joi, 18 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Război silențios împotriva transportatorilor care depășesc limita de tonaj pe drumurile județene arădene

    de Mihai Todoca | 28 aprilie 2021, 6:47 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad | Undeva

    0

    Deși ședința ordinară de la Consiliul Județean a avut nici mai mult nici mai puțin de 32 de puncte pe ordinea de zi, aceasta nu a durat foarte mult. Dintre toate am identificat un punct care este de mare interes atât pentru arădeni, dar și pentru firmele transportatoare care operează în județul nostru. Facem referire la punctul șase: Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui Protocol de colaborare între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Arad și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

    Ce se întâmplă mai exact este că pe drumurile, sau mai exact porțiunile de drum, circulă camioane supraîncărcate care distrug asfaltul. Controale s-au făcut și în trecut de către administratorul de drum, adică CJA, împreună cu efective ale IPJ Arad, ajungându-se chiar la ridicarea plăcuțelor de înmatriculare.

    Momentan însă, se pare că legislația în vigoare nu ajută foarte mult administratorul de drum să poată ține sub frâu acest fenomen, dat fiind faptul că ei (adică reprezentanți din cadrul CJ) nu pot efectua aceste opriri fără sprijinul Poliției. Vizavi de aceasta l-am contactat pe fostul vice din CJ,  deputatul Sergiu Bîlcea , întrucât aveam cunoștință că acesta a elaborat o modificare legislativă, documentul datând de acum două săptămâni, din care redăm următoarele:

    Astfel, se propune majorarea cuantumului limitelor amenzilor pentru contravenții grave și foarte grave. Prin această propunere de modificare a actului normativ se dorește prevenirea degradării materialului rulant, parte componentă a drumurilor județene.
    De asemenea, se consideră ca oportună modificarea prevederilor legale, privind cuantumul amenzilor prin care se sancționează următoarele fapte:

    – aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor;
    – aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare.
    Prin majorarea cuantumului amenzilor aplicate, se opinează că s-ar preveni degradarea spațiului public de lângă carosabil precum și locurile destinate parcărilor.
    În momentul de față, cântărirea autovehiculelor se efectuează cu sisteme mobile de cântărire aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Pe lângă aceste sisteme de cântărire mobile aflate în dotarea echipelor de control, propunem și implementarea în puncte fixe a unor sisteme dinamice de cântărire care să fie încastrate în suprafețele de rulare ale drumurilor județene, permițând astfel o cântărire automată și fluentă a tuturor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone/axa.

    Se menționează că Ungaria a introdus de la 1 ianuarie 2018 astfel de sisteme de cântărire dinamică TMS pentru camioane pe rețeaua sa de drumuri. Măsură care se aplică vehiculelor cu greutatea de peste 20 de tone a fost luată cu scopul reducerii accidentelor de circulație care, de foarte multe ori, au drept cauză suprasarcina camioanelor. De asemenea, Ungaria speră ca prin acest demers să prevină deteriorarea suprafeței de rulare.

    Întregul proiect legislativ în documentul de mai jos:

     

    Revenind la proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi, deputatul Sergiu Bîlcea ne-a a adus lămuriri suplimentare:

    „În momentul de față cei din Consiliul Județean care se ocupă de oprirea mașinilor nu au dreptul să oprească un camion fără a fi însoțiți de efective ale IPJ Arad. Noi am cerut și așteptăm un punct de vedere de la Ministerul de Interne, dacă există o soluție astfel încât mașinile să fie oprite fără a fi prezent un echipaj de poliție. Depind (n.red. opririle efectuate de CJ) foarte mult de IPJ și nu tot timpul, polițiștii au timp și de aceste opriri.”

    De dorit, se dorește. De votat, se votează. Acum doar sperăm ca și operatorul care lucrează pe secțiunile de drum să respecte calitatea materialului folosit și să nu dea vina instant pe transportatorii care depășesc tonajul, că nu credem că absolut toți îl depășesc.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.