Primăria vrea o nouă strategie pentru gestionarea traficului greu din municipiu

    de Special Arad | 17 ianuarie 2020, 11:02 AM | Administraţie

    0

    Comunicat. Primăria Municipiului Arad susține că implementează o strategie de gestionare a traficului greu prin care importante artere rutiere, zone rezidențiale și o serie de intersecții vor fi degrevate de prezența mașinilor de mare tonaj, asigurându-se astfel reducerea disconfortului locuitorilor din proximitate și fluidizarea circulației prin reducerea timpilor de parcurs.

    În prezent în HCLM 303/2016 privind aprobarea Regulamentului  de  acces și circulația utilajelor și a autovehiculelor de transport marfă  cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 t în municipiul  Arad, cu modificările și completările ulterioare , sunt prevăzute 8 trasee de tranzit pentru accesul autovehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 t în zonele  industriale ( se poate vizualiza in format PDF ).

    În urma sesizărilor  transmise de locuitorii de pe strada Meșterul Manole, Direcția Generală Poliția Locală a propus, în cadrul Comisiei de Sistematizare a Circulației, modificarea traseului spre zona Industrială situată pe strada Meșterul Manole în sensul eliminării posibilității tranzitării zonei rezidențiale de către traficul greu. În acest mod se va reduce afectarea structurii carosabilului și a structurii de rezistență a caselor, diminuîndu-se zgomotul și noxele emanate de vehiculele grele precum și expunerea la accidente a elevilor. În mod similar, după recepția lucrării privind amenajarea intersecției giratorie între strada Cometei și centura Nord Vest, două trasee de acces către zona industrială situată pe strada Grădina Poștei  ce traversează Cartierele Gradiște și Micălaca vor fi înlocuite de nou traseu, mai scurt, care va ocoli zonele locuite.

    Măsuri similare  vor fi avute în vedere, punctual, și pe celelalte 5 trasee de penetrație a traficului greu în Arad. Printre criteriile de diminuare a zonelor permise pentru accersul autovehiculelor peste 3,5 tone exemplificăm efectele procesului lent, dar continuu, de migrare a punctelor de lucru deținute de firmele deservite de autotrenuri dinspre interiorul orașului către noile zone industriale de la periferie.

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.