luni, 10 februarie, 2025

Special Arad Logo

    Noul pod peste Mureș de la capătul str. Andrei Șaguna, aproape finalizat. Iluminatul arhitectural a fost pornit

    de Raluca Medeleanu | 7 ianuarie 2025, 8:08 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    12

    (foto: Daniel Boca)

    Șantierul de la noul pod hobanat peste Mureș, care face legătura dintre str. Andrei Șaguna și str. Lucernei (din cartierul Aradul Nou) ajunge către final, deși a acumulat întârzieri de jumătate de an față de termenul contractual inițial pentru ducerea la bun sfârșit al lucrărilor. PAB Romania mai are însă doar mici detalii de realizat până la darea în folosință, inaugurarea fiind preconizată să aibă loc fie la sfârșitul lunii februarie, fie începutul lunii martie.

    Noul pod peste Mureș de tip hobanat face parte dintr-un proiect mai amplu de facilitare a transportului în comun, pe secțiunea Piața UTA – str. Ștefan cel Mare, licitația pentru realizarea întregului traseu fiind câștigată de firma PAB România. Ordinul de începere a lucrărilor a fost martie 2022.

    Întregul proiect este finanțat în mare parte dintr-un împrumut bancar realizat de Primărie, respectiv aprox. 26% din fonduri europene. În total, se ridică la 49 milioane euro, în care a fost inclusă și achiziționarea celor 10 autobuze electrice care vor circula pe traseu, respectiv stațiile de autobuz și a două stații de încărcare.

    Întârzieri cauzate de anumite modificări ale proiectului

    Pentru realizarea acestui pod, PAB Romania avea termen până în data de 3 iulie 2024 să finalizeze lucrările, dar Primăria s-a văzut nevoită să prelungească termenul până în 21 noiembrie 2024, motivul întârzierilor fiind o solicitare a Companiei de Apă referitoare la canalizarea pluvială, din cauza căreia a trebuit să se modifice părți din proiect.

    Inaugurarea la final de februarie?

    Ceea ce a mai rămas de făcut ar urma să se încheie, după cum estimează dirigintele de șantier, fie la final de februarie, fie la început de martie.

    Iluminatul arhitectural, oferit de firma CORES din Timișoara, a fost și el pus în funcțiune deja, a fost turnat și cel de-al doilea strat de asfalt, mai rămâne tensionarea finală a hobanelor, montarea unor parapete și trasarea marcajelor, respectiv încercările statice și dinamice pentru testarea rezistenței.

    Pilonul podului are 88 metri înălțime, iar tablierul are peste 2000 tone, de dimensiuni de 300 m pe 23,5 metri, cu câte o bandă de mers pe sens (de câte 5,5 m fiecare), câte o pistă de bicicletă  pe sens (de 2,5 metri fiecare) și câte un trotuar (de câte 2 metri fiecare).

     

    • Citește și: Drumul de legătură a DN 69 Arad – Timișoara cu autostrada A1, realizat în proporție de 40% · Special Arad

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ar fi interesantă o sinteză cu toate șantierele ieșite din termen din ultimii 2-3 ani fără ca aceste firme să plătească penalități sau să fie puse pe o listă neagră ca la Timișoara, cred că deja a ieșit din termenul de predare și Aleea Borsec după acest pod, Ghiba Birta, parcul de pe mărului, din zona 300,piața catedralei sau noua hala din piața Obor aveți vreo informație despre acest obiectiv? A fost ignorat total de presă și asta spune multe…

      +27 voturi
      +1
      -1
      • Despre unele dintre cele amintite de dvs. am scris pe parcursul anului 2024 (poate cele mai multe articole au fost dedicate situației de la Ghiba Birta, Piața Catedralei, respectiv parcul de pe Mărului), însă despre Aleea Borsec și hala din Obor ne vom interesa să vedem exact care este situația și în aceste cazuri. Mulțumim pentru comentariu.

        +17 voturi
        +1
        -1
    2. Raluca Me….nu știu cum….
      Oricum scrieți doar despre ce și unde aveți interes.
      Vă dau un.pont: unde sunt relocați cei de pe Mărului? V-ați interesat? Sunt destui din cei relocați de oe Mărului în zona centrală, și care stau ilegal în anumite locații unde creează doar probleme iar sesizările la autorități rămân fără răspuns cu toate că este vorba despre droguri, prostituție, minori care nu merg la școală, furturi fin locuințe, distrugerea de bunuri comune sau alte fapte antisociale. Ca ex. pe Str. Sinagogei 6 ap. nr 2.

      +3 voturi
      +1
      -1
      • Spune-ți după mine „Me – de – lea – nu”. Bun, acum că am rezolvat-o și pe asta, scriu ce consider de interes pentru populație, că dacă aș scrie doar despre ce am interes eu aș scrie despre filme, cărți, tablouri și pisici, dar sunt jurnalist de administrație, nu blogger de timp liber. Într-un ton mai serios acum, cred că am prezentat de-a lungul timpului destule subiecte controversate, care nu fac favoare administrației locale, încât să vă permiteți să mă acuzați că scriu „pe interes”. Iar despre „droguri” și alte astfel de ilegalități avem o multitudine de articole publicate de alți colegi pe Special Arad, specializați pe astfel de subiecte, găsiți foarte multe dacă ne urmăriți. În ceea ce mă privește, eu scriu de regulă despre proiecte publice.

        +3 voturi
        +1
        -1
    3. Asta e un pod facut ce duce catre nicaieri. Puteti sa-mi spuneti carcotas si ca ma plang de toate realizarile pozitive ale administratiei, dar singurul lucru bun adus de podul asta vor fi pozele ce le va folosi PNL in campanie si Primaria in reclamele „turistice”. Oricine se uita pe harda vede ca podul duce catre nicaieri in Aradul Nou. Ce strazi de acolo ar putea prelua traficul si unde sa il duca?

      +14 voturi
      +1
      -1
    4. ….pe noi cei din centru ,zona primărie -Rațio(că i mai important decât Teatrul,se pare un primărie)ne interesează când vor fi scoși cei de etnie țigană,de pe centru,că ne strica imaginea de mica wiena,stau foarte multi in apartamentele sociale ale primăriei…pe bani de nimic,și nici nu renovează sau îmbunătățesc traiul Comun cu cei care am dat BANI MULȚI să stăm în centru,de dragul clădirilor cu camere înalte,și spațioase,nu de dragul țiganilor!!!
      Când luați măsuri?și nu de pantofi….

      +11 voturi
      +1
      -1
    5. Daca ne uitam pe harta observam ca acest pod ofera o ruta alternativa pentru cei care trebuie sa ajunga in Aradul nou in special ajuta pe cei ce stau in vest, prin urmare foarte probabil ajutand la decongestionarea rutei actuale, posibil ca Boul Rosu sa fie mai putin aglomerat.

      Ca urmare cred ca nu aduceti argumente de buna credinta. Daca doreati sa spuneti ca nu exista infrastructura adecvata pentru trafic intens atunci aveti dreptate dar acest lucru e valabil si inaitnte de si dupa ambele poduri ce vor duce in Aradul nou.

      In nici un univers sa ai rute alternative nu e o idee proasta, nu inteleg de ce comentati fara sens.

      +3 voturi
      +1
      -1
    6. Are dreptate vecinul sa fie deranjat. Locuiesc langa noul pod. Noaptea este teroare, un fel de tortura cu lumini. Nu poți dormi te gândești că ești la discoteca. Și nu știu ce inteligent a decis că luminile să-și schimbe culoarea la câteva secunde.Sigur circulația va fi incomodata de poziționarea proiectoarelor și schimbarea intermitenta a culorilor.Nu ajunge că avem poluarea fonică de la autostrada , acum adăugăm și cea luminoasă.
      Numai că primarul doarme devreme și se trezește târziu: altfel cum explică dansul , de exemplu, de ce in fața liceului Țichindeal luminile se sting la 7.20 atunci când o maree de copii merg la școală și traversează străzile printre mașini.chestiune de timp până când se întâmplă o nenorocire.
      Și atunci…să vedem cine e vinovat. Viețile rămân nenorocite și mia de angajațiai ai primăriei continua sa ia salariu. jenantă.penibila administratie

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.