luni, 20 mai, 2024

Special Arad Logo

    Noul mers al trenurilor, o bătaie de joc pentru călătorii rutei Arad – Timișoara! 57 de km parcurși în peste două ore!

    de Dan Lazăr | 14 decembrie 2023, 8:57 AM | Știri Arad | Topic special

    5

    imagine cu rol ilustrativ

    Dacă în ceea ce privește numărul de trenuri care leagă Aradul de Timișoara nu ne putem plânge, din contră, fiind 16 curse directe dus-întors pe zi, timpul pe care îl parcurg trenurile între cele două municipii este de râs, dacă nu ar fi de plâns…

    Timpul în care se face legătura dintre cele două orașe despărțite de 57 km pe calea ferată, era conform vechiului mers al trenurilor între 48 și 76 de minute, iar acum, conform noului mers al trenurilor, apărut în acestă lună, între 81 – 128 de minute!?

    Cea mai rapidă legătură este realizată de InterRegio nr. 1539, care pleacă din Arad la ora 10.54 și ajunge pe Bega la ora 12.15 (1 oră și 21 de minute), iar premiul pentru „viteza melcului” ar putea fi obținute de Regio 2028, 2608, 2610, toate parcurgând traseul cu 10 stații în peste două ore, primul dintre ele în două ore și șase minute!

    În ceea ce privește returul, lucrurile sunt asemănătoare, însă totuși R 3117 bate recordul, cu două ore și 8 minute, plecarea la ora 18.01, iar sosirea la ora 20.09.

    „Cadoul otrăvit” pentru arădeni și timișoreni aduce în plus și creșterea tarifelor la biletele de tren, care au fost majorate zilele trecute cu indicele de inflație de 8,8%.

    Nu putem concluziona decât cu vorbele unui navetist: „nici dacă s-ar fi mutat orașele nu creșteau așa de mult timpii de parcurgere a unei distanțe de doar 57 de km… Să facă trenul un kilometru în mai mult de două minute e bătaie de joc!”.

    Așteptăm din partea SN CFR dreptul la replică, dar chiar și eventualele restricții pentru modernizarea liniei (160 km la oră este prevăzut în viitor) nu justifică ceea ce se întâmplă de la intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor (10 decembrie 2023).

     

    Citește și: Trenurile Soarelui au pornit cu stângul: Arad – Constanța, 146 de minute întârziere! Călătorii unui alt tren spre București, transportați cu autocarul

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Scopul,este de a determina oamenii să nu mai folosească trenul! Cu cât sunt mai puțini călători, cu atât mai bine se poate ,,justifica” nerentabilitatea trenurilor de călători, prin urmare se va reduce numărul vagoanelor, numărul angajaților de la cfr călători,etc ! Rezultatul final? Închiderea multor rute pentru călători,rămânând deschise circulației doar rutele pentru trenurile de marfă.

      +10 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.