocupate de execuție în regim contractual de economist, studii superioare.

    De asemenea, S.C. Aeroportul Arad S.A. menționează că numărul de funcții de conducere din structura organizatorică propusă aprobării este exceptat de la prevederile art. XXXVII alin. (8) din Legea nr. 296/2023, privind încadrarea în procentul de maxim 8% din numărul total de posturi aprobate.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Dincolo de hate speachuri, nu exista oras modern fara aeroport. Este alt subiect, de ce aeroportul Arad a ajuns o cenusareasa. In acest moment Air Serbia doreste sa se extinda si in Romania si cauta o baza in Romania. Are oare Aradul oaneni suficient de competenti sa atraga una din cele mai dinamice companii aero din regiune?

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.