Noul pod peste Mureș de la capătul str. Andrei Șaguna, aproape finalizat. Iluminatul arhitectural a fost pornit





Șantierul de la noul pod hobanat peste Mureș, care face legătura dintre str. Andrei Șaguna și str. Lucernei (din cartierul Aradul Nou) ajunge către final, deși a acumulat întârzieri de jumătate de an față de termenul contractual inițial pentru ducerea la bun sfârșit al lucrărilor. PAB Romania mai are însă doar mici detalii de realizat până la darea în folosință, inaugurarea fiind preconizată să aibă loc fie la sfârșitul lunii februarie, fie începutul lunii martie.
Noul pod peste Mureș de tip hobanat face parte dintr-un proiect mai amplu de facilitare a transportului în comun, pe secțiunea Piața UTA – str. Ștefan cel Mare, licitația pentru realizarea întregului traseu fiind câștigată de firma PAB România. Ordinul de începere a lucrărilor a fost martie 2022.
Întregul proiect este finanțat în mare parte dintr-un împrumut bancar realizat de Primărie, respectiv aprox. 26% din fonduri europene. În total, se ridică la 49 milioane euro, în care a fost inclusă și achiziționarea celor 10 autobuze electrice care vor circula pe traseu, respectiv stațiile de autobuz și a două stații de încărcare.
Întârzieri cauzate de anumite modificări ale proiectului
Pentru realizarea acestui pod, PAB Romania avea termen până în data de 3 iulie 2024 să finalizeze lucrările, dar Primăria s-a văzut nevoită să prelungească termenul până în 21 noiembrie 2024, motivul întârzierilor fiind o solicitare a Companiei de Apă referitoare la canalizarea pluvială, din cauza căreia a trebuit să se modifice părți din proiect.
Inaugurarea la final de februarie?
Ceea ce a mai rămas de făcut ar urma să se încheie, după cum estimează dirigintele de șantier, fie la final de februarie, fie la început de martie.
Iluminatul arhitectural, oferit de firma CORES din Timișoara, a fost și el pus în funcțiune deja, a fost turnat și cel de-al doilea strat de asfalt, mai rămâne tensionarea finală a hobanelor, montarea unor parapete și trasarea marcajelor, respectiv încercările statice și dinamice pentru testarea rezistenței.
Pilonul podului are 88 metri înălțime, iar tablierul are peste 2000 tone, de dimensiuni de 300 m pe 23,5 metri, cu câte o bandă de mers pe sens (de câte 5,5 m fiecare), câte o pistă de bicicletă pe sens (de 2,5 metri fiecare) și câte un trotuar (de câte 2 metri fiecare).
• Citește și: Drumul de legătură a DN 69 Arad – Timișoara cu autostrada A1, realizat în proporție de 40% · Special Arad
Comentariile portalului
Foarte interesant articolul, asa ar trebui s arate jurnalismul nu doar stiri seci!
Interesant este Cine a susținut acest personaj timp de peste 18 ani în funcție de director unii ziceau că Falcă unii ziceau că Neluțu Cristina Părerea mea (...)
sa se bucure trei zile.