N-avem noi ce căuta la cumpărăturile voastre… Mulțumim că nu ne-ați invitat!

    de Lucian Valeriu | 7 noiembrie 2014, 10:09 AM | Administraţie | Pamflet | Recomandările editorilor

    3

    Motto / banc:

    – Domnule pacient, două vești am să vă comunic… una e bună, dar încep cu aia proastă: aveți cancer și sunteți pe moarte.
    -Păi… domnul doctor… la așa veste rea, care naiba ar mai fi aia bună?
    – Mi-am luat Q7!

    ………………………….

    Ieri, Olărița, Ioțcu și Totolici au sunat toată presa pe care pot ei s-o numere și au adunat-o la Spitalul Județean ca să se laude cu ce și-au cumpărat. Zic „și-au” și „cumpărăturile voastre” – pentru că dacă vorbeam despre achiziții publice pentru pacienți, interesante pentru orice contribuabil la CAS și așa mai departe, atunci ne-ar fi interesat și pe noi… iar în cazul ăsta ne-ați fi invitat – și probabil că ne-am fi dus. Așa, nu ne-ați invitat… bine ați făcut și vă mulțumim pentru asta.
    „Vorbim de dotări de circa 1,2 milioane de euro, sumă asigurată printr-un leasing financiar” – vă lăudați chiar în comunicatul de presă… Deci, lasă-mă să-nțeleg… ați luat „circa” (auzi tu… ce relație cu mărunțișul au ăștia!) un milion două sute  de mii de euro împrumut ca să cumpărați scule de performanță pe care, sincer, mă-ndoiesc că o să le folosiți vreodată la „justa capacitate”!… Și n-am cum să nu mă-ndoiesc, din moment ce calculatoarele – tot de „ultimă generație” -, achiziționate acum doi ani, nici n-au fost pornite!
    Simte aici shopping: „Au fost achiziţionate două aparate complexe de ventilație artificială pentru menținerea funcțiilor vitale, un defibrilator, stație centrală şi monitoare complexe pentru funcțiile vitale, două laringoscoape cu fibră optică, trei aparate de anestezie cu sistem de monitorizare, patru mese de operaţii multifuncţionale cu accesorii pentru chirurgia generală şi mese de operaţie multifuncţionale. De asemenea, secţiile au fost dotate cu un aparat Roentgen mobil cu braț, un sistem de iluminare şi tehnologie LED, cu cameră video și monitor, un sistem avansat pentru chirurgie laparoscopică HD, sisteme de electrochirurgie cu sigilare vasculară, tărgi şi dulapuri de depozitare pentru instrumentar medical.”
    Așa… acuma numai personal medical cinstit în conducerea utilatei dumneavoastră unități vă mai trebuie, și v-ați scos. Vă dau o idee pe gratis: se poate lua și personal în leasing – nu numai aparatură. Aduceți în locul vostru niște medici adevărați, care știu să și folosească sculele alea și –  amănunt destul de important pentru viitorul spitalului – vor fi în stare să vă plătească datoriile…
    Că asta vă trebuia acum… să ieșiți la shopping la târg de aparate scumpe… când în saloanele Pediatriei prafu-i de-un centimetru… când în cele ale mamutului vopsit se ia sânge în peturi de cola… când pacienții își cumpără singuri seringile, pansamentul, algocalminul…
    Mulțumim că nu ne-ați invitat.

    (ps: poza am furat-o de pe știri Arad)

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Lucian,

      Pot sa iti spun doar ca ventilatoarele sunt necesare,aparatele de anestezie sunt un “must have” pentru ca sunt necesare – vis a vis de competentele lor de manageri este posibil sa ai foarte mare dreptate. Cat de curata a fost achizitia si cat de avantajos a fost produsul financiar achizitionat, asta nu mai stiu.(poate va afla DNA peste ani)
      Dar de necesitatea ventilatoarelor si aparatelor de monitorizare si anestzie nu incape discutie,pot sa iti aduc garanti dintre cei ce le vor folosi.

      +2 voturi
      +1
      -1
      • Ma bucur sa aflu asta… Partea buna cand faci multe cumparaturi si a luda e ca cineva are norocul sa se si bucure de cate ceva… Norocosii de voi, de data asta… M-as bucura sa aflu ca si computerul tomograf merge ceas si pacientii pot, fara sa stea la coada, sa isi faca analizele pe gratis… Adica, sa functioneze toate aparatele achizitionate pana acum… Ar fi un paradis high-tech spitalul ala…

        +4 voturi
        +1
        -1
    2. “Circa” ala e de la reducere…o fi fost un fel de blackthursday la aparatura medicala…doar ca nu inteleg…institutiile publice pot cumpara prin achizitie directa aparatura de la targuri la asa valoare? Totusi, trebuie sa respecte niste caiete de sarcini aparaturile alea.Eu nu zic ca n-or fi bune/utile/megaperformante.Dar astea nu se cumpara asa la prima vedere.Puteau cel mult sa inceapa o discutie/negociere cu cei care le aveau la stand, sa primeasca oferta, s-o analizeze, sa negocieze pretul etc.Achizitionarea este doar un aspect legat de aparatura…trebuie clar un contract semnat ca nu sunt scobitori si astea se inregistreaza in patrimoniul institutiei.In plus, trebuie vazute si aspectele de mentenanta ca sa zic asa…cum/cine le instaleaza, ce costuri suplimentare presupune asta, cat costa reviziile sau eventualele reparatii, cine poate face reparatiile/la ce pret etc.Sau au deja in buzunar pe servetel si firma care sa faca asta in baza unui contract de prestari servicii pt ca o fi singura abilitata sa…Nu-i inteleg pe ziaristii care au stat cu gura cascata si au scris hipnotizati stirea.Chiar nu au avut nicio intrebare? Chiar nimic nu li s-a parut suspect?Chiar este asa de greu sa se fi documentat putin macar pe lege?Daca e fix cum s-a scris ca s-a cumparat aparatura deja , la targ si sub lumina reflectoarelor, ce garantie am ca cel de la care s-a cumparat n-a fost plantat de Iotcu acolo cu dedicatie?

      +4 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii.
    Logo Aplicatie Special Arad

    Special Arad