Pe mâinile cui e școala… Educația arădeană, între impostorul Mladin și politrucul Gondor

    de Andrei Fuliaș | 13 septembrie 2016, 1:03 PM | Educaţie | Recomandările editorilor

    1

    Că tot a început ieri noul an școlar, înainte de toate țin să le urez noilor învățăcei mult succes pe cel mai important drum al vieții lor! Totodată, le urez mult succes celor care continuă mai departe pe drumul pe care au pășit în anii deja trecuți!

    Este promițător să vezi cum o mare de copii entiziaști și cu zâmbetul pe buze îmbrățișează începutul unui nou an școlar. Totuși, există și o parte negativă a începutului de an școlar. Și al Educației, în general. O educație condusă în parte de niște impostori.

    Impostorii de la IȘJ le vorbesc elevilor despre educație

    Stăteam și mă întrebam, în timp ce survolam indispensabilul deja Facebook, ce pot înțelege tinerii elevi din discursurile celor care conduc Inspectoratul Școlar Județean? Și când spun tinerii elevi, mă refer la cei care se află în clasele a VIII-a sau la liceu, cei care înțeleg deja cum stau lucrurile. Ce pot să învețe tinerii elevi de la niște impostori? L-am văzut, spre exemplu, pe Claudius Mladin, șeful IȘJ Arad, la deschiderea anului școlar de la Moise Nicoară. M-am întrebat și acum, la fel ca și anul trecut, ce Dumnezeu poate omul ăsta să le transmită acestor tineri? Cum poate un impostor să le vorbească elevilor despre educație și examene? Un impostor care a rămas în funcția de inspector școlar general doar pentru simplul fapt că era susținut politic de PSD. Un om care a fost incapabil să treacă de un examen trucat, organizat acum un an de către Ministerul Educației, un minister condus la acea vreme de pesedistul Sorin Cîmpeanu. Un Sorin Cîmpeanu cu care n-am nimic, de fapt, și a cărui atitudine avută anul trecut, la deschiderea noului an universitar, chiar am apreciat-o. Prezent la Arad la începutul lui octombrie 2015, Sorin Cîmpeanu le trosnea câte o smetie celor două conduceri ale UAV Arad și UVVG Arad, cărora le transmitea, mai mult sau mai puțin direct, că se bat ca proștii pe un număr mic de studenți, dublând facultățile și riscând să îngroape ambele universități. De apreciat curajul și mesajul direct al fostului ministru.

    Dar să revenim la Mladin, omul care, după cum spuneam, a reușit să cadă cu brio un examen trucat pentru a-și păstra postul la IȘJ Arad. Cum naiba se face că Mladin a picat examenul la scris, acolo unde-i mai important, iar fostul pedelist Marius Göndör a luat 8,40?! Se face simplu! L-au căzut și pe Göndör la proba orală, sau mai bine zis proba politică, iar astfel, nefiind niciun candidat care să treacă de examen, Mladin a rămas pe funcție ca interimar, reușind cu niște luni mai târziu să-și ia într-un final examenul.

    Deci, întreb din nou, ce pot învăța tinerii elevi de la astfel de oameni și cum pot astfel de oameni să le vorbească acestor copii despre educație și examene? Eu, de-aș fi în locul lor, aș intra în pământ de rușine și cu siguranță n-aș avea tupeul de a merge să le vorbesc tinerilor despre astfel de subiecte.

    Și, dacă tot vorbeam de Göndör, hai să nu-l transformăm într-o victimă a sistemului, un sistem bolnav de altfel. El, Marius Göndör, tocmai a fost înscăunat director la Colegiul Național „Vasile Goldiș” Arad. Oare cum? Păi putem presupune cum. Puțini sunt cei care știu că Mladin a căzut în dizgrația celor din PSD și omul, abil din fire, s-a reorientat. „S-a dat pe brazdă”, ar zice unii mai răutăcioși. :) Ei bine, mai nou, Mladin răspunde prompt la apelurile primarului Falcă și astfel, la momentul post-alegeri, atunci când a sosit ceasul împărțirii, s-au gândit băieții ce să facă cu Marius Göndör, unde să-l pună și pe el? Și au găsit locul perfect! În locul lui Eugen Bocăniciu, un alt membru al PNL de fapt. Păi cum l-au pus? Normal, cu aportul lui Mladin, că nu se putea altfel. Așa că, Göndör, victima sistemului, a devenit brusc beneficiarul sistemului. Și mă gândesc că n-o fii rău nici să fii directorul unui colegiu național, nu!?

    Mai avem vreo speranță?

    În condițiile în care BAC-ul ne dovedește că jumătate din elevi îl cad cu biro, mai avem vreo speranță?

    În condițiile în care 42% dintre români sunt analfabeți funcțional și în jur de vreo 250.000 sunt pur și simplu analfabeți, mai avem vreo speranță?

    În condițiile în care mediul universitar românesc produce studenți pe bandă rulată, fără să se țină cont de raportul cerere-ofertă de pe piața muncii, studenți care ajung mai apoi să realizeze că n-au nicio șansă să-și găsească un job decent, mai avem vreo speranță?

    Sunt multe lucruri defecte în țara asta, iar educația, poate cel mai important motor al unei nații, este poate cel mai defect sistem. Un sistem care ne scoate, aproape zilnic, la suprafață câte un caz de plagiat. Ce fel de sistem e ăsta? Un sistem bolnav condus de impostori…

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    0 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.