duminicã, 28 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Primim spre publicare: Protestul taximetriștilor – „o manipulare în masă, un moment în care hoții strigă hoții”

    de Special Arad | 20 iunie 2023, 8:10 PM | Contributors | Recomandările editorilor

    0

    (foto: Waldemar / Unsplash.com)

    Publicăm, în rândurile de mai jos, o scrisoare venită pe adresa redacției din partea unui cititor, fost taximetrist, actualmente șofer de transport alternativ:

    Vă scriu în calitate de fost taximetrist, mai mulți ani, deci lucruri văzute din interior, actualmente șofer de transport alternativ (pe lângă postul de instructor auto) cam de un an.

    Pe de-o parte, sunt șocat de aceste acțiuni, pe de altă parte nu mă miră că are loc.

    Vă pot spune cu ce au dreptate și e nevoie de intervenția ANAF + ITM. Peste 25% din mașinile care circulă în regim de transport alternativ nu posedă casă de marcat, ceea ce înseamnă nedeclararea unor sume către ANAF, automat taxe și impozite.

    Mai au dreptate cu faptul că pierd tot mai mulți clienți. Dar asta se datorează în proporție de peste 50% calității foarte scăzute a serviciilor prestate de către dânșii. Mașini murdare interior / exterior, refuzul de a duce clienți dacă distanțele sunt mai scurte, refuzul dispeceratului de a trimite mașină din cauza distanței considerate prea scurtă (luna trecută am avut două cliente care au trecut la transportul alternativ din cauza aceluiași dispecerat, pentru aceeași cauză, distanța considerată prea scurtă pentru a le trimite un taximetru), echipamentele șoferilor + miros total neplăcut în multe mașini, șoferi îmbrăcați vara în maiou și pantaloni scurți, foarte scurți, fumatul în mașină, cu sau fără client în mașină. Aici vă pot relata caz personal. Locuiesc la UTA chiar lângă stația taxi. Am avut mașina în service pe strada Poetului, am fost nevoit să merg după ea. Am spus că nu mai pierd timpul, iau taxi direct din stație. Pe lângă minunatele manele, domnul avea țigara aprinsă, neapucând să o fumeze în întregime până am ajuns la service, fără să mă întrebe dacă e în regulă (plus că sunt nefumător).

    În cazul transportului alternativ, îmi spăl mașina zilnic dacă vremea e mai rea sau la 2-3 zile dacă e soare și uscat. În mașină sunt nevoit să am curat tot timpul, aici funcționând acel sistem de rating oferit de către clienți, iar în cazul în care am mai mulți clienți care nu îmi dau rating maxim, sunt anunțat că sunt în pericol de suspendare, iar la o a treia suspendare ar fi definitivă, pentru totdeauna, nemaiputând lucra în cadrul acelei platforme.

    Am mulți clienți care spun că preferă să aștepte și o jumătate de oră sau o oră o mașină de transport alternativ, decât să meargă cu taxi.

    În platforma de șofer transport alternativ, am documentele necesare funcționării, analizele medicale periodice si testarea psihologică, efectuate la centre pentru siguranța transporturilor, atestatul de transport persoane, asigurarea mașinii, ITP-ul mașinii, cazierul judiciar, asigurarea de persoane și bagaje, copia conformă eliberată de ARR, ecusoanele eliberate de ARR. În această platformă, sunt nevoit ca la o zi înainte de expirarea oricărui document, să încarc altul valabil mai departe, altfel contul fiind suspendat, deci fără posibilitatea de a mai lucra.

    Eu mă întreb, în cazul mult-cinstiților taximetriști, de ce se anunță prin stație în ziua în care este un control al documentelor de către Poliția Locală. Din cei aproximativ 400 aflați pe traseu, mai rămân sub 50? Pentru că mulți circulă cu analizele medicale / psihologice expirate, verificarea metrologică a aparatelor de taxat expirate, lipsa vizelor necesare funcționării și cine mai știe ce alte documente lipsă.

    Poate ar trebui întrebați acești domni cinstiți de la taxi, cum e posibil ca, pe două autorizații de taxi să funcționeze 10 mașini, cazuri auzite ca existând la mai multe societăți, să explice cu ce cadru legal se dau în chirie mașinile de taxi, șoferii fiind obligați să își plătească CIM, cum au înregistrate în contabilitate respectiv plătite taxele în cazul șoferilor angajați cu procent, sub ce formă plătesc taxele necesare vânzării autorizației de taxi, ascunse sub falsa cesionare de societate comercială, ș.a.m.d.

    Din păcate, în rândurile taximetriștilor încă funcționează ideea comunistă că ei sunt Dumnezeii și rasa supremă. Niciodată nu au acceptat concurența. În loc să o ia ca pe ceva constructiv și să încerce să își crească calitatea serviciilor oferite, ei încearcă să rămână la același nivel infect, eliminând concurența. Inclusiv în Arad, în trecut, când au apărut dispecerate noi de taxi, luptă și scandaluri, că li se ia pâinea de la gură. Această râcă dintre ei mai funcționează și în ziua de astăzi, chiar săptămânile trecute fiind un caz în care un taximetrist ofticat pe firma concurentă a îndoit practic brațele ștergătoarelor unei colege de la altă firmă de taxi, mașina fiind parcată la domiciliu.

    Altă manipulare este aceea cu mașini din alte județe care nu plătesc taxele local. În cea mai mare parte, fals. Sunt și cazuri în care mai apare câte unul de prin alt județ și ia comenzi, dar în lipsa ecusoanelor și a copiei conforme, e treaba poliției rutiere să îi depisteze. Alții cu mașini înmatriculate în alte județe pot lucra aici. În baza unui contract de comodat către o firmă autorizată (flotă), ei pot obține dreptul de a lucra legal în Arad. Flota, ca să fie funcțională în Arad, necesită sediu sau punct de lucru în Arad, ceea ce înseamnă automat taxele plătite pe plan local.

    Din păcate, aceasta este mentalitatea sub care trăim.

    C.C.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.