Jurnalistul de la Der Spiegel, cel care a comis cele mai mari falsuri din presă, jură că nu a furat banii destinați copiilor din Siria

    de Special Arad | 31 decembrie 2018, 10:29 AM | Internaţional | Recomandările editorilor

    0

    Claas Relotius, un fost jurnalist influent al săptămânalului german Der Spiegel, care a recunoscut că a falsificat multe dintre articolele sale, a dezminţit joi o acuzaţie formulată împotriva sa, potrivit căreia ar fi deturnat fonduri destinate orfanilor sirieni, informează AFP.

    Publicaţia germană a anunţat, duminică, că a depus plângere pentru o presupusă deturnare de fonduri împotriva fostului ei jurnalist vedetă, căzut în dizgraţie după falsificarea mai multor articole, scrie agerpres.ro.

    Der Spiegel îl acuză pe Claas Relotius că a lansat – furnizând coordonatele sale bancare personale – o colectă de fonduri prin e-mail în rândurile cititorilor, organizată pentru ajutorarea orfanilor sirieni, ale căror destine erau evocate în unul dintre articolele sale falsificate.

    “În niciun moment, el (Claas Relotius, n.r.) nu a avut intenţia de a colecta el însuşi acele donaţii. O astfel de utilizare nu a avut loc niciodată”, a declarat joi un reprezentant al cabinetului de avocatură Unverzagt von Have, care îl apără în instanţă pe fostul jurnalist.

    Potrivit unui comunicat al aceluiaşi cabinet de avocatură, publicat pe site-ul Der Spiegel, Claas Relotius ar fi colectat 7.000 de euro, la care ar fi adăugat el însuşi suma de 2.000 de euro. Apoi, el ar fi transferat în octombrie 2016 acea sumă către Diakonic Katastrophenhilfe, unul dintre principalele ONG-uri protestante germane, pentru un proiect ce viza sprijinirea copiilor din Irak care aveau statutul de refugiat de război.

    Săptămânalul german a dezvăluit pe 19 decembrie că jurnalistul Claas Relotius, în vârstă de 33 de ani, recompensat cu numeroase premii, a inventat de mai mulţi ani parţial sau integral articole pe care le scria pentru această publicaţie, în special reportaje premiate în Statele Unite sau despre copiii sirieni.

    Şi alte publicaţii, precum săptămânalul Die Zeit şi cotidianul Der Tagesspiegel, au anunţat de atunci că au dubii în legătură cu mai multe dintre textele sale, publicate în perioada în care acesta lucra ca jurnalist independent.

    Acel anunţ a generat un val de emoţie în Germania şi a ridicat numeroase semne de întrebare, mulţi dintre cititori întrebându-se cum a putut acel jurnalist să trişeze timp de ani întregi fără să se teamă că va fi demascat.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    5 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.