Poliția Română atrage atenția asupra unei campanii de fraude online
Poliția Română a fost informată cu privire la o campanie de fraude online, care este în desfășurare de câteva luni, având o răspândire la scară largă în mai multe țări europene, printre care Germania, Austria, Olanda, Finlanda și Belgia, săvârșite prin apeluri telefonice nesolicitate, în care persoanele bănuite își atribuie identitatea unor persoane din cadrul unităților bancare.
Conform IGPR, victimele sunt informate cu privire la faptul că, în urma unor atacuri cibernetice, conturile lor bancare au devenit vulnerabile și că trebuie să transfere de urgență soldul disponibil într-un cont sigur al băncii, în caz contrar existând riscul pierderii sumelor de bani aflate în aceste conturi.
„În această modalitate, bănuiții conving persoanele vătămate, în general persoane în vârstă sau cu o educație financiară precară, să transfere banii în conturi bancare controlate de aceștia, deschise la aceeași bancă, de unde sumele sunt transferate succesiv și transformate în criptomonede, în vederea îngreunării depistării persoanelor bănuite. Acest tip de înșelăciune este cunoscut instituțiilor de aplicare a legii sub denumirea de «phone number spoofing»”, arată IGPR.
Polițiștii le recomandă oamenilor ca, în cazul în care primesc astfel de apeluri telefonice nesolicitate, să nu dea curs celor transmise telefonic, să nu acceseze eventualele linkuri sau atașamente transmise și să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție.
Citeste mai mult pe pressalert
Comentariile portalului
Sunteți o comentatoare de bază și de elită a publicației noastre, vă răspund la ceea ce ne privește direct: avem o politică de moderare a comentariilor (...)
Cunosc cel puțin trei ninja din poza. Simplu! Greață efectiv! Aveam eu bănuieli mele, ei se jurau ca usturoi nu mănâncă dar gura le miroase. Halal (...)
A mai ramas asa…o mica reduta aceasta publicatie online pe care n-au reusit s-o anihileze politicienii a caror singura doctrina e puterea si inavutirea. Ne-a “durut” cenzura cand o (...)