Sindicatul de la Joyson, solidar cu muncitorii de la Astra Rail Greenbrier. Și fosta Takata resimte, în 2025, criza economică





După anunțarea închiderii fabricii Astra Rail Greenbrier din Arad, Sindicatul Europa de la multinaționala Joyson Safety Systems Arad SRL (fosta Takata) își exprimă solidaritatea față de cei 699 muncitori care rămân fără locuri de muncă. Și producătorul de sisteme de siguranță auto resimte criza economică, nivelul comenzilor scăzând drastic.
„Ne exprimăm spiritul de solidaritate pentru situația de la Astra Rail. Fac niște aprecieri: e păcat ce se întâmplă, sper ca patronul să aibă grijă de oameni, pentru că până acum s-a practicat concedierea în calupuri mici, ca să nu intre pe concedieri colective, ci individuale, deoarece compensatorii sunt egal cu zero la concedierea individuală. Dar acum situația e așa încât au trebuit să recurgă la concedieri colective, unde sperăm să vină cu anumite compensații să relaxeze viața acestor oameni. Păcat. Am încheiat Vagoane Arad, leagăn material și spiritual pentru municipiul și județul Arad și, de ce nu, chiar și pentru România”, ne-a spus Lucian Lenghel, președintele sindicatul Europa, de la fabrica Joyson Safety Systems Arad SRL.
Întrebat dacă nu cumva și Joyson se confruntă cu riscul închiderii, acesta ne-a declarat că momentan nu există acest pericol, deși comenzile au scăzut considerabil față de anii anteriori. Cu toate acestea, la fabrică se caută să se angajeze mai mulți oameni.
„Lucrăm cu motoarele reduse, pe fondul problemelor economice cu care se confruntă întreg mapamondul, dar deocamdată mergem târâș, dar înainte. Din contră, mai avem nevoie să completăm personalul, nu prea se înghesuie mulți la angajări. Atunci suntem nevoiți să apelăm la agenți de muncă temporari cu care mai putem compensa locurilor vacante. Într-adevăr nivelul comenzilor a scăzut drastic, nu mai e ce a fost acum 3, 8 ani, dar mergem înainte. industria auto este relativă. Azi am o tentă în glas de optimism, mâine putem decădea complet, dar actualmente nu există nicio intenție de concedieri, din contră completăm posturile”, a declarat liderul de sindicat de la Joyson, pentru Special Arad.
Citește și: Prima poziție a Sindicatului de la Astra Rail Greenbrier, după vestea concedierii colective a celor 699 de persoane
Comentariile portalului
bla,bla,bla și iarăși bla...mai crede cineva tragicomedia asta? De câte ori s-a dorit bailout-ul unei fabrici, s-a și făcut, inclusiv la dacia pitești. (...)
mafiemafie
uite asa se da tunuri dovada ca bibart e lacheul lui maxilar coruptul