Proiectul modernizării Aeroportului, cât pe ce să fie blocat în CLM. Noroc că a venit Mihai Pașca pe un cal alb și a salvat ziua!

    de Raluca Medeleanu | 28 decembrie 2020, 3:29 PM | Administraţie | Topic special

    3

    Ovidiu Moșneag rugând consilierii să voteze proiectul

    Un proiect aflat pe ordinea de zi a Consiliului Local Municipal a generat astăzi un conflict de zile mari în (teoretic) ultima ședință extraordinară din acest an. Proiectul viza un schimb de terenuri între Primărie și Consiliul Județean, dintre care unul de la Aeroportul Internațional Arad care, din nu se știe ce motiv, a rămas în proprietatea Primăriei, și terenul pe care se află Parcul Bujor Buda, care aparținea CJA. Doar că ceea ce ar fi fost un simplu vot în unanimitate pentru vechile componențe ale CLM, obișnuite să voteze mecanic, iată că acum, cu noii consilieri locali ai opoziției, totul e mult mai complicat. Noroc cu un telefon dat de Bibarț și cu promptitudinea lui Pașca, cel care a salvat ziua.

    Să o luăm cu începutul. Schimbul acesta de terenuri, pe lângă că urma să reglementeze juridic niște proprietăți alambicate, ar fi ajutat enorm și la demersurile conducerii Aeroportului Arad pentru a aplica la un proiect european POR în valoare de 27 milioane de euro. Pentru a se asigura că lucrurile decurg cum trebuie, la ședință a participat și Ovidiu Moșneag, directorul Aeroportului, care atunci când a observat că se abțin de la vot consilierii USR-PLUS, a luat cuvântul, efectiv rugându-i să se răzgândească. Acesta le-a dat de înțeles că de acest schimb atârnă, ca de un fir de ață, viitorul Aeroportului, întrucât în 2022 e ultimul an în care se mai pot aplica proiectele pentru finanțarea europeană, iar timpul trece galopând. Modernizarea Aeroportului ar urma să fie realizată în două etape, prima vizând dotări pentru securitate, iar a doua (unde este nevoie de dovada deținerii actelor conforme pentru toate terenurile) cuprinde modernizarea infrastructurii, dintre care pista și platforma.

    „Ce e important e dacă ne dorim ceva pentru aeroport! Să știți că suntem pe ultimii metri. Dacă nu reușim să prindem acest POR, nu știu cum va fi. Pe de altă parte, ne uităm la nord și la sud și spunem că se mișcă lucruri… Așa că vă rog!”, a insistat Ovidiu Moșneag, însă aparent degeaba.

    Consilierii USR-PLUS au motivat abținerea de la vot prin faptul că nu au studiat documentele referitoare la proiectul european, iar Daniela Arieta Săbău a dat de înțeles că ar fi de preferat ca Municipiul Arad, prin păstrarea acestui teren, să se alăture conducerii Aeroportului, alături de CJA, devenind acționar. Călin Bibarț i-a explicat, pe de altă parte, că asta ar însemna o cheltuială anuală în plus pentru municipalitate și că după ce s-au luat în calcul trei variante: acționariat, concesiune sau schimb de terenuri, s-a ajuns la concluzia că schimbul e cel mai profitabil, mai ales că pentru curățarea Parcului Bujor Buda, deși aflat în posesia CJA, plătește la ora actuală Primăria.

    Consilierul Levente Bognar a dorit să aducă un amendament prin care să se specifice că o dată trecut terenul de la Aeroport în posesia CJA va avea destinația exclusivă pentru Aeroport, însă nici amendamentul, nici întregul proiect nu a reușit să treacă, întrucât doar 13 consilieri au votat pentru și 6 s-au abținut. Era nevoie de două treimi, proiectul fiind de patrimoniu.

    Aici a intervenit un „truc” pe care l-a folosit Bibarț. Știind că mai e nevoie doar de un singur vot, a pus mâna pe telefon și l-a chemat de urgență pe consilierul Mihai Pașca (PNL), care absentase de la ședință și a convocat o ședință de îndată, imediat după încheierea primei, pentru a se asigura că situația terenului de la Aeroport se rezolvă anul acesta.

    Mihai Pașca s-a conformat, a ajuns într-un timp record (5 minute) direct în Sala Ferdinand, s-a intonat imnul de stat pentru începerea ședinței, iar proiectul a obținut necesarul de 14 voturi, cu tot cu amendamentul lui Bognar, trecut și el de vot. Așadar, ni se demonstrează din nou că dacă un edil dorește ceva, va găsi pârghiile pentru a o obține.

     

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ati uitat sa puneti un P de la publicitate! Datorita incompetentei edililor din ultimii 30 de ani si a managementului execrabil Aeroportul Arad a ajuns mai mult o cladire oarecare.Daca ati fi destepti ati face o asociere cu cei din Bihor si ati atrage astfel aradenii care calatoresc cu avionul sa-l foloseasca mai des. Unii aradeni care vin mai de departe au ajuns sa vina prin Budapesta din cauza incompetentei voastre!

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.