O țigănie politică: 2% din investitori au inaugurat 50% din drumul Macea-Dorobanți!

    Trăim într-o țară a jumătăților de măsură… Ne-am obișnuit cu ele de mici, din vremea comuniștilor. Pe atunci cumpăram pâine pe cartelă și aveam dreptul la doar o jumătate din franzelă, tot așa și cu laptele, în timp ce părinții și bunicii noștrii mai trăgeau câte o jumătate de răchie.

    Nu ne-am lepădat nici acum de ele. Nu este străin de acest lucru (nici) Nicolae Ioțcu, actualul președinte al Consiliului Județean Arad, care cu siguranță a fost ceva comandant de grupă printre pionierii clasei sale – deși din câte știm (și observăm ascultându-l) nu școala a fost punctul său forte. Îi plac jumătățile, deci, altfel nu ne explicăm cum a putut să inaugureze construirea unei jumătăți de drum între localitățile Macea și Dorobanți.

    Ieri, căci despre ieri este vorba, Ioțcu și-a adunat într-un microbuz o parte din mass-media arădene, a dus-o până în centrul comunei Macea și, conform datinilor de la noi, a tăiat panglica unui drum construit doar pe jumătate. Noi nu am participat. Ați spune că e vina noastră. Nu am dorit, pur și simplu… Am citit apoi atât în comunicatul remis de Consiliul Județean – pe care l-am făcut public în întregime, cât și în toate articolele referitoare la această nouă realizare, că „peste 10.000 de locuitori din comunele Macea şi Dorobanţi, agenţi economici şi participanţi la traficul de tranzit între România şi Ungaria vor beneficia de o nouă investiţie finalizată de Consiliul Judeţean Arad”, se arată în comunicatul de la CJA. „DJ 709 J Dorobanţi – Macea a fost modernizat în continuarea lucrărilor derulate pe tronsonul Grăniceri – Sânmartin, parte a proiectului transfrontalier de reabilitare a drumului Elek – Grăniceri”, scrie mai departe în comunicat.

    „Astăzi am inaugurat o nouă investiţie în infrastructura rutieră a judeţului, mai precis modernizarea DJ 709 J Dorobanţi-Macea. Iată că printr-un proiect transfrontalier România – Ungaria am reuşit să aducem resursa necesară ca acest drum, până nu demult de pământ, să fie modernizat. Suma investită este de aproximativ două milioane de lei, din care 98% finanţare europeană, iar 2 % finanţare a CJ Arad” – se arăta în final.

    Asta ne-a făcut curioși, ieri. Astăzi, la amiază, ne-am urcat în mașină (personală) și am rulat să vedem marea realizare. Eram novici, în sensul că nici nu știam cam prin ce zonă a comunei Macea trebuie să se facă legătura spre Dorobanți. Am ajuns la un giratoriu, chiar în centru și am văzut un indicator care arăta Dorobanți 6 km. Ne-am spus amândoi că sigur acesta e drumul și înaintând ne-am dat seama că nu ne-am înșelat…

    Mă da e fain…

    Da, într-adevăr ne aflam pe un drum bine făcut, lat, drept, fără cea mai mică groapă. Înaintam și admiram atât faptul că mașina curgea lin pe un drum fără dâmburi, iar florile de pe câmp arătau superb printre stropii de ploaie care ne cădeau pe parbriz. „Fă niște poze din mașină, așa cum înaintăm, că e ok drumul”, ne spuneam între noi și în câteva secunde am văzut prima problemă. În față vedeam bariera, iar în apropierea ei era plin de noroi…

    Surpriză la barieră

    Am urcat cu mașina pe calea ferată și ne-am șocat. Dincolo de ea ni s-a arătat un drum groaznic, de pământ, plin de băltoace după ploaia de astăzi. „Păi cum, că nu suntem nici la jumătatea drumului? Uite, Dorobanțiul e acolo, mai sunt cam trei kilometri până acolo”, vorbeam din nou între noi. Ne-am aprins câte o țigară și am încercat să înțelegem ceva. Apoi ne-am dat seama că Ioțcu i-a urcat pe jurnaliști în microbuz, i-a dus până unde a dorit el (doar la începutul drumului!!!), le-a arătat ce bine taie foarfeca, le-a spus frumos că a construit tronsonul, dar niciunde nu apare că cealaltă jumătate de drum mai trebuie să aștepte. Până în 2015, poate până în 2016, atunci când se va face o nouă inaugurare la același drum… A trecut pe lângă noi un muncitor, pe un moped. Văzându-ne, ne-a cerut o țigară. I-am dat-o, dar cu condiția să ne spună ceva despre acest drum. El a fost direct: „aaaah, păi nu l-or gătat pă tăt. Mai au, da‘ îi bine și așa, că io oricum numa p‘aicea mă duc”. Era și el mulțumit cu jumătatea…

    Ne-am întors la Macea, la primar…

    că nu puteam rata o vizită la Primărie. Ne-am dus la primar, așadar. Ioan Mercea este un tip dintr-o bucată. O poveste ambulantă. Avea probleme cu cerșetorii de la ONG-urile care cer bani pentru copiii săraci din alte județe. Energic, a rezolvat repede problema, după care s-a ocupat de noi. Ne-a oferit o cafea. Am refuzat-o, dar nu că nu ne-ar fi plăcut, ci pentru că mai băusem altele înainte. Altfel, am savurat fiecare minut din acel birou. El ne-a spus că este vorba doar de un tronson de drum. Acum știm, dar pentru a afla acest lucru a fost nevoie să ne deplasăm până acolo. Fără Ioțcu…

    „E pe un proiect transfrontalier. Consiliul Județean dă 2%, ceilalți sunt bani europeni. Drumul va fi gata în 2015”, spune primarul.

    Campanie pe jumătate de drum

    Ioțcu a simțit că se apropie alegerile. Cele europarlamentare, e drept, căci cele locale vor fi abia peste doi ani. A simțit că e miros de campanie și, hop, a inaugurat o jumătate de drum, motiv numai bun pentru a da apoi peste cap jumătăți de bere, de răchie sau de suc pentru cei cu mașina. A fost petrecere în Macea. Pentru ei era bine, măcenii au drum. Trei kilometri afară din sat. La Dorobanți nu a fost nicio petrecere. Ei nu au nimic încă… La următoarea inaugurare cheful va fi la ei!

    Acum ne întrebăm și noi: primarul din Dorobanți ce rol a avut la inaugurare? El pentru ce a petrecut?

    Ne vedem în 2015!

     

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Nu inteleg de ce va mai mirati. Iotcu nu o face pentru apropiata campanie a europarlamentarelor. El isi face propria campanie pentru a deveni presedinte la PDL(atunci cand F alca se va retrage spre PMP). Daca nu cumva va trebui sa se replieze alaturi de vechiul prieten atunci, cand, acesta ii va arata pisica DNA. Si are de ce sa se teama!!!

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.